Gå til innhold

Har fått bort ALLE bananfluene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag når jeg støvsuget, prøvde jeg å støvsuge i luften etter bananfluene, og det virket!!!!Hadde satt i ny støvsugerpose, så alt i en radius av flere cm rundt åpningen ble sugd inn, og dermed fikk jeg tatt alle sammen!!!

Kastet støvsugerposen ute etterpå!

Nå er det bananflueløst på kjøkkenet!!!Ser jeg en til, kommer jeg kun til å støvsuge den bort!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! :klappe:

Ser ut som vi også endelig er kvitt dem! Hos oss funket det med en kopp med litt vin i... :)

Skrevet

Støvsuging før. Nå holder det å glemme å sette på ovnen på dagen. Da blir huset så kaldt at de tar kvelden..

Skrevet

Et tips er å sette ut en skål med juice og vann, og noen dråper zalo oppi (tar knekken på vannhinnen, som gjør at de drukner.)

Skrevet

Jeg har heller ikke lenger!!! Tror det begynner å bli kaldt for dem! :hoppe:

Skrevet
Et tips er å sette ut en skål med juice og vann, og noen dråper zalo oppi (tar knekken på vannhinnen, som gjør at de drukner.)

Takk for av du nevnte dette. :) Om jeg hadde kunnet skulle jeg har sendt deg en blomst gjennom skjermen, for dette tok knekken på problemet jeg lagde for samboerne mine og katta da et bananskall på "mystisk" vis hadde stukket seg bort på rommet mitt... :sjenert: Nå er de borte. :-D

Skrevet

Når vi får bananfluer i huset setter vi en liten bolle med rødvin på benken. Dekker med plastfolie og stikker noen hull i den. Bananfluene kommer seg under plasten og ned til vinen. Blir gode og fulle og finner ikke veien ut igjen. Så drukner de da, og det var det :sjarmor:

Skrevet

Hoho, ved hjelp av bananfluer får man utbrudd for skumle sider ved seg selv.

dø dø dø :ler:

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg har ikke fått bort de små-djevlene!

Nå skal det derre juice/vann/zalo til pers!

Skrevet

det være juice?

Skrevet
det være juice?

Tror saft vil gjøre samme nytten.

Ellers sverger jeg til vin (altså ha et glass ublandet vin stående på benken)

Det tok knekken på alle krekene her i huset.

Da bananfluene kan legge opptil flere hundre egg om dagen, er det greit å bli kvitt de.

Skrevet
Ellers sverger jeg til vin (altså ha et glass ublandet vin stående på benken)

Det tok knekken på alle krekene her i huset.

Da bananfluene kan legge opptil flere hundre egg om dagen, er det greit å bli kvitt de.

Det samme gjorde jeg, fungerte kjempebra!

Prøvde først med Zalo-blandingen, men synes ikke det hjalp så godt... :)

Skrevet

jeg prøvde mange skåler med diverse søte drikker oppi. fluene satte seg bare på randen av glasset. til slutt hadde jeg 3 skåler med opptil 20 fluer rundt hvert glass :s skal prøve med folie over neste gang. ellers prøvde jeg mellomleggspapir med honning på. noen av dem satte seg på papiret men de satt ikke fast nei... det forsvant en god del av dem nå som det ble så kaldt ute men nå må vi ha varmovnen på og da virker det som om de har våknet til live igjen :(

Gjest StoreSky
Skrevet

Tror kulda tok fluene her gitt...Bra jeg ikke liker å ha det alfor varmt inne.

Skrevet

Forsøk eplecidereddik med en sprut zalo i.

Lukter forferdelig , men er ekstremt efektivt.

Skrevet
jeg prøvde mange skåler med diverse søte drikker oppi. fluene satte seg bare på randen av glasset. til slutt hadde jeg 3 skåler med opptil 20 fluer rundt hvert glass :s skal prøve med folie over neste gang. ellers prøvde jeg mellomleggspapir med honning på. noen av dem satte seg på papiret men de satt ikke fast nei... det forsvant en god del av dem nå som det ble så kaldt ute men nå må vi ha varmovnen på og da virker det som om de har våknet til live igjen :(

Bananfluene går etter ting som er SURT, ikke søtt!!! Derfor virker ikke honning og sukker!!!

Mitt tips: Bland 50\50 med zalo og eddik. La stå på benken, uten annen mat rundt.

Det er mange tråder om det samme... Og det virker som om dette er det trikset som virker best!!! Husk, det må være SURT....

Skrevet

Denne tråden er ikke mindre enn genial. *hater bananfluer*

Fortalte Rain om bananfluenes formeringsevne og gjett om det var verdt reaksjonen. :hoho:

Skrevet

Hvorfor dreper dere fluer? Har de ingen verdi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...