Gjest Duchess Skrevet 22. januar 2003 #1 Del Skrevet 22. januar 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7976908 Jeg reagerte også på dette da jeg så programmet....syns de er unødvendig spydige og krasse mot deltakerne. Det må da gå an å ordlegge seg på en hyggelig måte selv om man gir avslag, og heller gi råd om hva man bør jobbe mer med isteden for å slenge ut spydige kommentarer som er totalt unødvendige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. januar 2003 #2 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg synes det var ganske så fornøyelig og se håpefull obsternasig ungdom bli tatt skikkelig på plass og fjerne nykkene en gang for alle. Særlig den tulllingen som kom inn i sin Craig David look- ble bedt om å ta av alle solbrillene og dreit seg fullstendig ut med tynn falsk stemme. NYDELIG!!!! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #3 Del Skrevet 22. januar 2003 Når så totalt talentløse mennesker fremfører latterlige ting skjønner jeg godt at dommerne ikke klarer å la være å le. Syns det er bra at dommerne er ærlige, mye bedre det enn å gi folk falske forhåpninger. Det gjør dessuten programmet mer underholdende. Mennesker som har selvtillit nok til å møte opp på en slik audition, som de vet er tv-sendt, får jammen meg tåle å høre sannheten. Er ikke noe vits i å pakke avslaget inn i usannheter som at "du er så flink, men passer desverre ikke..." osv. Liker den ærlige tonen, og syns IKKE de er slemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. januar 2003 #4 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg synes det var ganske så fornøyelig og se håpefull obsternasig ungdom bli tatt skikkelig på plass og fjerne nykkene en gang for alle. Særlig den tulllingen som kom inn i sin Craig David look- ble bedt om å ta av alle solbrillene og dreit seg fullstendig ut med tynn falsk stemme. NYDELIG!!!! Milla Hehe, ganske enig. Jeg så det, og jeg lo faktisk ganske godt av det. Melder de seg på, så må de tåle og høre sannheten, kort og brutalt. Men de norske dommerne er på langt nær så krasse som dommere i andre land. Dette tåler de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. januar 2003 #5 Del Skrevet 22. januar 2003 Det som gjør denne saken pinlig er ikke dommerne- men de ungdommene som føler seg så ydmyket så de løper til avisene for å få støtte. De skulle holdt kjeft, tatt kritikken til seg og funnet på noe annet å drive med i stedet for å drømme om en artistkarriere som aldri vil gå i oppfyllelse pga. ren talentløshet. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 22. januar 2003 #6 Del Skrevet 22. januar 2003 Hvis noen reagerte på dommerne i Norge så lurer jeg på om noen så programmet fra de utenlandske programmene av samme karakter. Da må du snakke om at dommerne lo og var spydige, jeg fikk nesten vondt på vegne av deltakeren...... Men jeg er enig, litt må man tåle..... Noen av disse folka var jo rett og slett så dårlige at det gikk jo ikke ann å ikke le.... Han med solbrillene var litt morsom, det syns jeg og, veldig høy på pæra før han sang og så var det den pingle-stemmen, veldig bra..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 22. januar 2003 #7 Del Skrevet 22. januar 2003 Nå har ikke jeg sett programmet (bor i utlandet) så jeg uttaler meg på utrolig tynt grunnlag akkurat nå, men.... ... etterhva jeg har forstått så har programmet samme konsept som det amerikanske American Idol. Der er den ene dommeren svært direkte og til tider veldig uhøflig og spydig. Dette har gjort programmet kjempepopulært! Dessuten viser de selvsagt alle de som ikke kan synge og driter dem ut til gangs. Ser absolutt ikke bort fra at denne form for humor ikke går hjem i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 22. januar 2003 #8 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja- jeg har sett programmet fra noen av de andre landene, og de var klart værre enn i Norge, men jeg syns heller ikke at de Norske dommerne var særlig hyggelige. Det går an å oppføre seg som folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. januar 2003 #9 Del Skrevet 22. januar 2003 Det går an å oppføre seg som folk. Det blir ikke god underholdning av masse dikkedikk og tåkeprat fra juryens side. Deres oppgave er å være nådeløse og om noen ungdommer med litt for høye tanker om seg selv tar det ille opp- så burde de ikke meldt seg på! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 22. januar 2003 #10 Del Skrevet 22. januar 2003 Du syns det er god underholdning at de sitter og driter ut folk ? :o Joda, noen av de er ganske kjepphøye, men mange av de er faktisk der for å gjøre sitt beste, og da trenger de heller ikke få slike tilbakemeldinger. For mange av dem er det et stort skritt bare å tørre å møte opp, og selv om man i endel tilfeller kan lure på om de selv ikke vet hvordan de høres ut, eller andre ikke har gitt dem et lite hint eller to, er det mange måter å si ting på, og å drite ut folk, være direkte ufine og flire av dem er lite profesjonelt. Jeg er med på at de bør få greie på at de nok bør velge en annen bransje, ta sangtimer eller lignende, men det kan også sies på en hyggelig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. januar 2003 #11 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg reagerte også på dette da jeg så programmet....syns de er unødvendig spydige og krasse mot deltakerne. Det må d gå an å ordlegge seg på en hyggelig måte selv om man gir avslag, og heller gi råd om hva man bør jobbe mer med isteden for å slenge ut spydige kommentarer som er totalt unødvendige. Helt enig med deg, Duchess. Jeg synes egentlig dommerne viste seg lite profesjonelle. Det viser at de ikke har kunnskap om dette å formidle et budskap på en korrekt måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 22. januar 2003 #12 Del Skrevet 22. januar 2003 Det er idiotisk av dommerne å drite ut deltakerne på den måten. Men samtidig burde de som melder seg på, vite at musikkbransjen ikke er så glamorøs som de tror. Det er bare de tøffeste og sterkeste i både talent og utseende som kommer igjennom og klart at noen må gå når de er så mange som er med. De burde da også vite at de ikke blir behandlet med puselabber i programmet, - eller denne bransjen i det hele tatt! Det virker litt naivt å melde seg på noe slikt og så syte om det i avisa etterpå. Sånn er det tydeligvis i flere programmer. Og det er vel dessverre en del av underholdningsverdien. Dog, styrer unna slike programmer av prinsipp. De er heller kjedelige og irrelevante for min del. Det er mye bedre å bli "oppdaget" på riktig måte og ikke "vinne" en sjanse til å bli stjerne i et opp-hypa program som sendes overalt. Hva hendte med begrepet "self-made" ? Mange unge og styrtrike "talenter" vi har fortida har ikke rørt på en finger og har fått alt servert på et sølvfat med mange dyktige og suksessfulle mennesker rundt seg. Artister og grupper blir konstruert med pene folk som ikke nødvendigvis kan synger,- de vil bare ha et image og noe lettfattelig og simpel musikk.... DERFOR burde folk vite bedre..... Det er nok bedre å gå en annen vei. Det er ingen snarvei til stjernehimmelen i musikkverdenen eller Hollywood. Føler dessverre ikke så veldig med dem jeg, men dommerne kunne kanskje uttalt seg litt mindre dramatisk ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. januar 2003 #13 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg så ikke programmet - men etter hva jeg har forstått er musikk- og platebransjen drittøff og mange dukker under. da må vel et minimum være at man tåler en ærlig tilbakemelding i et iscensatt show som dette? Men det er jo greit nok, man får luket ut de som ikke takler det... og det er like greit de oppdager det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #14 Del Skrevet 23. januar 2003 hvis deltagerne begynner å slenge spydigheter til dommerne i tillegg, så skal jeg vurdere å se dette showet. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. januar 2003 #15 Del Skrevet 23. januar 2003 Mange her inne sier at deltagerne må tåle å høre sannheten. Ja, det er jeg helt enig med dere i. Men herrregud se på de da, når de sitter der. Jeg synes de driter seg ut. Det virker som de har sett på alle disse dommerne fra andre land, så skal de liksom være like tøffe i tryne. Det blir faktisk helt patetisk. Det lyser på lang vei at de ikke har sin egen stil når de sitter der. De er tillaget og kjepphøye....ikke forstår jeg hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 23. januar 2003 #16 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er mange som slår fast at dette får de tåle, de visste hva de gikk til.. Men hvordan kunne de egentlig gjøre det? Selv om man har hørt om den "tøffe" platebransjen, og kanskje sett programmet andre steder, så vil man aldri fullt og helt kunne forestille seg hvordan det er å selv skulle delta. Dette tror jeg også gjelder de fleste reality-serier. Deltagerne tror de vet hva de går til, og seerne ler av de som faktisk ikke gjorde det... Folk er forskjellige, det er ikke alle som takler uvennlige ord som går på det personlige plan. Dette bør juryen ta mer hensyn til, tross alt er disse auditionene så omfattende at man ikke har noen måte å på forhånd luke ut de som kanskje tåler mindre. Mange av de som har meldt seg på er i en sårbar alder, og kan ta det virkelig tungt å bli slaktet totalt. Det er ikke det samme som at de ikke hadde tålt sannheten -på en ordentlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #17 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg synes dommerne kom med mange unødvendige sårende kommentarer, som de godt kunne spart seg for! det var ikke nødvendig å legge ut om det vide og det brede hva man tenkte- HØYT til deltakerne... Mange 16 åringer har dårlig selvtillit, og er ikke fullt klar over og så høy i hatten når de skal stå og opptre foran en ukjent gjeng som måler deg opp og ned.... KOMMENTARENE til dommerne var sårende og overflødige, de har i hvertfall ingenting i en jury å gjøre, det hadde holdt med at de sa til en som ikke hadde personlighet eller tynn falsk stemme: nei, vi m¨å dessverre si nei til at du kommer videre, du får prøve å jobbe litt med saken kanskje går det bra i fremtiden? f. eks noe sånt, tenke seg om grundig hva man sier, selv om man er dritlei av sitte der og høre på talentløse folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IkHH45 Skrevet 23. januar 2003 #18 Del Skrevet 23. januar 2003 Helt enig med Care. Det er tydelig at dommerne har sett på programmene fra andre land, og at de prøver å være like morsomme og spydige som der. Jeg synes også det er helt greit at de som har meldt seg på, og er helt talentløse, bare må finne seg i å få høre kritikken som kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 24. januar 2003 #19 Del Skrevet 24. januar 2003 Har ikke lest igjennom hva de andre her har svart.... .....etter min mening så må de som stiller opp tåle å høre eventuell krass/negativ kritikk........det var tydeligvis en hel mengde direkte talentløse ungdommer som stillte opp...!!...som ikke hadde noe på en audition å gjøre..... :-? Bedre å gi dem realistisk tilbakemelding enn å "pakke det inn" slik at de får falske forhåpninger..... Men uansett er det tøfft gjort av dem å stille opp...alt for å komme på TV...på godt og vondt... :-? Og det å gi slik type kritikk er jo en del av imagen på programmet..... Forøvrig så likte jeg programmet og har tenkt å følge med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #20 Del Skrevet 24. januar 2003 Mange av de svarene går igjen her, men hvorfor kan ikke juryen pakke svarene forsiktig inn? har de ikke talent, så har de ikke det uansett, men det gjør ingenting å skåne dem i FØRSTE omgang, de greier jo å tenke selv , selv om de er 16 år, og de vil jo vokse på erfaringene uansett, og har de ikke talent, vil jo ikke noe musikkprod. selskap ansette dem uansett..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå