Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei hei, noen som vet om det er mulig å kjøpe gresskarpuré uten å kjøpe et helt gresskar? I såfall hvor? Jeg bor i Oslo, men stor-oslo er også greit hvis noen vet om noe i omegn! Setter stor pris på hjelp! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det aner jeg ikke. Det er vanlig å få kjøpt gresskar i passende biter. Der jeg handler deler de det meste hvis jeg spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvor er det du handler? Altså, det spiller ingen rolle om det er puré eller kjøtt, så lenge det ikke er et helt gresskar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg handler i Bergen Handler på litt forskjellige butikker, men både Obs, mega og safari, har delt grønnsaker for meg, f.eks gresskar, hodekål, melon ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. oktober 2006 #5 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja, Bergen blir litt langt unna! Men når du sier at de deler opp for deg, betyr det at man får et halv gresskar da? Man får fortsatt skallet mener jeg? De deler opp på samme måte om meloner liksom? Er det fryktelig dyrt med gresskar, du som kan? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 11. oktober 2006 #6 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hehe, ja, de deler det opp som meloner. Du får et halvt, eller kvart alt etter hvor mye du trenger. Prisen lå på noen og tredve kr kiloen på en butikk jeg gikk forbi i morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2006 #7 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mener jeg har sett dette som hermetikk på ica og meny... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. oktober 2006 #8 Del Skrevet 11. oktober 2006 Da tar jeg turen innom et sted hvor de har store matbutikker! Er det forresten noen forskjell på de gresskarene man kjøper i utikken, og de man kan kjøpe i blomsterbutikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2006 #9 Del Skrevet 11. oktober 2006 Det finnes jo forskjellige gresskartyper. Jeg vil tippe at se selger de mindre sortene i blosmterbutikk. Men jeg har ikke smakt så mye gresskar at jeg kan så mye om smaksforskjeller. (forresten, squash er et gresskar, har jeg lest) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 11. oktober 2006 #10 Del Skrevet 11. oktober 2006 Gresskarfamilen har mange medlemmer, agurk, melon, squash og gresskar er kjente medlemmer av familien. Her er litt info om gresskar som mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 11. oktober 2006 #11 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hvordan vet man forresten om gresskaret er modent? Hva slags konsistens skal det være på kjøttet? (Tusen takk for all hjelp foreløpig!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #12 Del Skrevet 11. oktober 2006 Så vidt jeg vet, er pyntegresskarene ikke spiselige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. oktober 2006 #13 Del Skrevet 11. oktober 2006 De små gresskarene som kommer i alle mulige fasonger og farger er ikke spiselige. De store halloweengresskarene som selges i blomsterbutikkene og gresskar du får kjøpt i grønnsaksdisken i matbutikken er spiselige. Mester Grønn sine er i tillegg økologiske, men de selger bare hele gresskar til 80 kr stk. Å bli kvitt skallet er veldig enkelt, det er bare å dele opp gresskaret i litt mindre biter og skjære av skallet og innmaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå