Gjest Lanyah Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Når synst dere det er på tide en flytter sammen? Når en har vert sammen 1- 2 år? 4-5 år?, det er selvsagt ikke noe fasit svar, men lurer bare!
Arkana Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Vi flyttet sammen etter 9 mnd, rett etter at jeg var ferdig med studiene i utlandet. Det var ingen grunn til at jeg skulle finne en egen leilighet når jeg kunne flytte inn hos ham. Det føltes helt riktig for oss. Det finnes ikke noe fasitsvar, men personlig synes jeg et samboerforhold er såpass seriøst at jeg synes man burde kjenne hverandre en del og at begge har et ønske om at forholdet skal være langvarig. Jeg tror ikke man kan vente for lenge, men jeg tror man kan flytte sammen for tidlig. Er man usikker er det kanskje ikke rett tid?
Najs Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Som du sier er det ikke noe fasitsvar. Jeg vet om folk som har flytta sammen etter bare et par uker og har det fint, men også noen som har vært sammen i mange år og enda bor hver for seg. Halvannet til to år synes jeg er passe, basert på egne erfaringer. Jeg og sambo flyttet sammen etter 10 mnd. I ettertid skulle jeg ønske vi hadde venta litt og gjort mer hver for oss først. (men vi har det fint da )
Gjest Norwegian Blue Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Det spørs litt på hva som er praktisk også syntes jeg. Det er jo rimeligere å bo to sammen når man studerer, for eksempel. *skrive ferdig* Så hvis jeg hadde fått meg type når tror jeg kanskje vi hadde flytta sammen ganske kjapt. Men som student er jo alt litt "midlertidig" også, og de fleste har vel uansett fast-adressa hos foreldre når man studere. Når man er eldre er det mer seriøst å flytte sammen. Endret 10. oktober 2006 av Norwegian Blue
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Under et halvt år var vi kjærester før vi ble samboere.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg synes at dette kommer veldig an på alder og livssituasjon. Jeg synes for eksempel at man skal ha bodd litt for seg selv/i kollektiv etc før man blir samboer. Tror ikke det er så lurt å flytte rett fra mor og inn til en kjæreste. Man trenger litt erfaring om hvordan det er å kunne tilpasse seg andre og alt arbeidet som hører med å bli voksen (husarbeid, regninger etc). I tillegg synes jeg det er lurt å vente til den største forelskelsen har gått over, spesielt om man er veldig ung. 1
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Som de fleste her synes jeg at det kommer an på de involverte: erfaring, alder og hvor man vil hen med forholdet. Jeg er 20 og flyttet sammen med sambo etter 15 måneder sammen. Når jeg skulle studere så var det naturlig for oss å ikke betale for 2 leiligheter i Oslo, så da flytta vi sammen, men vi hadde nok gjort det uansett
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Vanskelig å svare generelt, fordi det jo kommer helt an på de involverte, alder, livssituasjon etc etc.. Min første samboer flyttet jeg sammen med etter et par ukers tid, offisielt etter et par måneder. Min andre og nåværende samboer flyttet jeg ikke sammen med før etter to år - dette var pga avstand. Selv har jeg ingen betenkeligheter med å bli samboer tidlig, da jeg syns at det først er når man bor sammen man ser om man virkelig passer sammen eller ei - og jeg ville syns det var kjedelig å være kjærester i flere år for så å flytte sammen og finne ut at man overhodet ikke passet sammen under samme tak for lenge. Men igjen: Alt avhenger av personer og situasjoner og ikke minst at begge føler det er rett.
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Det er som du sier ikke noe fasit-svar på det, men det viktigste er vel at begge er klar for det... Vi hadde vært sammen i 5 år før vi flyttet sammen. De to første årene vi var sammen bodde begge hjemme hos foreldrene, og så bodde vi 3 år i hver vår hybel. Veldig glad for at jeg (og han!) har bodd litt alene først i hvertfall.
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Vi hadde vel vært sammen i 2 1/2 år da vi flyttet sammen. For oss ville det blitt for snart å gjøre det før, tror jeg. Vi er begge personer som er vant til og liker å tilbringe tid for oss selv innimellom, og var redd for å gå hverandre på veggene. Ville heller ikke gjøre det for fort, slik at det kunne skade forholdet. Vi slapp å oppdage skjulte uvaner hos den andre fordi vi kjente hverandre såpass godt. Dette var altså i vårt tilfelle. For mange funker det bra å flytte sammen tidlig.
Gjest -eline- Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Som anre har sagt, det kommer veldig an på situasjonen. X-en og jeg flyttet sammen etter 3 måneder (offisielt, bodde omtrent sammen etter 1,5 måned), altfor tidlig for vår del, vi rakk ikke å bli kjent med hverandre og være kun kjærester. Det var noe som gnag i meg etter en stund. I mitt nåværende forhold har vi vært sammen i nesten 3 år før vi flytter sammen til jul. Ikke fordi jeg ville ta det _så_ rolig, men fordi vi har bodd i forskjellige land/steder. Kunne godt ha flyttet sammen tidligere om vi hadde hatt mulighet, men ville uansett ventet lengere enn med x-en, rett og slett av erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå