Gå til innhold

Jeg trenger mer energi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg mangler energi og overskudd i disse kalde høstmånedene. Er det noen som kan anbefale et bra kosttilskudd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har jernmangel. Ta en tur til legen og be om en blodprøve som sjekker dette. Det kan lett fikses med en liten pillekur.

Når det er sagt: Kosttilskudd er omdiskutert. Grunnen er at inntak av et vitamin/mineral ikke alltid er det samme som opptak av vitaminet/mineralet. F.eks fremmes opptak av B1 vitamin av høyt inntak av andre B vitaminer som B2 og B3. Mens kaffe og te kan hindre opptak av vitaminer/mineraler. Man kan derfor ikke forvente et ønsket opptak bare ved å spise en masse kosttilskudd. Kroppen er mer avansert enn som så.

Det beste er å ha et sunt og variert kosthold med mye grønnsaker og fet fisk. Og legg "kjappe" karbohydrater på hylla. Loff, hveteboller, kjeks etc sender blodsukkeret til himmels før det går rett i bakken igjen. Og da blir man slapp....

Skrevet

Ginseng og rosenrot kan jo hjelpe!? Det har iallefall fått fart på meg i perioder som jeg har trengt mer energi! :)

Gjest Gjest_Englefjes_*
Skrevet

Trening er det beste rådet når du vil ha mer energi mener nå jeg.

Merker det veldig godt på meg selv, uten trening blir jeg daff og tiltaksløs. Er jeg aktiv blir jeg full av energi og virketrang.

Skrevet

Jeg har ikke jern eller vitaminmangel og trener 3 ganger i uka, men takk for tips.

Er det rosenrot som kan ha innvirkning på p-piller? Mener jeg har hørt noe sånt....

Skrevet
Jeg har ikke jern eller vitaminmangel og trener 3 ganger i uka, men takk for tips.

Er det rosenrot som kan ha innvirkning på p-piller? Mener jeg har hørt noe sånt....

Det tror jeg ikke.. Kanskje du blander med Johannesurt? Den kan påvirke p-pillevirkningen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...