Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 For meg er en parfymeklassiker en parfyme som "alltid" har vært der, altså ikke noe som er et barn av nyere tid. Men hvilke parfymer gjelder dette? Eksempler: Shalimar, L'Heure Bleue, Mitsouko fra Guerlain (for å nevne noen), Chanel no. 5, no. 19, den originale Coco (ikke Mademoiselle), og div. andre som ikke finnes i Norge. Muligens også parfymer som Opium, Poison (barn av 80-tallet?) og glemte dufter som Miss Dior, Diorissimo, Diorella.... Flere klassikere? Jeg har nemlig lyst på en slik klassisk parfyme, og akkurat nå funderer jeg på enten Chanel Coco, eller Shalimar fra Guerlain. Sistnevnte hadde jeg tidligere, men gav den bort fordi jeg syntes den ble for sterk.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Den hvite med fulgene til Nina Ricci er jo en gammel klassiker (mener den er fra 40-tallet). Jeg liker den kjempegodt, men vet at mange syns den lukter gammel tante
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Den hvite med fulgene til Nina Ricci er jo en gammel klassiker (mener den er fra 40-tallet). Jeg liker den kjempegodt, men vet at mange syns den lukter gammel tante ← Du mener L'Air du Temps? Jeg vet ikke helt hva jeg synes om den, men tror at mange parfymer som "lukter gammel tante" må prøves på huden før man egentlig kan bedømme noe som helst. Jeg er drittlei alle de fruktige parfymene som er nå, og leter etter noe mer unikt.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Du mener L'Air du Temps? Jeg vet ikke helt hva jeg synes om den, men tror at mange parfymer som "lukter gammel tante" må prøves på huden før man egentlig kan bedømme noe som helst. Jeg er drittlei alle de fruktige parfymene som er nå, og leter etter noe mer unikt. ← Jepp, den! Den lukter godt på meg, syns jeg selv i alle fall
Parfumfreek Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Har du prøvd Shalimar Light? Jeg har også nemlig hatt Shalimar, men synes den er litt heftig. Shalimar Light er akkurat passe. Helt nydelig
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Har du prøvd Shalimar Light? Jeg har også nemlig hatt Shalimar, men synes den er litt heftig. Shalimar Light er akkurat passe. Helt nydelig ← Jeg tror jeg har en prøve på den liggende, får se om jeg finner den, ellers får jeg forsøke å få prøvd den på et eller annet vis. Vet ikke om den selges her hjemme?
Parfumfreek Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg er helt enige med dere når det gjelder alle de rosa fruktige duftene, jeg er også drittlei. Har hatt noen av dem jeg også. Gamle klassikere blir egentlig aldri umoderne synes jeg. Jeg synes ikke de lukter "gammel tante", synes heller mange av dem kan virke barske på de som tør bruke dem. De har virkelig personlighet, og er spennende kompliserte dufter. Det samme kan man ikke si om de nusselige rosa duftene - helt like alle sammen, og uten sjel! Jeg kan også anbefale Femme fra Rochas (nydelig varm og fyldig) Tror ikke Madame Rochas er dum heller. og en av mine yndlinger: Aimez Moi fra Caron (kan sammenliknes med Lolita, men langt fra så søt og kvalmende - svært god og behagelig) Kan kjøpes på Ebay eller Strawberrynet Aimez Moi, which means love me in French was created for assured, successful and modern women. A fresh opening fragrance that warms to a feminine floral heart lingers with a rich woody base. It blends floral of Anise, Violet Leaf and Bergamot with woody notes of Tonka Bean, Heliotrope, Amber, Musk and Cloves to convey warmth.
Parfumfreek Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg tror jeg har en prøve på den liggende, får se om jeg finner den, ellers får jeg forsøke å få prøvd den på et eller annet vis. Vet ikke om den selges her hjemme? ← Jeg tror fortsatt noen butikker har den, men den er nok på vei ut av det norske sortimentet ja. Vet de har den på Magasinet i Drammen. Ellers blir det vel å kjøpe på Strawberry eller Ebay (jeg fikk min kjempebillig der)
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg skal snart ut og reise, og tror de har den på duty free. Ebay er jeg fortsatt litt "redd" for, eller rettere sagt: jeg er for utålmodig til å lete etter selgere som sender til Norge.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg skal snart ut og reise, og tror de har den på duty free. Ebay er jeg fortsatt litt "redd" for, eller rettere sagt: jeg er for utålmodig til å lete etter selgere som sender til Norge. ← De fleste sender til Norge, bare send en mail og spør
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 De fleste sender til Norge, bare send en mail og spør ← OK Før eller siden må jeg ebay-debutere....
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Nå kom jeg plutselig på den parfymen jeg lenge har villet ha, men som er litt vel dyr. Lorenzo Villoresi Teint de Neige.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Nå kom jeg plutselig på den parfymen jeg lenge har villet ha, men som er litt vel dyr. Lorenzo Villoresi Teint de Neige. ← Den har jeg ikke hørt om, da må jeg sjekke litt. Jeg kom på en annen god klassiker: Rive Gauche fra Yves Saint Laurent! Lenge siden jeg har hatt den, men har lyst til å prøve igjen. Må brukes litt forsiktig tror jeg, er litt kraftig
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #15 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker av og til Chanel No19. Det er en tung duft som absolutt egner seg best til "aftebruk", men jeg har fått mange komplimenter for den og så er det litt morsomt at den er oppkalt etter Cocos og min fødselsdag ← Og det er også litt morsomt å bruke noe ikke alle andre bruker, ikke sant?
Leo Skrevet 10. oktober 2006 #16 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg bruker av og til Chanel No19. Det er en tung duft som absolutt egner seg best til "aftebruk", men jeg har fått mange komplimenter for den og så er det litt morsomt at den er oppkalt etter Cocos og min fødselsdag
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #17 Skrevet 10. oktober 2006 Den har jeg ikke hørt om, da må jeg sjekke litt. Jeg kom på en annen god klassiker: Rive Gauche fra Yves Saint Laurent! Lenge siden jeg har hatt den, men har lyst til å prøve igjen. Må brukes litt forsiktig tror jeg, er litt kraftig ← Ja, da har jeg lest litt! Den virker spennende, men er ikke lett å få tak i tror jeg. Er nok veldig dyr ja ... Er det en elsk/hat duft? Ser det er delte meninger på basenotes.net Men det er artig det da, enten digger jeg den, eller hater den
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #18 Skrevet 10. oktober 2006 Og det er også litt morsomt å bruke noe ikke alle andre bruker, ikke sant? ← Jovisst Verste som er å ha det "alle andre" bruker, gørr kjedelig. Duft er jo så spennende, og skal understreke personligheten, derfor er det morsomt å finne sjeldne spennende saker som ikke Gud og hver mann bruker
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, da har jeg lest litt! Den virker spennende, men er ikke lett å få tak i tror jeg. Er nok veldig dyr ja ... Er det en elsk/hat duft? Ser det er delte meninger på basenotes.net Men det er artig det da, enten digger jeg den, eller hater den ← Den er nok veldig elsk-hat. Jeg har hatt en prøve, og likte den. Den er ganske tung og sterk, og lukter søtt og pudrete. Men tipper den koster 7-800, og porto i tillegg, og da kjøper jeg heller flere andre parfymer. Jeg har en slik "dyr" parfyme, nemlig Vanille Tonka fra Patricia Nikolai. Men i ettertid blir den altfor tung, og er bortimot migreneanfall på boks.
Gjest Deception Skrevet 10. oktober 2006 #20 Skrevet 10. oktober 2006 Skulle ønske alle parfymer kom i bittebittebittesmå flasker slik at jeg kunne kjøpe mange, og så bruke dem opp. Slik som det er nå, kjøper jeg en, bruker ca. 1-2 cm nedover flaska, setter den inn i skapet, kjøper noe annet, eller tar fram en gammel favoritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå