SuperNova Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg venter barn i januar og er i ferd med å innrede barnerommet. Jeg har en gammel kommode jeg tenkte å male og bruke her, men er litt usikker på farge/r. Jeg vet ikke om baby er jente eller gutt, så det må være en nøytral farge. Veggene på barnerommet er kremhvite (hvit narciss). Gardinene er naturfarget/beige med rødt trykk. Har noen forslag til hva som kan være fint?
Gjest Dingo Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Kjedelig forslag, men hva med hvit narciss hehe. Barnerommet vårt er malt i hvit narciss, og det er bokhyllen også=) Kommode og seng er foreløpig i gult, men lillejenta ønsker seg rosa=) Så de blir nok malt snart.
mowgli Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Hva med brunt? Ikke helt barnefarge kanskje, men du kan kjøpe "barnevennlige" knotter så det blir litt barnerompreg over den?
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Hva med lysegrønn, eller en lys ferskenfarve?
liv Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 En hvitfarge så den går i ett med veggen og heller dekorere den med figurer og morsomme håndtak.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 En hvitfarge så den går i ett med veggen og heller dekorere den med figurer og morsomme håndtak. ← Jeg er enig med liv. Jeg tror det blir kjempesøtt.
Gjest *Just-Me* Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg ville også hatt alle møbler hvite/lyse og heller dekorert med figurer o.l. så kan de heller males når barnet er større og kansje ber selv om å få rosa eller blått osv!!
Gjest Tigerjente Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, kanskje male den lys, med mørkere bamsehåndtak, eller litt mørkere brun, men ikke for mørk, med lysere bamsehåndtak.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg malte veslas kommode i farven Solfall (lys gul, ser kremfarget ut, brukte malingen Strax for å unngå lukt), og monterte bamsehåndtakene Knubbe i sink fra Ikea, de kan brukes som knagger også. Ble kjempefint og ikke så "baby" at jeg må gjøre noe med den på en stund. Sengen hennes er malt i samme farge.
g@brielle Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg synes barnerom bør ha litt farger i seg, så hva med å hente ut det røde fra gardinene?
Arwen Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har et halvhøyt furuskap som jeg skal male eggehvitt.
Karamba Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Ville også ha malt den hvit. Da passer den inn selv om du velger å male veggene ved en senere anledning. Enig i at det kan bli litt kjedelig, men det går jo an å ha farger på andre ting som f.eks. gulvteppe, vegglamper, bilder, osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå