Kayli Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Vi vurderer seriøst å investere i en varmepumpe før vinteren kommer. Vi ønsker å installere den i gangen, som er veeeldig kald selv om vi har lagt varmekabler. Det er åpent opp på loftet. Er det noen som har erfaringer med varmepumpe? Noen anbefalte oss å montere den der vi oppholder oss mest, f.eks. i stua. Men vi ønsker oss jo en varmere gang. I stua og på kjøkkenet har vi peis. Kan jeg forvente at varmen sprer seg rundt i huset når pumpa er montert i gangen?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Tror det går bra om du har dørene åpen, har ikke en slik selv men det var en som fortalte meg det. Sikkert greit med en sånn pumpe, men jeg syntes det er så stygt! Ialllefall på en stue....
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Varmen sprer seg bra rundt. Foreldrene mine har varmepumpe, men de har en i hver etasje (stort hus), og det holder i massevis.
Nitha Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Hold den unna stua. De bråker og er ikke spesielt dekorative Fru Nitha
Grooo Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Vi bestilte for fire uker siden, da var det alt seks ukers ventetid så vi venter fortsatt. Har fått avtale om at de kommer 24. oktober for å montere. Så hvis dere skal ha bør dere være raske! Be dem komme fra et firma og gi dere informasjon. Så finner dere ut hvor de mener det er best å ha den. Vi skal ha i trappa, har valgt en modell som har to "dyser", en som blåser ned i første etasje og en opp i andre. Vi har åpen løsning i først etasje, stuer og kjøkken i "rundkjøring" med store åpninger uten dører + åpent ut til gangen også.
Kayli Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2006 To dyser - det hørtes greit ut. Vi vil også ha vår i trappa... Skal forhøre meg litt hos min filleonkel som er elektriker og forhandler av varmepumper. Tusen takk for responsen!
Karamba Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Vi bestilte for fire uker siden, da var det alt seks ukers ventetid så vi venter fortsatt. Har fått avtale om at de kommer 24. oktober for å montere. Så hvis dere skal ha bør dere være raske! Be dem komme fra et firma og gi dere informasjon. Så finner dere ut hvor de mener det er best å ha den. Vi skal ha i trappa, har valgt en modell som har to "dyser", en som blåser ned i første etasje og en opp i andre. Vi har åpen løsning i først etasje, stuer og kjøkken i "rundkjøring" med store åpninger uten dører + åpent ut til gangen også. ← Hvor mye må dere betale for den?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Hold den unna stua. De bråker og er ikke spesielt dekorative ← Vår bråker ikke. (Ikke noe mer enn tv'en eller pc'en i allefall)
Gjest Kitten Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Vår bråker ikke. (Ikke noe mer enn tv'en eller pc'en i allefall) ← Ikke vår heller... Den er ikke spesielt dekorativ i stua vår, selv om den skal være en av de "fineste". Men så har vi fått masse ledig plass der ovnen sto, noe som passer oss bra. Vi bruker ikke annen varme, bortsett fra at vi har en peis kjelleren og noen løse ovner til de dagene varmepumpen ikke vil(når det er kaldere enn -22). Utrolig deilig å ha jevn temperatur i hele huset. Dessuten bruker vi den som air condition om sommeren, da er det kjekt å ha den der vi oppholder oss mest...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå