nostalgia Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Noen som har gode/ dårlige erfaringer med det?
Gjest Dingo Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Vi har nettopp kjøpt AEG lavamat... ett eller annet. Det positive er selvfølgelig utseendet på badet=) og at man ikke trenger å flytte tøyet. Det negative er at det tar lang tid, man får ikke satt på en ny vask, mens man tørker tøyet. Det er mange som klager over at tøyet ikke blir tørt, men det har jeg kun problemer med når jeg fyller den med masse store håndklær og sengetøy. Den trenger bare litt lenger tid. Nå pleier jeg bare å tørke kokvasken helt, men vanlig finvask henger jeg opp til tørk. Jeg ville valgt kombinert maskin igjen, men jeg har som sagt vaskemaskinen på badet, og synest ikke det er spesielt lekkert med ett tårn bestående av vaskemaskin med tørketrommel oppå. Endret 10. oktober 2006 av Dingo
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Vi har bestilt denne, og har hørt mye bra om den. Iallefall at den skal være mye bedre enn de billigere typene som steker tøyet. I denne kan vi tørke alt som tåler litt varme og ikke bare håndkler og sengetøy. (Billigversjonene kan smelte/brenne tøy som ikke tåler sterkvarme)
Gjest Dingo Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Samme som Vampyra linket til som vi har=)
Gjest graceland Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Det dumme er at hvis tørketrommelen ryker, har du heller ingen vaskemaskin... Min erfaring er at vaskemaskinfunksjonen er bra, men at det er varierende resultat på tørketrommelfunksjonen. Lang tid tar det også.
Eve Luna Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Vi har UPO kombimaskin. Vi er veldig fornøyde med den. Den har en av de største kapasitetene av sånne kombimaskiner. Tror den kan ta 5 kilo både vask og tørk. Tørkingen tar like lang tid (noen gang kortere faktisk) som i en vanlig tørkemaskin. Jeg elsker min kompimaskin fordi jeg kan sette skitten klesvask i maskinen om morgen før jeg drar til jobb og den er vasket og tørket ferdig når jeg er tilbake fra jobben. Og jeg syns IKKE klærne lukter rart etter at de er tørket. De lukter helt vanlig. Dessuten har den utsatt starttid som jeg bruker ganske ofte. Personlig syns jeg at å ha to separate maskiner er bare tull. Da må man flytte klesvasken til tørkemaskinen etter at den er vasket. Men det er bare min oppfatning siden jeg har erfart hvor fantastisk det er å ha kombimaskin. Dette er helt ny maskin så jeg forventer ikke at den ryker med det første. Tøyet blir faktisk helt tørt, hvis ikke så forlenger jeg bare tørkingen men en halv time. Oppdatert : 03.03.2009 Nå har vi hatt maskinen i 3,5 år og har hatt reparasjon på den 4 ganger. Så nå nekter produsenten å reparere den mer og vi får pengene tilbake. Den fungerte bra når den fungerte, men vi trenger noe stabilt som varer en del år. Derfor vil vi kjøpe vaskemaskin og tørketrommel hver for seg. Endret 3. mars 2009 av May Helen
abelille Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har hørt at tørkedelen ikke tåler like mye vekt som vaskedelen og at man derfor enten må vaske halve maskiner eller ta ut halvparten av tøyet når vaskeprogrammet er ferdig. Stemmer ikke det? *vurderer plutselig kombimaskin igjen*
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Jo det stemmer. Men fordelen er at man kan henge opp de tingene som ikke tåler tørketrommel og tørke resten i den. Da sparer man masse plass på tørkestativet og ting tørker fortere. Den AEG maskina vi har kjøpt sentrifugerer tøyet så godt at tørkingen går fort.
nostalgia Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2006 Takk for mange svar! Nå må jeg visst vurdere det seriøst
Susannah Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har ikke eid slik maskin, men leide en leilighet uten tørkemuligheter men med kombimaskin. Flott, tenkte jeg, da slipper en stygge tørkestativ i stuen osv. Men det endte med at jeg hang opp klær over alt, på dører, stoler osv halvparten av tiden, fordi maskinen ikke var noe særlig bra. Husker ikke merket, bor der ikke lenger nå. Den tørket klær dårlig, du kunne kanskje bare ha 1 stort håndkle i, noen ganger ble klærne kokvarme osv. Så tror ikke jeg ville kjøpt det selv.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Det er noe jeg KUN ville vurdert om du ikke på noe vis kan få plass til begge deler hver for seg. Jeg synes forøvrig at et "tårn" også ser vel så pent ut som en enslig maskin stående der allene..
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Det er noe jeg KUN ville vurdert om du ikke på noe vis kan få plass til begge deler hver for seg. Jeg synes forøvrig at et "tårn" også ser vel så pent ut som en enslig maskin stående der allene.. ← Jo pent kan det hende det er, men plassen blir ikke noe større av det Vi har strengt tatt plass, men skal vi ha to maskiner inne på et bad på 3 kvadrat kommer de til å sluke hele badet. Så vi gambler på en kombiløsning! Vi har 5 års garanti, og vaskekjeller hvis krise
abelille Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Det er noe jeg KUN ville vurdert om du ikke på noe vis kan få plass til begge deler hver for seg. ← En annen fordel med å bare ha en ting er at du kan bruke plassen oppå vaskemaskina (f.eks. til å brette klær på) eller henge opp hyller på veggen over den.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg elsker min kompimaskin fordi jeg kan sette skitten klesvask i maskinen om morgen før jeg drar til jobb og den er vasket og tørket ferdig når jeg er tilbake fra jobben. Og jeg syns IKKE klærne lukter rart etter at de er tørket. De lukter helt vanlig. ← 10 gode brannråd: -Forlat aldri rom med stearinlys tent. -Røyk aldri på senga. -Varm aske må fuktes og oppbevares brannsikkert før det kastes. -Kontroller røykvarslerne jevnlig og at brannslukningsutstyr er lett tilgjengelig og i god stand. -Vær sikker på at elektrisk utstyr, ildsteder og piper er i forskriftsmessig stand. Kast gammelt elektrisk utstyr og slitte ledninger og reparer defekte ildsteder og piper. -Husk å slå av kokeplater. Trekk ut kontakten av kaffetrakter/strykejern når disse ikke er i bruk. Slå av TV`en med hovedbryteren, ikke bare med fjernkontrollen. -Varmgang i ledninger og elektriske apparater er et sterkt signal om brannfare. -Ikke bruk sterkere lamper i lysarmatur enn det som er anbefalt fra produsenten. Lampeskjermer som blir mørke er et tegn på for høy wattstyrke på lampen. -Belast ikke den enkelte stikkontakt med for mange apparater. -Ikke bruk vaskemaskin/tørketrommel og oppvaskmaskin når du sover eller er ute av huset.
nostalgia Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) En annen fordel med å bare ha en ting er at du kan bruke plassen oppå vaskemaskina (f.eks. til å brette klær på) eller henge opp hyller på veggen over den. ← Ja, det er det som frister meg mest - den ekstra plassen Endret 12. oktober 2006 av nostalgia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå