Gjest Pet Skrevet 10. oktober 2006 #1 Del Skrevet 10. oktober 2006 Få noen tips til musikk med en skikkelig melankolsk undertone da, dere! Det er høst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mazzy Star og Midnight Choir har jo ganske melankolsk musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Thomas Dybdahl er vel de siste års konge på høst-melankoli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Mazzy Star og Midnight Choir har jo ganske melankolsk musikk. ← Skriver under på den! Ryan Adams, Martha Wainwright og Tom McRae vil jeg anbefale også Og Damien Rice da, selvsagt - Om du skulle være sååååå heldig å ha hans album "O" uhørt, han er kongemelankoliker!! Kos deg med høstmusikk og mørke kvelder - det skal jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 11. oktober 2006 #5 Del Skrevet 11. oktober 2006 Åhhh, Damien Rice Fabelaktig melankoli med dybde, hjerte og smerte. Ellers så er den siste platen til Vidar Vang veldig bra; det er så altfor synd at så få har kjøpt denne perlen av et album. Cowboy Junkies - The Caution Horses er lørdag-formiddag-høst-regn-småtrist-platen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alf Kaida Skrevet 11. oktober 2006 #6 Del Skrevet 11. oktober 2006 Midnight Choir Walkabouts Chris & Carla Tindersticks Tinkerbell Tom McRae Monica Nordli Inger Marie Gundersen Damien Rice, selvsagt Nick Cave, dersom du vil et steg videre ned fra melankoli. Cowboy Junkies, selv om jeg i motsetning til Blanca helst vil ha Trinity Sessions Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alyx Skrevet 11. oktober 2006 #7 Del Skrevet 11. oktober 2006 Aimee Mann Antony and the Johnsons Beck sitt rolige album "Sea Change" M. Ward Sigur Ros Lou Reed, de rolige sangene (nydelig og trist) Minor Majority Nick Drake Richard Hawley Radka Toneff Tom Waits Yo La Tengo Massive Attack og Portishead selvfølgelig Elliott Smith, albumet "Either Or" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 11. oktober 2006 #8 Del Skrevet 11. oktober 2006 Leonard Cohen ingen over ingen ved siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 11. oktober 2006 #9 Del Skrevet 11. oktober 2006 Leonard Cohen ingen over ingen ved siden ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jane Doe Skrevet 11. oktober 2006 #10 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jeg syns disse har en del melankolsk musikk: 3 doors down Five for fighting Imogen Heap Michelle Featherstone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Del Skrevet 11. oktober 2006 Jan Eggum (f.eks. Ryktet forteller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #12 Del Skrevet 11. oktober 2006 Nick Cave, dersom du vil et steg videre ned fra melankoli. Jeg skjønner ikke at alle synes han er så mørk og depressiv, jeg synes mye av det han driver med er svært ironisk og humoristisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. oktober 2006 #13 Del Skrevet 11. oktober 2006 Leonard Cohen ingen over ingen ved siden ← Åh, ja - han også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #14 Del Skrevet 12. oktober 2006 Portishead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. oktober 2006 #15 Del Skrevet 12. oktober 2006 Madrugada Thomas Dybdahl Tom McRae Nick Cave Anthony and the Johnsons Midnight Choir Radka Toneff Damien Rice Magnet Minor Majority Sigur Ròs Karen Jo Fields Ryan Adams Leonard Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. oktober 2006 #16 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg stemmer 100 % for Portishead og Massive Attack. Ellers vil jeg også varmt anbefale Radiohead, spesielt CD'en OK Computer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 12. oktober 2006 #17 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeff Buckley - Grace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hedda_* Skrevet 12. oktober 2006 #18 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg syns disse har en del melankolsk musikk: 3 doors down Five for fighting Imogen Heap Michelle Featherstone ← 3 doors down. Gråter når jeg hører Here Without You. Snufs den er nydelig og trist. Ellers har r.e.m mye melankolsk musikk. Love them! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #19 Del Skrevet 12. oktober 2006 Skal vi se om jeg finner noen melankolske plater i hylla mi... Lou Reed - Berlin Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister Tom Waits - Closing Time Richard Hawley - Cole's Corner Leonard Cohen - The Essential Jacques Brel - Quinze Ans d'Amour The Verve - Urban Hymns Pulp - This Is Hardcore Mary Margaret O'Hara - Miss America Nick Drake - Five Leaves Left Lisa Ekdahl - Lisa Ekdahl I tillegg funker jo en låt her og der av de fleste artistene jeg har, men særlig rolig jazz kan være flott om man vil ha god høststemning. Melankoli er nok rimelig individuelt, siden jeg slettes ikke er enig i alt som blir kategorisert som melankolsk over her. Egentlig vet jeg ikke helt om jeg er enig med meg selv heller, siden jeg synes det er vanskelig å kalle noe melankolsk. Melankolien er jo en stemning som like gjerne kan komme av munter musikk, synes jeg, så jeg vet nesten ikke musikk kan være melankolsk i seg selv. Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 12. oktober 2006 #20 Del Skrevet 12. oktober 2006 Fiona Apple Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå