Kayli Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Min treårige sønn skal fjerne mandler og polypper neste onsdag. Han har ca en uke vært tett og forkjøla, hadde også feber noen dager forrige uke. Mitt spørsmål er; hvor nøye er legene på dette når de skal operere? Det er jo en uke til innleggelse, men jeg er litt redd for at han ikke blir frisk nok i tide...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Han vil ikke bli operert hvis han har feber og er forkjølet. Det vil gi økt risiko for komplikasjoner og infeksjoner under inngrepet.......
Gjest Mayamor Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Min 3 år gamle nevø skulle egentlig opereres for mandlene i går. Han var frisk og alt så greit ut. Han fikk på seg operasjonsklær, stikkpille, ble undersøkt av lege og alt klart for anestesilegen. Da hostet gutten et par ganger og anestesilegen sa nei til narkose fordi det kunne bli alvorlige komplikasjoner for gutten dersom dette utviklet seg. Er fornøyd med at de ikke tok noen unødig risiko. Har fått ny dato for operasjon om 2 uker. Jeg ville ha ringt til sykehuset og spurt om hva de mente. Lykke til. Mayamor
Spoven Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Da min ene sønn ble operert, (mandler, polypper, falsk mandel og tungebånd) var han også i sluttfasen av en forkjølelse. Han ble uansett operert, med begrunnelse at allmenntilstanden hans var bra, og han var helt feberfri mange dager før operasjonen. Han hostet veldig lite, og det var helt åpent i brystet. Tror det kommer helt an på legen som vurderer situasjonen. Jeg tror kanskje også det har noe å si om gutten er på bedringens vei, eller om han begynner å bli syk på tidspunktet han skal under operasjon. Og husk å kjøpe inn masse saftis, og vanlig husholdningssaft til etterpå. Det var omtrent det eneste vi fikk i gutten vår en ukes tid etter operasjonen. Lykke til!
Helen Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Da min sønn var 3 år fjernet han polypper og snittet opp trommehinnene. Han var til undersøkelse dagen før han egentlig skulle opereres men han var da litt forskjøla så den ble utsatt. Han var bare litt snufsete og hostet litt, men det ble utsatt for det, det er ikke mye som skal til av sykdom virker det som. Det er jo en god sikkerhet da, at de ikke tar unødvenige sjanser Endret 12. oktober 2006 av m@msen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå