Gå til innhold

Hvor lenge skal jeg holde kattene inne?

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Hei :vinke:

Hvor lenge bør jeg holde kattene mine inne etter jeg flyttet?

Mener å ha hørt ca 2 uker, stemmer dette?

Vil jo ikke at de skal bli borte for meg når jeg først slipper dem ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si tre-fire uker. Men det kommer også litt an på katten. Da jeg flyttet sist hadde jeg en ukastrert hannkatt som bokstavlig talt klatret på veggen etter to uker. Jeg slapp ham ut, og det gikk fint. Så jeg ville sagt 2-4 uker, alt etter hvordan katten og hvordan den tar det. :)

Skrevet

Fire uker er egentlig minimum, dersom man ønsker å være sikker på at katten har funnet seg til rette. Men det kommer også litt an på hvor hjemmekjær katten er, og hvor my den har vært ute der du bodde før.

Skrevet

Har hørt at Dyrebeskyttelsen anbefaler fire uker, men det er jo selvfølgelig relativt. Noen katter finner seg til rette med én gang, mens andre løper tilbake til gamlehjemmet om igjen og om igjen - og om igjen.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

De har egentlig vært innekatter hele livet (de er 5 år nå) utenom i én måned før jeg flytta igjen (og nå maser de om å ville ut hele tiden :ler:).. Tror nok ikke de hadde løpt tilbake til der jeg bodde før, for jeg bodde der bare i ca 2 mnd, men er redd de hadde blitt borte for meg for det..

Skrevet
De har egentlig vært innekatter hele livet (de er 5 år nå) utenom i én måned før jeg flytta igjen

Dersom de var ute så kort der du bodde før kan du nok korte litt ned på innetida, siden de ikke rakk å bygge opp noen hjemfølelse der de var før. Jeg var i samme situasjon da jeg flyttet sist, hadde opprinnelig innekatter som hadde hatt ett par måneder som utekatter på forrige sted, og da gikk det greit at jeg begynte å slippe dem ut etter ett par uker.

Skrevet

Minimum EN MÅNED, selv om de har vært innekatter før. Du kan selvsagt ta sjansen på at det går bra med kortere tilvenningstid, men jeg har vært i kontakt med mange som har mistet kattene sine på den måten. Og hvis de er vant med å være innekatter kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal stresse med å slippe dem ut, de har vel sannsynligvis ikke noe stort behov for å komme seg ut hvis de ikke er vant med det?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jo, de har faktisk det.. De maser konstant og løper til døra hver gang vi skal ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...