Gjest Gjest_Mzfire_* Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Lurer på hva som kan være gode tips å kjøpe til min kommende mann og hva er det vanlig å bruke av penger?
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Klokke er vel standard svaret... Slipsnål, en opplevelse av noe slag. Det viktigste er vel å gi en gave du vet han vil sette pris på og huske. Hvor mye penger du vil bruke må du nesten avgjøre selv. Et bryllup i seg selv er jo dyrt nok... Om ikke morgengavene skal koste mangfoldige tusen...
Majabeth Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har utrolig lyst til å kjøpe gps til gubben, men vet ikke om det blir råd til det...
Kara W Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har utrolig lyst til å kjøpe gps til gubben, men vet ikke om det blir råd til det... ← Så nylig en test av gps, mener å huske at det var på forbruker.no. Jeg leste den ikke selv, men det sto at de billige var (nesten) like bra som de dyre. Vet ikke hvor billig billig er, da...
Gjest -M- Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Kjøpte lommeur til mannen. Han hadde både slipsnål (i flere varianter), og mansjettknapper. Smykker går han ikke med, så det var utelukket. I utgangspunktet hadde vi ikke tenkt å spandere på oss noen dyre gaver (budsjettet var sprengt allerede), men vi fikk så god og uventet hjelp av foreldrene våre, at vi slo litt på stortromma likevel. Jeg fikk et designer-smykke i gull av han Nydelig! -M-
tuji Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg kjøpte gitar til ham. Den kostet rundt 4000,-.
Malama Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Klokke som er nevt som standardløsning ga jeg ham i 5 års gave, den dagen han fridde (men jeg visste jo ikke at han skulle fri da...) Slipsnål har han, men mansjettknapper har han faktisk ikke (trodde ALLE mannfolk hadde det jeg, fra komfen om ikke annet) så det er egentlig en ideel gave, rent bortsett fra at han trenger dem vel på den store dagen, og da funker det jo ikke å gi ham dem i morgengave. Tror ikke vi skal bruke flerfoldige tusen på morgengavene, for vi har planer om å betale hele bryllupet selv, og jeg prioriterer heller en fin fest og en fin bryllupsreise. Men, en gave er vel greit å gi. Noe som er et minne.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg slet veldig med å finne på noen til min mann. Han har jo alt av de vanlige "morgengavetingene". Han kom og sa det samme til meg så da fant vi ut at vi skulle kjøpe oss digitalt speilreflekskamera for de pengene vi ville brukt på morgengave. Vi trengte kameraet både på bryllupsfesten og på bryllupsreisen så det var veldig lurt gjort av oss syntes jeg. Og det at jeg ikke har et smykke e.l. som morgengave for å minne meg om dagen gjør ingenting, jeg har jo verdens fineste giftering!
Kykkelikokos Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Skal nok alltids finne på noe lurt, selv om han har klokke fra før av, og han skal få mansjettknapper i julekalender eller til jul.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Siden min har alt av type morgengaver vurderer jeg å finne et kult trykk eller maleri som kanskje er litt "han". Alternativt fotoutstyr eller storbytur.
Ginen Skrevet 13. oktober 2006 #13 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg skal ikke gifte meg helt enda, men har allerede bestemt meg for å spare til seilfly-sertifikat til han. Hvorfor ikke gi en form for opplevelse av et eller annet slag?
Trampe Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Min har klokke, bruker ikke slips eller mansjettknapper - og jeg ble ikke ferdig med albumet han egentlig skulle få. Fiskeutstyr har han, jakter gjør han ikke, og han er egentlig vanskelig å kjøpe gave til. Nødløsningen min ble en polermaskin til bilen - som han har gått og siklet etter men ikke tatt seg råd til. Mannen ble kjempeglad og bilen ble skinnende blank. To fluer i ett smekk
Helen Skrevet 13. oktober 2006 #15 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg trodde det bare var fruen som fikk morgengave jeg, så min mann fikk ingenting av meg (selv fikk jeg gullklokke) Endret 13. oktober 2006 av m@msen
Kykkelikokos Skrevet 14. oktober 2006 #16 Skrevet 14. oktober 2006 Lurer litt på å kjøpe speilreflekskamera eller noe motorsykkelutstyr (eventuelt flere timer).
HerbGirl Skrevet 15. oktober 2006 #17 Skrevet 15. oktober 2006 Slipsnål har han, men mansjettknapper har han faktisk ikke (trodde ALLE mannfolk hadde det jeg, fra komfen om ikke annet) så det er egentlig en ideel gave, rent bortsett fra at han trenger dem vel på den store dagen, og da funker det jo ikke å gi ham dem i morgengave. ← Jeg ga mansjettknapper i "morgengave" selv om han trengte de på selve dagen.. Han fikk de dagen før da..
Malama Skrevet 15. oktober 2006 #18 Skrevet 15. oktober 2006 Ja, men min kjære VET at han MÅ ha mansjettknapper til denne dagen. Kan likegodt fortelle ham i dag da, at han får dem i morgengave om 8 måneder, for dette er en av de tingene som må på plass lenge før den store dagen
Kykkelikokos Skrevet 15. oktober 2006 #19 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis man gir dem på forhånd føler jeg litt av vitsen med morgengave er borte , jeg da.
Malama Skrevet 15. oktober 2006 #20 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg også. Og SÆRLIG når han måtte fått vite om det ukesvis i forveien. Derfor får han ikke mansjettknapper i morgengave. For han MÅ ha det, og det vet han. For han har ikke. Han trenger ikke NYE mansjettknapper, han trenger mansjettknapper. Og dette er kan klar over. Derfor ville han selvsagt ikke la det gå tilden store dagen uten å ha sørget for å ha, og ejg har gitt ham klar beskjed om at dete må i boks i god tid. Han kan muligens få til jul... men morgengaven skal han få den første morgenen vi er gift, og den skal være en overraskelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå