Gå til innhold

Er det OK å voldta norske kvinner?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tromsøpike

Fikk sjokk av nyhetene i går. En drosjesjåfør var frikjent for voldtekt for han hadde bare vært 12 år i Norge. Derfor skulle han angivelig ikke forstå at en kvinne var mentalt handicappet.

Hvilken betydning har det at hun var handicappet? Man skal da ikke voldta uansett!

Jeg trodde ikke mine egne ører. Heldigvis tok Antirasistisk Senter avstand fra dommen. De skjønte den ville virke negativt for dem.

Det er Norsk Rettsvesen jeg er ute etter her. De sier det er OK for innvandrere å voldta norske kvinner, så lenge de ikke kjenner det norske samfunn godt nok!

Så værsgo å forsyn dere.

Bare et spørsmål til Norsk Rettsvesen: Hvor mange år skal man ha bodd i Norge før det ikke lenger er OK å voldta norske kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Derzod Uhmt!

Jeg tror kanskje du setter dette "litt" på spissen, men jeg er selvsagt enig i at slik saken er fremstilt virker dommen fullstendig idiotisk.

Det KAN kanskje tenkes at det er ting i dommen som vi ikke har hørt noe om?

All slags seksualforbrytelser straffes forresten for mildt her i landet, uansett hvem som begår dem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre de 15-årige nordnorske pikene om hva de synes om det. De har ikke bare voldtatt, men også mishandlet og fornedret på andre måter. De har også solgt henne. :sjokk: Solgt henne, folkens!

Nå kommer hun som ledet det hele i rettsalen med musefletter for at alle skal se hvor ung og forsvarsløs hun er :roll:

Ikke for å sette saker opp mot hverandre - men ja, vi har for milde straffer for seksualforbrytelser i dette landet. Og når mennesker kan gjøre sånt når de fortsatt burde lekt med barbiedukker (for å sette det på spissen) ja, da må vi dømme dem hardt og lenge.

Eller kanskje ikke tro på alt som står i VG og kanskje gjette oss til at det faktisk foregår noe og ligger ting bak som vi ikke får vite om også.

Til ettertanke en onsdags ettermiddag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Menn sjenerelt slipper billig unna når det gjelder voldtektsaker, uannset hva farge og bakgrunn de har, Og hva slags unnskylding de kommer med for å ha voldtatt noen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke missforstå, jeg synes dommen virker totalt banal og syk!! Det er helt klart ikke lov til å voldta noen, uansett om du kan norsk selv eller ikke!

I mine øyne så skal ikke taxi-sjåfører ha "lov" til å spørre sine passasjerer om de har lyst på sex engang! Da burde de fått sparken uansett hvor mye eller lite norsk de er!

Men, dersom jeg ser bortifra det, så var ikke kvinnen utviklingshemmet i "vanlig" forstand, kvinnen lider av Williams syndrom, som medfører vansker med å si nei, og som ofte gjør de som lider av sykdommen ukritiske og kontaktsøkende, iflg dommen.

Dersom kvinnen da ikke "ser" utviklingshemmet ut, er utpreget kontaktsøkende, og ikke sier eller gir uttrykk for at hun IKKE ønsker sex, så KAN jeg kanskje se hva som er grunnlaget for at drosjesjåføren går fri.

Selv om jeg allikevel mener at dette virker som en stygg sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest idiotiske ved saken er jo at han ble frikjent bl.a fordi han ikke forstod at hun var funksjonshemmet!!! Hallo? Finnes det ingen funksjonshemmede i det landet han kom fra? Og er det helt greit å voldta funksjonsfriske kvinner? Jeg tror at dommerne i Eidsiva lagmannsrett må være demente, minst... Jeg håper i hvert fall det!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan dette syndromet fungerer Amarone?

Det er faktisk utviklingshemmede som det ikke synes på, jeg vet ikke om denne sykdommen synes, men det er jo ikke sikkert?

Om det ikke synes, men utarter seg slik at det gjør "normalt-utseende" mennesker ukritiske og kontaktsøkende, at de har vanskelig for å si nei, så hjelper det jo ikke å vite hvordan en med CB ser ut f.eks.

skjønner hvor jeg vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må aldri ALDRI tro på det en journalist skriver om en dom - ALDRI.

Journalistene forteller bare halve sannheten nettop fordi leseren skal trekke en bestemt konklusjon.

Dommen er avsagt på grunnlag av det som fremkommer i retten - der var ikke vi, men det var jo dommerne (og journalistene).

Dommerne dømmer basert på det som kom frem i retten.

Vi dømmer basert på det journalisten vil vi skal vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Vertfall så syntest jeg å ikke straffe enn mann som har vert i Norge i "bare" 12 år... er bare Bullshitt!

12 er mer enn nok, han var bare sabla kåt.

blir så forbanna. (vet at avisene skriver lite sannhet, men alikevell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er om han ikke skjønte om hun sa nei! eller hva det nå var. Men han må da ha sett at reaksjonen hennes tilsa at dette var overhodet ikke akseptabelt ???? Eller skjønte han ikke DET heller ?

FYTTIRAKKERN! Jeg blir så forbanna! :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Denne kvinnen hadde TT-kort...det får ikke "friske" mennesker. Uansett så er jo ikke det grunn til å antaste folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Saker av denne typen går ofte for lukkede dører. Mao: journalistene var antakeligvis heller ikke til stede.

Til det som har kommet fram om dommen så er dette helt sykt. Men - jeg tror det så gjerne! Min erfaring med det norske rettssystemet gjør at jeg ikke reagerer på en slik dom. Det virker som om dommere lever i sin egen verden, som ikke har noe med den verdenen som resten av befolkningen lever i. Dermed fatter de avgjørelser (som denne) som folk flest reagerer svært negativt på. Det er noe som heter "almenn rettsfølelse" og en dom som denne støter i aller høyeste grad mot den!

En slik dom svekker domstolens omdømme, og vår alles følelse av at rettsvesenet er rettferdig. Dette er jo bare et eksempel på at slik er det ikke!

Jeg mener det er viktig å anmelde volds/voldtekssaker, men samtidig vet jeg at jeg hadde betenkt meg både en og to ganger før jeg ville gjort det. Ikke primært basert på dommer som kommer fram i pressen men ut fra egen erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aline, jeg vet ikke hvordan Williams sykdom arter seg. MEN jeg vet at f.eks fulle jenter kan være ukritiske, kontaktsøkende og ha vanskeligheter med å si nei... Og vi blir jo opprørt om en mann voldtar/ utnytter på annen måte ei jente som er skikkelig full? Ikke sant? Og uansett: At mannen i dette tilfellet snakket dårlig norsk osv. er ingen unnskyldning. Han er taxisjåfør, han har et ansvar for at folk (les både menn og kvinner) kommer trygt hjem.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...