Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg kjøpe meget sjeldent lam, og nå vil jeg ha det til middag, har kjøpt to "Koteletter", men hva brukes til sammen med lam? Noen gode forslag?
Gjest piaf Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Er det vanlig lammekoteletter du har kjøpt? Jeg liker å grille lammekoteletter i grillpanne, ca. et par minutter på hver side, slik at de er rosa inni. Men det går selvsagt fint å steke i vanlig stekepanne også. Her er to forslag til smakstilsetning og tilbehør: - Lammekotelettene enten bare saltes og pepres, eller marineres i sitron, hvitløk og frisk rosmarin. Tilbehør fløtegratinerte poteter (evt ovnsbakte potetbåter), en grønn grønnsak (feks aspargesbønner, brokkoli, sukkererter, spinat... ) og ovnsbakte tomater (halverte tomater legges med snittflaten opp i ildfast form, ha over litt olivenolje, salt, pepper, oregano og et lett melisdryss, bak ved 125 g i tre timer). - Krydre lammekotelettene med spisskummen, koriander og paprikapulver, og server med tzatziki og couscoussalat med tomater, rødløk, persille, frisk mynte og sitron/olivenoljedressing. Lam er godt!
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, jeg kjøpte ferdigstekte små lammekoteletter denne gangen, men neste gang skal jeg koke eller steke de. Har også kjøpt fløtegratinerte poteter til, det med tomatene virket fristende pluss grønnsaker til. Det skal jeg prøve. Takk for svar!
Krista83 Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Når jeg spiser lammekoteletter er dette ofte i leirgryta... Alle grønnsakene i bunn og så lammekotelettene på toppen.. Ellers så er brokkoli eller kålstuning me gullerøtter i veldig godt til lam.. Og en god saus laget av kraft og sånn da... Er ikke så fan av fløtegratinerte poteter til, men smaken er som baken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå