Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg er nå i full gang med å planlegge en reunion, dette skal da være i februar.

Men hun som i siste liten plutselig skulle være med å planlegge, er skikkelig negativ. Men det er ikke det jeg skal spørre om da.

Vi møtte i går og planla litt, hun andre mener vi ikke skal spise en god middag, og heller ikke pynte oss, hun mener vi skal ha pølser i bakhånd, i tilfelle noen blir sultne utover kvelden, og hun mener vi skal ha på oss "ut på by'n" antrekk

Kan noen være så snill og fortell meg hvordan man skal ha en reunion?

:ironi::ironi::ironi:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)

Jeg er enig med henne.

Edit: Jeg tenkte automatisk på "ti år siden ungdomsskolen", men det er jo ikke sikkert det er tilfellet. Er det 25 år siden gymnaset, f.eks, så stiller jo saken seg litt annerledes.

Endret av Bjørnsdatter
Gjest Gjesten
Skrevet

Kjem litt an på alderen til deltakarane. Dersom det er folk i typisk studentalder bør det vere noko som er billig trur eg, og dermed kan fort ein middag bli litt voldsomt. Eg måtte i alle fall innimellom sei nei til ting som kosta 150 kroner då eg var student for å sei det slik. Er det vaksne folk så vert det nok forventa middag ja. Alt er jo også avhengig av korleis de utformer invitasjonen. Lykke til!!

Skrevet
Kjem litt an på alderen til deltakarane. Dersom det er folk i typisk studentalder bør det vere noko som er billig trur eg, og dermed kan fort ein middag bli litt voldsomt. Eg måtte i alle fall innimellom sei nei til ting som kosta 150 kroner då eg var student for å sei det slik. Er det vaksne folk så vert det nok forventa middag ja. Alt er jo også avhengig av korleis de utformer invitasjonen. Lykke til!!

vi blir 25 alle sammen det året reunion skal være, og de aller fleste er i jobb, er vel kanskje 5 stykker dom studerer enda eller noe.

men hva med klær da, trodde det var vanlig å kle seg pent jeg ikke i en okey olabukse og en dressjakke

Skrevet

Jeg var på 10 års reunion for ungdomsskolen i helgen og det var den mest fantastiske festen jeg noen gang har vært på.

Vi hadde "pent antrekk" dvs. alle guttene så og si kom i dress og jentene i kjole/dress. Vi hadde 3-retters middag med 2 glass vin inkl. Vi var ca 80 pers.

De hadde laget bordkort til alle med bilde på. Satt annenhver gutt og jente. På 8-manns bord med folk fra klassen du hadde gått i. Vi hadde damenes tale, herrenes tale, en fra klassen min var toastmaster. Etterpå gikk vi i bar og kjøpte drikke og danset til Guns`n Roses og Haddaway. Lokalet de hadde leid lå et stykke utenfopr byen slik at alle ble der ut over kvelden. Ingen som ville stikke av uansett.For en herlig kveld!!

Tror vi betalte 550 kr pr. pers. Vi er jo 25/26 år nå. Fikk invitasjonen i beg. av mai med bet. frist ca 1,5 mnd. seinere. Det klarer de fleste å spytte i hvis de planlegger det litt tror jeg.

Lykke til jeg kan nesten ikke vente til neste jubileum :)

Skrevet

Er helt klart enig med deg her!

Kanskje du skal få med noen flere i "fest-komiteen"? Kan fort bli slitsomt dersom du må gjøre både planlegging og gjennomføring kun med hjelp av ei som tydeligvis ikke vet helt hva en reunion er, eller som har lyst å ha en!

Hva med å få fatt i litt ymse mennesketyper til det?

Så kan planlegginga også bli kjempegøy og du er ikke oversliten når festdagen endelig kommer!

Lykke til!

:klem:

Skrevet

:)

Jeg har arrangert flere reunion, både grunnskolen og videregående. Jeg synes absolutt man til en slik anledning burde pynte seg litt og spise mat. Behøver ikke være allverdens dyrt heller... Gryterett, koldtbord osv.

Lykke til!! :)

Skrevet

Ikke meningen å spore av her, men jeg bare lurer..Er det vanlig at alle har slike reunion-fester? Alle skoler? Eller er det bare noen få som ønsker å ta intiativ til noe sånt?

Kunne gjerne tenkt meg å vært med på noe sånt selv, og møtt igjen min største kjærlighet i livet som gikk på skolen min der jeg bodde før..:)

Skrevet

Ikke alle skoler eller alle klasser har det, det forutsetter jo at en eller annen setter det igang.

Om du har lyst på reunion fra sin skole, hva med at DU tar initiativ til å organisere noe slikt da? Det blir ikke dersom ingen setter det igang...

Skrevet

Skille gjerne gjort det, men ver ikke akkurat av de mest populære på skolen, er bare et par stykker jeg har kontakt med fortsatt.

Er redd for å bli avvist dersom jeg tar kontakt med de andre.

Gjest Gjesten
Skrevet

Som Malama seier må nokon organisere det, det er ikkje akkurat noko din gamle skule gjer for å sei det sånn. Det er alltid på privat initiativ frå nokon som gjekk i klassen. Eg har vore på ein reunion og kjem ikkje til å gå før 20 eller 25 årsjubileet. Men det er fordi det var dårleg miljø i klassen, og eg har ikkje hatt lyst til å sjå dei folka igjen for å vere heilt ærleg...

Men lykke til med organiseringa! Sjølv om eg må vedgå at eg hadde aldri vurdert å gå på reunion til 500 kroner, ein må ha i mente at nokon kanskje må reise eit stykke også, det kan verte dyrt nok alt saman. Vi har hatt våre i jula, for då er folk flest heime uansett. 2. eller 3. juledag har vore greia for min gamle klasse.

Skrevet

Hiver meg på denne tråden, for jeg er også i gang med å planlegger reunion fra ungd.skolen.

Noe som ikke er helt enkelt når en skal samarbeide med folk en knapt nok har snakket med de siste 10 årene.

Vi har heller ikke kommet så veldig langt, og vi er nok ikke helt enig heller.

Selv synes jeg det bør være mat, men det bør jo være mulig å finne en mellomting mellom tre-retters på fancy sted og hot-dog i skolens gymsal liksom.

I vår klasse er det fortsatt mange som er studenter og nesten halve klassen bor utenbys/utenlands. Merkelig nok er det motsatt i paralell-klassen - der er nesten alle her i byn. Men uansett, vi tenkte rundt 200/250 per pers. Det bør de fleste ha råd til.

Har snakket med flere som har vært på reunion nå i sommer og mange har klart å få til hovedrett + dessert, tapas o.l. for denne summen. Flere har leid utesteder hvor de har fått mat og gode priser i baren. Og stengt for lukket selskap til rundt 1. Vi holder på å undersøke slike løsninger nå.

Når det gjelder antrekket så synes jeg det må følge opplegget en velger. Går en for fancy middag så hører det med at en stiller i finstasen, men gjør en det mer enkelt så synes jeg det er greit at en stiller i pene ut-på-byn klær. Altså litt penere enn til en vanlig bytur, men ikke helt julebord heller.

Skrevet

Jeg hadde foretrukket en invitasjon til reunion hvor det ikke var lagt opp til å sitte stivpyntet ved et bord for å høre de mest utadvendte holde morsomme taler for den gamle "gjengen".

Nei, da er det bedre med en real fest , med velkomstdrink, snacks og litt nattmat inkludert. Så kan folk gjøre alt annet enn å sitte i ro ved bordet ;)

Men, jeg har sagt nei til tre slike fester allerede og kommer til å si nei til de som måtte komme i årene fremover.

Skrevet

Noen nevnte Tapas - blir ikke rare Tapas'en for 250,- per pers om lokalet også koster...;)

Vi har hatt flere reunions. Det siste kostet 350,-. Da hadde vi ikke råd til Tapas, det ble koldtbord (godt det også!! :)), og det var akkurat så det gikk rundt. Da lagde vi i tillegg ostefatet selv. Alt koster - vask av leid lokale, papirduker, te-lys, kanskje en velkomst-punsj, invitasjon av lærerne? De fikk komme gratis hos oss.

Mye å tenke på. Si ifra om det trengs mere råd og tips. Lykke til for de som tar inisiativet!! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...