Gå til innhold

Utgifter til bobestyrer i dødsbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min onkel døde i fjor, og etterlot seg et bo med en verdi på et par millioner. Det var et rimelig oversiktelig bo, en hytte og en leilighet. Ellers innbo og innskudd i bank. I hans testamente stod det at advokaten han oppbevarte testamentet hos også skulle forestå bobehandlingen. Det ble noe knuffing blant slektninger som måtte finnes ut av, men ikke ekstremt mye, så den delen burde ikke ha tatt altfor mye tid. Likevel endte advokatens honorar på cirka 200 000 kroner! Er ikke dette vannvittig mye? Kan jeg i så fall klage noe sted? Koster det noe å klage? (Altså ikke til advokaten, men et advokatråd eller noe sånt?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om spesifisert regning og se hva han har gjort.

Mener du han har overfakturert dere så klag på regningen.

Kommer du ikke fram hos han så klag han inn til Advokatnemda. De kan ta en avgjørelse om det er riktig fakturert.

Vi har klaget inn en avdokat til dem engang og han fikk en skikkelig reprimande og måtte dekke 60.000,- som tilsvarte motpartens adv. utgifter som vi ble idømt.

Skrevet
Min onkel døde i fjor, og etterlot seg et bo med en verdi på et par millioner. Det var et rimelig oversiktelig bo, en hytte og en leilighet. Ellers innbo og innskudd i bank. I hans testamente stod det at advokaten han oppbevarte testamentet hos også skulle forestå bobehandlingen. Det ble noe knuffing blant slektninger som måtte finnes ut av, men ikke ekstremt mye, så den delen burde ikke ha tatt altfor mye tid. Likevel endte advokatens honorar på cirka 200 000 kroner! Er ikke dette vannvittig mye? Kan jeg i så fall klage noe sted? Koster det noe å klage? (Altså ikke til advokaten, men et advokatråd eller noe sånt?)

oi, dette hørtes veldig dyrt ut. Nå vet eg flere advokater har fått redusert salæret sitt etter saker. De har rett og slett skrevet med gaffel.

Ring skifteretten og spør hva de tar for offentlig skifte. da kan du se hva prisforskjellen er. I et oversiktelig bo, så er det ikke mye jobb for en bobestyrer.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Var igjennom samme runde i fjor, en gammel tante døde og vi hadde advokat. Vi betalte 57000 og det var for også andre ting. Synes det var dyrt jeg og klagde., Det hjalp lite. Måtte bare betale, men vi arvet jo mye mer. Advokatsalærene gjør at det er fare for rettsikkerheten.

Skrevet

helløu, jeg oppdaget en sak på vg-sidene:

VG jakter på ofre for skyhøye advokatregninger. Har du betalt for mye i salær til advokater? Har du klaget salærkravet inn til Advokatforeningens disiplinærutvalg? VG ønsker å komme i kontakt med deg eller dere

Skrevet

Hørtes mye ut, men nå skal det sies at om dette er en sak hvor det har vært mye jobbing og mye utlegg til dokuementer (offentlige) så kan fort pengene få sine egne hjul (virker slik). Hadde nok helt klart bedt om spesifisering av regningen ja, dette har dere krav på og skal vedkommende levere uansett!

Lykke til

Skrevet

Står midt oppe i en arvesak nå.

Vedkommende som ordner dette hadde sjekket vedr. offentlig skifte. De skulle visst ha 40.000 kr. Vi kommer til å bruke advokat. Boet skal være oversiktelig og greit og ikke mye verdier.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...