the Sun Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg skal for første gang intervjue kandidater for en jobb, og lurer på om noen har noen gode tips. Intervjuene er på telefon så jeg får desverre ikke muligheten til å se kandidatene og vurdere annet enn svarene de gir meg muntlig Er litt nervøs (sikkert like nervøs som kandidatene) og redd for å velge feil kandidat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg har hatt jobbintervju noen ganger, og det var ikke så vanskelig. Selskapet har en mal som jeg fulgte, så spørsmålene var klargjort på forhånd, og kvalifikasjonene krysset jeg av på en liste. Foruten hvordan personen svarte på spørsmålene og kvalifiksasjonene lyttet jeg til magefølelsen, om jeg følte at denne personen var den rette til jobben. Et lite tips: Om dere har resepsjonist, hør med denne etterpå. Var vedkommende høflig, osv. (Oh, glem det, så det var over telefon. Du får se om du finner noe relevant i svaret mitt likevel. ) Endret 11. oktober 2006 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Prøv også å lytte etter "skjulte" ting. Beveger de seg mye, blar de i papirer, er de ukonsentrerte, forandrer tonelei seg når dere snakker om enkelte ting osv. Magefølelsen blir nok viktig. Viktig også å sjekke referansene nøye når du ikke har møtt kandidatene. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå