Mi@ Skrevet 23. mars 2002 #1 Del Skrevet 23. mars 2002 hei! har tenkt å starte med yoga! har kjøpt ashtanga yoga bok, og gleder meg kjempe mye til å starte! er det flere som driver med dette? hva er deres erfaringer så langt? Klem fra en spent Mi@! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemor Skrevet 23. mars 2002 #2 Del Skrevet 23. mars 2002 Har prøvd litt!!!!! Tror det er bra, man kan bli vanvittig myk av yoga. Men det er ikke noe for meg! Liker trening med fart i, er selv puls-instruktør. Stor trives med det! Hilsen Lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare innom Skrevet 21. mai 2003 #3 Del Skrevet 21. mai 2003 Hei, Mi Så fint at du har tatt initiativet til å begynne yoga, det er kjempepositivt! Jeg driver med den helt spesielle formen av yoga som heter ashtanga, og bare en liten vennligsinnet advarsel: Akkurat denne formen for yoga er vanvittig vanskelig å lære seg uten lærer. I alle andre typer yoga holder du asananene lenge, men i ashtanga er det en dynamisk flyt som integrerer bevegelsene (asanas), en helt spesiell type pusteteknikk og flere "låser" (mage, "rot", etc.). Låsene og pusteteknikken er KJERNEN i ashtanga og uten disse er det ingen ashtanga, om du skjønner. Disse tilsammen gjør at man genererer ekstremt mye kroppsvarme og man svetter som en gal. Ikke sjelden renner svetten i strie strømmer ned på gulvet. Dette er en ekstremt hard fysisk form for yoga, og på nybegynnergruppa jeg gikk slutta over halvparten. Men de som "holder ut" gjør det til fast praksis og mange har holdt på i årevis. Også mange toppatleter og dansere driver med dette pga at treningen er så intens. Hvis du ser på ashtangasider på nettet blir det sterkt anbefalt at man har et visst nivå av fysisk form og utholdenhet når man begynner (men dette trenger jo ikke å være yogaerfaring). Nå vet jo heller ikke jeg hvor god form du er i nå. Hvis du går på linken http://www.toolsinmotion.com/ayri/suryaB.html ser du et veldig lite eksempel på en liten sekvens av ashtanga. Du må trykke på playknappen på bildet for å se "live". Husk at mens dette gjøres skal du puste ujjayhipust og holde mage (og etterhvert) rotlås... Hvis du bor i Osloområdet er det en yogaskole som heter "ashtanga yoga oslo". Søk på nettet så finner du linken. Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megan Skrevet 21. mai 2003 #4 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har drevet med yoga en tid nå, og jeg tror du absolutt vil få det beste resultatet og mest utbytte dersom du tar minst et kurs først. Det er som gjest skriver over veldig viktig med riktig pusteteknikk og ikke minst låsing av muskler!! Det er utrolig gøy å merke framgangen sin, og jeg har virkelig blitt hekta etterhvert :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girl-Next-Door Skrevet 21. mai 2003 #5 Del Skrevet 21. mai 2003 Yoga er herlig!!! Har gått to dager i uken siden jul, og merket betydelig fremgang både når det gjelder styrke og bevegelighet i kroppen! Konsentrasjonen har også forbedret seg, og jeg har mye mer energi!!! Anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå