Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Ja, nå er saken slik at min samboer har "2 sett foreldre" Til bryllupet kommer en liten problemstilling: Stefar har fungert som far i alle år, far kom inn i bildet i voksen alder, alltså: stefar sitter på fars plass, men hvor sitter far med frue :o :oops: :-? Mine foreldre sitter ved min side, hans foreldre sitter ved hans side og så...? Huff... Noen andre med liknende problemer og som har funnet en løsning? RB
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 Hei Et lite tips: Det er jo også vanlig at kun brudens foreldre sitter ved siden av brudeparet. Forslag til løsning: Brudgommens stefar - brudgommens mor - brudens far - bruden - brudgommen - brudens mor - brudgommens far - brudgommens stemor Sånn satt i hvert fall vi.... Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 Jeg har også kjempeproblemer med dette.. Hva når brudens far er gift på nytt, og brudens mor er alene? - brudgommens mor- brudens far - bruden - brudgommen - brudens mor - brudgommens far Men, hvor gjør vi av brudens stemor da? :o
toflus Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Vi gjør det på følgende måte vi: Brudgommens mor, brudens far, bruden, brudgommen, brudens mor, brudgommens far. Mamma og pappa har nye partnere, og de skal sitte sammen med resten av gjestene. IKKE i nærheten av oss. Min mening er at søsken skal sitte nærmere oss enn steforeldre.... Jeg hadde satt stefar inn for brudens far, hvis jeg var deg!
Tvilling76 Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 Hva hvis brudens far ikke kommer, brudgommen har to sett foreldre, brudens mor har ny samboer (ingen av foreldrene er gift på nytt) Jeg er litt enig at søsken heller skal sitte sammen med oss og at steforeldre skal sitte sammen med resten av gjestene, men hvem blir sittende ved siden av bruden da?? Bruden har 2 søstre, og brudgommen 1...
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Vi hadde tenkt noe så utradisjonellt som at foreldrene vår sitter sammen med de de er gift med, mine foreldre ved siden av meg hans mor og stefar ved siden av han... Biologisk far med frue kan gjerne sitte "nede" i salen for vår del, men så er det dette med at vi kanskje sårer noen, eller at det blir ufred :cry: Fysj, det er vanskelig. Tenkte at biologisk far med frue kom etter mor og stefar :o Er det helt på jordet at foreldrene får sitte sammen, BØR det være slik at min mor og svigerfar og min far og svigermor sitter sammen? På en annen side så tenker jeg på når min eldste datter skal stå til konfirmasjon, da vil jeg at hennes stemor skal sitte ved siden av sin mann, og at min mann får sitte ved siden av meg, vi har jo vært sammen i åresvis den dagen det skjer :oops: Nå datt jeg litt ut, men jeg prøver bare å tenke på hva jeg ville følt :oops: RB
Fakse Skrevet 24. januar 2003 #7 Skrevet 24. januar 2003 Synes det er fint når man "blander" brudeparets foreldre. Det er jo ikke bare brudeparet som forenes den dagen, de to familiene knytter også sterke bånd til hverandre, og da er det vakkert og symbolks at brudens far har brudgommens mor til bords osv. Dersom stefar er den som følelsesmessig har fungert som far så bør han han brudens mor til bords. Men i såfall bør den biologiske faren være rett i nærheten av brudeparet. Kanskje han kan ha en av brudens søstre til bords? Eller en bestemor? Hans nye kone bør ikke ha noen sentral plass, med mindre hun har fått et VELDIG nært forhold til brudgommen. Kan ikke tenke meg at noen blir fornærma for det..
Gjest Ville Skrevet 24. januar 2003 #8 Skrevet 24. januar 2003 Vi har samme "problemet".Noe som gjorde avgjørelsen vanskelig.Men vi tok dette opp med alle ,alle var positive til envær ordning slik vi ønsket det.Da ble det bestemt at våre biologiske riktige foreldre skulle sitte sammen og at steforeldre kunne sitte sammen.Dette fungerte utmerket .Også fordi alle var klar over på forhånd hvordan det ville bli, slik at ingen ble såret.Nå skal det sies at alle "foreldrene"har et svært godt forhåld til værandre.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #9 Skrevet 24. januar 2003 Til tvilling Hvem skal følge deg opp kirkegulvet? Hvordan er forholdet mellom deg og stefar? Jeg ville hatt mamma ved siden av meg hvis forholdet til stefar ikke var et "pappaforhold" Vet ikke helt med søsken, samboer har en bror som nok vil sitte på rekka foran oss(vi skal sitte i en E), dette fordi han har sin datter og ny dame med. Jeg har ikke søsken. RB
Pearl Skrevet 24. januar 2003 #10 Skrevet 24. januar 2003 Hei Det er veldig mange som kommer opp i slike problemer idag og hver enkel må velge det som er mest naturlig for dem. Da jeg giftet meg i April hadde jeg bestemt meg for at denne dagen skulle være min og brudgoms dag, så jeg snakket med foreldrene mine på forhånd. Så lenge et par har satt barn til verden, synes jeg at selv om de er skilt bør de kunne bite sine problemer i seg for en dags skyld. Dermed plasserte jeg min far ved siden av meg, så min mor og så morfar, på min manns side satt hans mor nærmest, så hans far og deretter hans bror. Min fars samboer plasserte jeg med resten av gjestene, det samme gjorde vi med brudgoms andre bror og min søster. Det var ingen som syntes at det var merkelig og min far forsto godt mitt valg av plassering. Jeg ønsket selvfølgelig mine foreldre rundt meg på min store dag.
Tvilling76 Skrevet 24. januar 2003 #11 Skrevet 24. januar 2003 Hei RB, Til tvilling Hvem skal følge deg opp kirkegulvet? Jeg følges opp kirkegulvet av min mor Hvordan er forholdet mellom deg og stefar? Vil ikke kalle det stefar, da han kun har vært sammen med min mor 1 år... Jeg ville hatt mamma ved siden av meg hvis forholdet til stefar ikke var et "pappaforhold" Har vurdert det, men hvem skal da sitte ved siden av brudgom? Har 2 eldre søstre. Alternativet er jo da at min eldste søster sitter på brudgommens venstre side...??
Pip Skrevet 24. januar 2003 #12 Skrevet 24. januar 2003 Hmm... nå er begge våre foreldrepar 'intakte' da, så jeg er vel egentlig litt utenfor i denne diskusjonen... Men det har seg sånn at hos oss skal alle par sitte sammen... Det blir altså mamma - pappa - meg - brudgom - svigermor - svigerfar. Er det altså helt uvanlig det da? Tror i grunnen jeg har opplevd det flere ganger i andre bryllup også... Hmm...
Fakse Skrevet 24. januar 2003 #13 Skrevet 24. januar 2003 Problemet der som alle par sitter sammen er jo at de som kommer uten partner (dere har vel noen single venner/slektninger?) vil føle seg veldig anneledes og "hengt ut". Ikke alle er så komfortable med at de "ikke har klart å finne noen", og det skal man være oppmerksom på.
monja Skrevet 24. januar 2003 #14 Skrevet 24. januar 2003 Vi parkerer sambo's "stemor" lenger nede i salen vi, sammen med hennes datter. Så vi blir: svigermor - pappa - meg - sambo - mamma - svigerfar.....og så søsken og deres partnere...... Dette er skikkelig vanskelig det.
Ariell Skrevet 25. januar 2003 #15 Skrevet 25. januar 2003 Hvordan blir plasseringen når bruden ikke har noen av foreldrene sine intakte? Ikke har jeg besteforeldre heller,er det da søsken som tar de plassene?Har jo en bror på åtte år å tanter og onkler da + fire nydelige onger Ariell
lillen Skrevet 25. januar 2003 #16 Skrevet 25. januar 2003 Jeg blir heelt forvirra av dette, jeg! Og så er det en liten ting til; alle nære familiemedlemmer (som foreldre og søsken) skal vel ideelt sett ha god kontakt med brudeparet der de sitter!? Og blir det da en lang rekke med foreldre, steforeldre, søsken og besteforeldre, så vil jeg ikke tro at man blir sittende så nært hverandre... Kun de som sitter klistra oppi brudeparet, og det er da en liten brøk-del av "foreldre-rekka"! Noen som skal sitte mot hverandre? Har ikke tenkt så mye på bordplasseringen ennå vi, for vi har litt bedre tid enn de fleste på dette forumet... Men det blir et h.....es problem når den tid kommer! Synes litt synd på foreldrene også jeg, selv om det er brudeparets dag. Jeg vil veldig gjerne at de skal ha en trivelig dag de også, og kanskje ikke sitte mellom to helt fremmede, fra den andres familie (selv om de jo burde bli bedre kjent). Det blir så anstrengt!! :-?
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2003 #17 Skrevet 26. januar 2003 Til Ariell Hvis mine foreldre ikke var intakte, så ville jeg hatt en slektning som sto meg nær til å følge meg opp kirkegulvet, denne personen skulle også fått sitte ved min side. Vi skal sitte i en E, brudeparet på langsiden, foreldre/steforeldre og besteforeldre på samme rekka, og nærmeste familie og forlovere øverst på de tre rekkene, da sitter disse nærmest :blunke: Par skal få sitte sammen, de single har vi satt litt rundt omkring med andre single og kjente ved sin side. Videre nedover kommer søskenebarn og venner RK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå