Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Plutselig skal jeg i både bryllup og barnedåp i løpet av under en uke, og i hvertfall det førstnevnte kom som den berømte julekvelden på kjerringa. Som alle andre jenter har jeg ingenting å ha på meg, i hvertfall ikke til slike anledninger.

Skapet mitt er fullt av ting som er svarte; jeg har dress, penere dressbukse, smalt knelangt skjørt....Alt i svart! Selvsagt har jeg skjorter, men det er lett for at det blir for mye kelner.

Derfor tenker jeg meg ut på innkjøp, men jeg har ikke lyst til å legge ned for mye penger. Aller helst kunne jeg tenkt meg en kjole, hvis det finnes. Og helst et antrekk som kan brukes i begge anledninger. Ingen av gjestene unntatt oss vil være begge steder, og bryllupsfesten er en helt uformell vennefest med tapas.

Så dere som er flinke til å sette sammen antrekk? Kan dere hjelpe meg? Jeg bruker str 32/34, så er lita, og liker enkle klær uten for mye mønster og dill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har begynt å komme inn en del kjoler i butikkene nå, også i andre farger enn svart. Er vel julebordsklærne som er kommet regner jeg med. Jeg ville gått for en kjole til bryllupsfesten, men i barnedåpen funke det jo greit med drakt. Trenger ikke å bruke hvit skjorte til, kan jo ta en fin topp istedenfor. (Men nå tror jeg egentlig du har mye mer peiling på klær enn meg, så jeg er kanskje ikke rette personen til å hjelpe deg)

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har ikke peiling på klær til slike finere anledninger, Chica. Greit til hverdags, eller jobbintervju, eller holde foredrag osv, men spesielt ikke til barnedåp.

Tror jeg får sjekke kjedebutikkene hva de måtte ha. Det er så kjipt å måtte tvangskjøpe klær man ikke har lyst på i utgangspunktet.

Skrevet

En enkel kjole burde jo gå greit på begge stedene? Ellers en fin topp over dressbukse. Tror det har kommet en del julebordstæsj i butikkene nå, Vero Moda har hatt noen fine partytopper. Det kan også hende BikBok har fått noen? :)

Skrevet

Har brukt bunad i de barnedåpene jeg har vært i, men har sett mange jenter som har hatt på drakt med en fin topp i eller enkle kjoler. Julebordkjole passer liksom ikke så godt i kirka en søndag formiddag syns jeg.

Skrevet

Selv hadde jeg nok brukt bunad i dåpen hvertfall. Om du ikke har det så er det pent med en drakt. Til bryllupet så hadde jeg nok prøvd å finne en kjole...

Skrevet

Jeg ville også funnet en kjole til bryllupet, og evt brukt en drakt i dåpen hvis du trives bedre med det. Kjolen trenger jo ikke være fotsid heller.. Har sett en del kjoler på Lene V og B-Young, de andre kjedene har helt sikkert også! Tror ikke dette skulle være så vanskelig akkurat nå.

Gjest Deception
Skrevet

Takk for svarene, folkens. :) Dere har hjulpet meg med å tenke litt klarere. Jeg hadde ikke engang vurdert å ha bunad i barnedåp, men tror nok det er det beste alternativet. Og til bryllupet vurderer jeg sterkt å ta en knelang, gammelrosa kjole i et silkeaktig stoff med perlebroderier, og kanskje en naturhvit cardigan til. Den har jeg allerede i skapet, men den er knapt brukt. Da trenger jeg bare å finne noen fine sko til, kanskje noen stroppesandaler med høy hæl?

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg brukte en svart, knelang kjole med hvite broderier (og hvitt sjal) i både bryllup og dåp i sommer. den var ganske enkel og grei.

jeg synes vivikes har endel fine kjoler innimellom (men kanskje har de ikke så små str?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...