Gjest Gjest_lilje_* Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Vi har bjørkelaminat på de fleste av møblene på stua, bortsett fra noen høytalere og noen sorte stresslesser med understell i kirsebær. Gulvet er også i lys kirsebær, kjøkkenet er i creme med sort benkeplate. (åpen løsning) På gangen har vi en kommode i kirsebær og et skap i sort lakk/speil. Bordene mine er mildt sagt klare for utskiftning, det ene er full av hakk og tusj, og det andre er riglete. Jeg har lyst på noen bord som ikke ser ut som billige ikea bord, uten at de koster alt for mye. Spisebordet bør ha plass til 10-12 stk. Hvilke farger kjøper jeg som passer inn i det jeg har? Jeg vil ikke ha mer bjørk, er lei av å ha alt lyst. Sofaen er også beige, og veggene går i en grønn/grå farge. Noen som kan hjelpe meg? Eik blir vel helt krasj, og jeg føler at kirsebær også er på vei ut. Hva med helt mørk eller sort tre? Kan det gå an, eller blir det for mye? Tenkte siden stressless stolene er i sort skinn, og siden benkeplaten er sort? Hvordan er kaliteten på sånt tre, har to barn og vil ikke at det skal vise flekker og sånt med en gang. Blir veldig glad for svar!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Ingen som har noen synspunkter her? trenger ingen ekspert, bare si om du syntes det høres helt fryktelig ut med f.eks mørkt tre til en stue ellers full av lyse møbler. Eller om det blir en ok kontrast?
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg ville i tilfelle prøvd å finne et bord som ikke er tre/treimitasjon, dvs bare glatte malte flater. Det blir lett rotete med mange ulike treslag i samme rom, og dere har allerede to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå