Gå til innhold

Tips om fargevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn i januar og er i ferd med å innrede barnerommet.

Jeg har en gammel kommode jeg tenkte å male og bruke her, men er litt usikker på farge/r. Jeg vet ikke om baby er jente eller gutt, så det må være en nøytral farge. Veggene på barnerommet er kremhvite (hvit narciss). Gardinene er naturfarget/beige med rødt trykk.

Har noen forslag til hva som kan være fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig forslag, men hva med hvit narciss hehe.

Barnerommet vårt er malt i hvit narciss, og det er bokhyllen også=)

Kommode og seng er foreløpig i gult, men lillejenta ønsker seg rosa=)

Så de blir nok malt snart.

Skrevet

Hva med brunt? Ikke helt barnefarge kanskje, men du kan kjøpe "barnevennlige" knotter så det blir litt barnerompreg over den?

Skrevet

Hva med lysegrønn, eller en lys ferskenfarve?

Skrevet

En hvitfarge så den går i ett med veggen og heller dekorere den med figurer og morsomme håndtak.

Skrevet
En hvitfarge så den går i ett med veggen og heller dekorere den med figurer og morsomme håndtak.

Jeg er enig med liv. Jeg tror det blir kjempesøtt.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg ville også hatt alle møbler hvite/lyse og heller dekorert med figurer o.l. så kan de heller males når barnet er større og kansje ber selv om å få rosa eller blått osv!!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Ja, kanskje male den lys, med mørkere bamsehåndtak, eller litt mørkere brun, men ikke for mørk, med lysere bamsehåndtak.

Skrevet

Jeg malte veslas kommode i farven Solfall (lys gul, ser kremfarget ut, brukte malingen Strax for å unngå lukt), og monterte bamsehåndtakene Knubbe i sink fra Ikea, de kan brukes som knagger også. Ble kjempefint og ikke så "baby" at jeg må gjøre noe med den på en stund. Sengen hennes er malt i samme farge.

Skrevet

Takk for mange fine tips!

Skrevet

Jeg synes barnerom bør ha litt farger i seg, så hva med å hente ut det røde fra gardinene?

Skrevet

Jeg har et halvhøyt furuskap som jeg skal male eggehvitt.

Skrevet

Ville også ha malt den hvit. Da passer den inn selv om du velger å male veggene ved en senere anledning. Enig i at det kan bli litt kjedelig, men det går jo an å ha farger på andre ting som f.eks. gulvteppe, vegglamper, bilder, osv... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...