Gjest Gjest_Elle_* Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Har litt lyst til å bestille time for å få gjort dette et sted, men føler at det er litt rart at andre skal røske ut hår fra mine private deler. Har voksa leggene hos hudpleier før og det er ok. Pleier som regel å ta bikinilinja og innover selv. Men jeg er så innmari lei, og litt vanskelig å få med seg alt selv.... Er det noen som har erfaringer med å la andre gjøre det? Noen som vil anbefale et sted? Hva måtte du betale?
Gjest Tweek Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Slenger meg på denne. Jeg vil å, jeg er veldig pingle. Men er så lei av å barbere Bor forresten i kr.sand så hvis noen har noen gode tips herfra
Lola83 Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Voksing er ikke og anbefale. Det blir aldri like bra som barbering. Barbering er og blir det beste.. Selv barberer jeg meg over alt annenhver dag, synes det er litt pes..men sånn er det jo bare. Prøv og gjør det litt hyggelig, jeg kjøper barberskum som lukter digg.. Hehe.. Man må jo bare gjøre det beste ut av det.
Gjest Tweek Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg liker ikke barbering. Må vente en 3-5 dager får jeg kan barbere underlivet, hvis ikke blir det stygt! Og det hjelper ikke uansett, bare er sånn Er jo stress så barbere hele tiden, barberer du tidlig p åmorgenen, kjenner du av og til antydning til stubber på kvelden, lite vits da.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har tatt brasiliansk hos Din hud og hårpleie i Oslo. Flere på KG har anbefalt dette stedet (det er i Oslo). Jeg er overraskende fornøyd! Hårene vokser jo ut igjen, men de blir mykere. Har fått noen inngrodde hår, men ikke på langt nær som da jeg barberte.
Gjest Tweek Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Hvordan får man ingrodde hår ved voksing egentlig? Man drar de jo ut. Kan ikke huske jeg har fått en eneste inngrodd hår i år. Fikk det før da jeg ikke var så flink til å barbere meg.
Susannah Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har 1 og 1/2 dårlig erfaring med voksing og 1 god! Tok for første gang for 3-4 år siden kanskje, hos en ganske stor skjønnhetskjede, men de hadde nettopp begynt med det. Det vil si at skjønnhetspleieren sikkert bare hadde øvd seg litt på en kollega eller noe.... Det var vondt, hun var usikker, jeg svettet som en gris, ble rød og blødde og.... Fæl opplevelse.... Har ikke hatt så lyst å gjøre det på en stund, naturlig nok, men synes jo det er slitsom å barbere hele tiden... Så "mannet" meg opp til å gjøre det igjen her for et par uker siden og angrer ikke! Hadde 1/2 dårlig opplevelse der også, var en litt uerfaren som prøvde seg først. Noe av håret var litt gjenstridig, så hun forsøkte å bruke en ekstra tykk og varm voks på det stedet, den fungerte slik at du dro vekk voksen i stedet for et papir oppå. Fy f.... Det var jævlig. Heldigvis hentet hun en kollega som var kjempeflink, erfaren og effektiv og hun tok resten. Det vil si at hun strammet huden godt, fikk meg til å holde også slik at huden ble veldig stram, og røsket til på 1-2-3. Var litt øm en dag eller så, men har smurt mye babyolje på. Huden ble utrolig myk, og først nå har det kommet noen stubber igjen. En av grunnene til at det kanskje var litt vondt denne siste gangen, var at håret var litt for langt, ble litt flau da de dro frem saksen for å kutte det ned... 1 cm er bra, tror jeg. Et godt tips: sist jeg gikk var jeg jo veldig nervøs, var vel alle de dårlige følelsene som veltet opp i meg. Føltes som jeg skulle ta eksamen.... Men hadde kjøpt en flaske vin og drakk noen glass av det før jeg gikk, perfekt som beroligende middel! Det skal jeg gjøre neste gang også, som sikkert blir om et par uker. Innbiller meg også at det blir bedre hvis jeg gjør det jevnlig?
Gjest Gjesten Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Første gangen er ille, etter det har det ikkje tatt meir enn 10 minutt å få det gjort igjen, kjapt og greit, ikkje spes vondt heller, eller for å sei det sånn; mindre vondt dess lenger bak du kjem. Og heldigvis begynner dei foran, slk at det er over pronto. Eg kan ikkje sjå for meg at eg skal barbere igjen. Koste rundt 280 kroner, og så slepp eg tenke på det på ei stund. Men ver sikker på at den du går til i starten i alle fall er erfaren!
Gjest Tweek Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 280 er billig da. Har billigste jeg har sett er 500 eller hva det var, og det er sånn 15 minutter/30 min eller noe sånt. Har så lyst, men jeg er så pingle
Gjest Gjest_Elle_* Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg hører gjerne fra flere!!
Gjest glamourgirl Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Din Hud og Hår, Holtegata i Oslo. 325 kroner, noe mer første ganga. Ikke spesielt vondt, du hjelper selv med å holde huden stram, og holder til side og på plass, så det føler ikke som om du blir "tafset" på. Selvsagt litt vondt første gang. Husk å få med produkter som hindrer inngodde hår. Jeg vokser hver femte uke, håret vokser selvsagt ut, siste uke er det hår, men mykt og ikke mye. Hos meg. Jeg syns barbering var kronglete, og fordi håret mitt vokser sent, kunne jeg ikke få det pent, syns jeg. Jeg anbefaler det!
Gjest Gjest_Skittlejente_* Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Jeg gar og i Holtegata, noen av de ansatte der er flinkere enn andre sa er ikke alle jeg vil anbefale. Jeg har hatt tre forskjellige til na og har funnet min favoritt av de som jobber der! Synes voksing er utrolig praktisk, og bare det a slippe a barbere og fa sar hud av det. Huden ser ikke akkuratt ut som ett glansbilde nnar man er ferdig med a vokse sa man burde gi den ca 2 dogn pa a roe seg ned. (det ma jeg) Inngrodde har kan man forebygge ved a peele huden, det er enklest mate synes na jeg! xx
Gjest glamourgirl Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Hvem foretrekker du? Jeg går til Jane og Camilla, men har bare prøvd de to...
Gjest Gjest_Skittlejente_* Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Husker ikke navn, men jeg liker hun svenske blondinen best. Hun var skikkelig hyggelig og omgjengelig. Og tok seg tid til aa fjerne haar som satt igjen. Vill ikke sverte andre som jobber der, men en av de andre jeg var hos hadde skikkelig hastverk med aa faa meg ut derfra og styra med alle de andre ansatte (dvs skreik gjenno, dora og hadde en samtale gaaende om stenging/at hun drev med den siste klienten naa/ skynde seg hjem osv osv) Det var da forste gangen jeg var der og folte meg skikkelig utilpass og folte at jeg var til bry som hadde bestilt en saa sen time. Naar jeg kom hjem var det en del haar som absolutt burde vart nappet ut ( er snakk om 5 - 10 stk som blomstra midt paa venusberget), men det virket som om det var viktigere aa faa meg ut derifra! Hun tredje jeg var hos kritiserte meg for at jeg kom naar det var saa lite haar ( ja, det var lite haar, men det som var der var mer enn langt nok, er vel mitt valg det hva jeg synes er mye nok til aa vokse), pluss at jeg bare synes det var skikkelig darlig personbehandling generelt av dette mennesket! Men ellers liker jeg salongen veldig godt xx
Gjest glamourgirl Skrevet 12. oktober 2006 #15 Skrevet 12. oktober 2006 Skjønner! Ille når man har sånne erfaringer, jeg har bare vært heldig der jeg... Ikke prøvd svensken.
Gjest Gjesten Skrevet 12. oktober 2006 #16 Skrevet 12. oktober 2006 Afrodite hud og hår er flinke, raske og veldig erfarne. Er visst dagar dei brasiliansk er det dei gjer mest.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Husker ikke navn, men jeg liker hun svenske blondinen best. Hun var skikkelig hyggelig og omgjengelig. Og tok seg tid til aa fjerne haar som satt igjen. Vill ikke sverte andre som jobber der, men en av de andre jeg var hos hadde skikkelig hastverk med aa faa meg ut derfra og styra med alle de andre ansatte (dvs skreik gjenno, dora og hadde en samtale gaaende om stenging/at hun drev med den siste klienten naa/ skynde seg hjem osv osv) Det var da forste gangen jeg var der og folte meg skikkelig utilpass og folte at jeg var til bry som hadde bestilt en saa sen time. Naar jeg kom hjem var det en del haar som absolutt burde vart nappet ut ( er snakk om 5 - 10 stk som blomstra midt paa venusberget), men det virket som om det var viktigere aa faa meg ut derifra! Hun tredje jeg var hos kritiserte meg for at jeg kom naar det var saa lite haar ( ja, det var lite haar, men det som var der var mer enn langt nok, er vel mitt valg det hva jeg synes er mye nok til aa vokse), pluss at jeg bare synes det var skikkelig darlig personbehandling generelt av dette mennesket! Men ellers liker jeg salongen veldig godt xx ← Kjipe erfaringer... Men må bare kommentere at håret må ha en viss lengtde for at voksen skal klare å ta det. Så da er det ikke så rart at hun kommenterte det.
Gjest Cowgirl Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har prøvd brasiliansk voksing en gang, skulle gjerne fortsatt med det om det ikke var for at jeg flyttet.. Synes ikke det var vondt, hun som gjorde det var veldig flink da. Måtte ha ca 1 cm med hår før de kunne vokse, og jeg tror jeg var hårfri i ca 1 måned og hårene som kom opp da var myke.. Blir veldig sår og nuppete om jeg barberer mer enn to ganger i uka, så å slippe barbering en hel måned var jo himmelen!
Gjest Gjest_Skittlejente_* Skrevet 12. oktober 2006 #19 Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Kjipe erfaringer... Men må bare kommentere at håret må ha en viss lengtde for at voksen skal klare å ta det. Så da er det ikke så rart at hun kommenterte det. Haret var langt nok som jeg provde aa forklare, men det var lite mengde haar xx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå