Pimbila Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva slags ansvar har en førskolelærer i en familiebarnehage? Håper noen har erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 12. oktober 2006 #2 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har ikke erfaring med det, men jeg vil tro at førskolelæreren har samme ansvar som i vanlig barnehage, som pedagogisk leder/styrer. Det står i barnehageloven at assistenten skal ha pedagogisk veiledning, og at dette skal gis av en førskolelærer. Om førskolelæreren skal jobbe i familiebarnehagen eller ikke står det ingenting om. Link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
latte Skrevet 12. oktober 2006 #3 Del Skrevet 12. oktober 2006 Førskolelæreren skal ha tilstedeværelse 1,5 t pr. dag pr.E unge i en familiebarnehage. Jeg jobber på 3. året i en fam.bhg. Vi har hatt opp til 20 barn, nå driver vi med 15 barn og jeg har da ca 50% stilling som førskolelærer. I og med at jeg ikke er eier, har jeg ansvaret for det pedagogiske opplegget, men planlegger ilag med assistentene som jobber der. Leder personalmøter, møter med andre samarbeidsinstanser, foreldremøter og konferansetimer...stort sett det samme som i en hvilken som helst barnehage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #4 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kle av og på barna, gi dem mat, passe på dem, ha morgensamling, få dem i lek og passe på at de gjør det de skal. ADHD-barna må ta medisinene sine for å bli rolige, og de andre med sykdommer må ta sine eventuelt medisiner. Passe på at de ikke brpker og slåss, og se etter at alle er der (så¨ikke en unge stikker av uten tilsyn). Lønna er ganske ok, og det er en veldig givende og spennende jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jobben går ut på det samme som i en vilken som helst annen bhg, noen er styrer, noen er ped. leder. Arbeidsoppgavene kommer jo litt an på hva du er ansatt som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #6 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ansvaret tilsvaret det er sykepleier eller hjelpepleier har på sykehjem/eldresentre: det er en oppbevaringsanstalt for de små barna (eller eldre). Barna er i ventemodus på å bli større så skolen kan overta dem. Førskolelærerne gjør alt de kan for at det skal virke seriøst, det samme gjør lærerne. Men både barnehage og skole er kun en oppbevaringsanstalt, der få eller ingen bryr seg. De ansatte syter om høyere lønn, mens barna ikke lærer noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 13. oktober 2006 #7 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men både barnehage og skole er kun en oppbevaringsanstalt, der få eller ingen bryr seg. De ansatte syter om høyere lønn, mens barna ikke lærer noenting. ← Har har da lært ganske mye i både barnehagen og gjennom 15,5år på skole. Kan ikke si at det har vært bortkastet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå