Gå til innhold

Pusse opp innerdører.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi snart pusset opp hele huset, og det er stort sett alle dørene inne som gjenstår. De er av den gamle brune typen, og er helt glatte. Noen som har noen smarte ideer til å piffe dem opp? Har lurt litt på å sette på noen lister, og så male dem.... Men, der har det stoppet med lure tanker fra meg. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke heller bare male dørene i passende farger (til rommet)?

Syns dører med lister er sånn passe 80-talls...

Skrevet

vet ikke helt jeg asså... Tror kanskje at det blir mye hele flater lissom. Vi har ni dører bare i gangen!!

Skrevet (endret)

Tror jeg ville kjøpt nye dører fremfor å spikre pyntelister på de gamle. Det hadde ikke jeg giddet... og tenk på malejobben etterpå.

Ellers hadde jeg beholdt dem slette, og heller kjøpt meg nye dørhåndtak.

Endret av Dingo
Skrevet

Så noe veldig fint/morsomt på akkurat sånne dører som du beskriver.

Det var satt på nye håndtak, enkle i stål. Så var de malt hvite. På hver dør var det malt en svart fikant med tavlemaling (lca 30X40, midtstilt på øvre halvdel) Så var det skrevet på med tavlekritt WC. Stig på osv...

Veldig koselig.

Lykke til.

:)

Skrevet

Vi hadde slike dører og malte dem grå, og satte på nye håndtak. Det ble kjempefint, men vær nøye med å kjøpe riktig utstyr. Liten rull egnet for interiør er bra, og husk å pusse lett mellom 1. og 2. strøk (og etter grunning)

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt nye dører.

Om de har standard-mål, så er det mange gode tilbud (fra 600 kroner og oppover pr dør).

Mange slike dører har tynne plater på begge sider og disse er gjerne litt bølgete. Det synes veldig godt når de blir malt. Du får også kjøpt hele plater som kan festes med monteringslim på dørene. Men til syvende og sist blir dette like dyrt som å bytte ut dørene. Ikke er det lett å få pent i avslutningene heller.

Skrevet

Jeg har også sånne dører, og de er malt. De er helt greie. Den ene hadde lister og tapet i midten helt til i sommer, den var fæl, og i sommer røsket jeg av alt, sparklet og malte, så nå er alle dørene hvite.

Skrevet

Nye dører er uaktuelt nå! Som sagt har vi pusset opp hele huset, og det koster flesk. Så dørene blir malt i første omgang. Tapet blir det ikke, for det er panel i gangen. Tror nok de bare blir grunnet og malt, men gubben vil gjerne ha på pynte lister da...... får se da vettu :forvirret:

men, den idee`n med tavlemaling var artig, kunne kanskje hatt et speil med det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...