Gå til innhold

skraper dere is fra bilen?

Fremhevede innlegg

Gjest Jente_81
Skrevet

Hva gjør dere om vinteren med bilen?

Min bil står ute. Om vinteren blir det is/ snø overalt.

Er det mye jobb å få innstallert en kupe varmer med timer?

Legger dere noe på ruta for å slippe å skrape`?

Tenkte bare på at nå er det ikke lenge til vinteren/kulda er på vei.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleide legge dekke over ruta for å slippe å skape den, men vi kjørte da ikke hver dag uansett.

Nå som vi kjører daglig så har vi den luksusen med garasje, men det løser ikke det fatum at den står ute hele DAGEN da, så hva vi gjør med det når vinteren kommer snikende vet jeg ikke helt enda.

Skrevet

Nei, skraping har vi ikke gjort på flere år heldigvis. Vi har garasje. Det året vi bodde slik at bilen måtte stå ute dekket vi den til hver dag om vinteren, det hjalp jo litt da.

Skrevet

Skraper is og drømmer om bil med dieselvarmer.

Skrevet

Prøver å huske å dekke til frontruta i alle fall (bruker et gammelt pledd eller laken), men må nok ofte skrape ja.

I den gamle bilen vår hadde vi faktisk en kupevarmer med timer, men har ikke peiling på monteringa. Praktisk var det i alle fall. Hm, lurer på hvor den er .....

Skrevet

Har kjøpt "top-hat" til bilen min, det funker bra og slipper å skrape så mye.

Skrevet

Finnes et produkt som heter Startklar, er en tynn isoporduk med strikk, som man legger over ruta og drar strikkene over speilene. Blir ikke frost under, og det er bare å ta av/på startklar før du drar på jobb, når du går inn på jobb, når du er ferdig med bilen for kvelden...etc...

Har brukt det i flere år - glimrende for folk med litt dårlig tid om morran! ;)

Tar gjerne litt for lang tid å skrape ruta om den er iset ned, og da blir man fort litt sløv og bare skraper litt...så man akkurat ser.... hehe... MEN det er ikke bra.

---

Ellers har vi nettopp fått kupevarmer, og må jo innrømme at det er helt herlig også. Har fått testa den allerede i og med at vi har -10 her om dagene. Og har du kupevarmer, så er ruta klar og fin når du setter deg i bilen.

God vinter! :)

Hilsen Arctica

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt parkeringsplass med motorvarmer *jippi*

Etter 3 år med skraping og børsting, er jeg nå mer enn klar for varm og isfri bil denne vinteren.

Vår bil får is på innsida av bilen også, og det er uuuuutrolig irriterende! Kupevarmer med timer blir vår løsning, fint å se at flere her er fornøyde med det. :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

mener motorvarmer/kupèvarmer med timer koster rundt 7000,- innstallert. (defa warm-up pakke)

Skrevet (endret)

SHIT! Det er motorvarmer da.

Det er betraktelig mye billigere å kjøpe kupevarmer med timer på Clas Ohlson.

Men da blir jo ikke motoren varm, bare kupeen (naturlig nok :ler: )

Hvis du går for det, koster det ikke mer enn litt under 1000.

Endret av aimee
Gjest Fruktfat
Skrevet
SHIT! Det er motorvarmer da.

Det er betraktelig mye billigere å kjøpe kupevarmer med timer på Claes Olson.

Men da blir jo ikke motoren varm, bare kupeen (naturlig nok  :ler: )

Hvis du går for det, koster det ikke mer enn litt under 1000.

men husk at det er mer miljøvennlig med motorvarmer, og ikke minst best for motoren! ;)

Skrevet (endret)

Har motorvarmer med kupèvarmer som jeg bruker både hjemme og på jobb. Deilig å sette seg inn i varm bil og slippe å skrape snø og is når jeg skal hjem fra jobb ;) Også er det fint for bilen å slippe kaldstart. Bruker garasje til bilen hjemme om vinteren. Ellers i året slurver jeg med å sette inn bilen.

Endret av Kosemose
Skrevet
men husk at det er mer miljøvennlig med motorvarmer, og ikke minst best for motoren!  ;)

Godt poeng! Gleder meg til jeg får en bedre bil... MED motorvarmer ;)

Skrevet

Vi har to garasjer men bilene står ute da det ikke er plass til de i garasjene, er visst overfylt av alt mulig anna skrot :sjenert:

I går morges måtte jeg frem med isskrapa, fikk helt sjokk da jeg kom ut å fikk se at det var is på ruta. Det var ikke bare et tynt lag nei, det var steinhard tjukk is :overrasket:

En arbeidskollega av meg kjører rundt med en piasavakost på taket hele vinteren, lettvindt med en lang og stor kost :ler:

Skrevet

Jeg har varme i frontruten og skraper siderutene. Fungerer greit det. I garasjen skulle mannens bil stå, men det er det ikke plass :sjenert:

Gjest Fruktfat
Skrevet

glemte jo å skrive hva vi gjør da... har ikke bygd garasje enda, så har motorvarmer med kupèvarmer på min gamle bil, og sambo skal montere på sin bil før vinteren (dvs nå snart ;) ). det er et must! :)

Skrevet
Tar gjerne litt for lang tid å skrape ruta om den er iset ned, og da blir man fort litt sløv og bare skraper litt...så man akkurat ser.... hehe... MEN det er ikke bra.

Helt til man blir stoppet av politiet og får bot... :sjenert:

Skrevet

Savner parkeringskjelleren der jeg bodde før. Der jeg bor nå har jeg ikke muligheten til å bruke kupevarmer heller da det er ikke er strøm tilgjengelig ved parkeringsplassene. Hater kalde biler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...