Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Når synes dere det er greit at barnet er alene hjemme når h*n er syk? Og hvor syk kan man være for å være alene hjemme , hvis dere skjønner spørsmålet
Kykkelikokos Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Man får dekket "fri" fra jobben ut det barnet er 12 år. Da er vel også barnet gammelt nok til å være hjemme alene så lenge det ikke er veldig sykt, og så fremt foreldrene ikke er milevis unna.
Carrot Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Ved litt hosting og snue uten særlig feber kan barn være alene en kort stund - men siden vi i dag har slike fine orninger for å være hjemme med sykt barn syns jeg grensen de har satt der er fin - til og med det året barnet er 12 år får du være hjemme i 10 dager hver av foreldrene, 20 om du er alene med ansvaret... Har du kronsik sykt barn kan denne utvides til det doble og frem til barnet er 16 år. Ellers har jeg aldri latt mine barn alene hjemme dersom de er syk - og er de for syk til å gå på skolen er de vel også for syke til å være alene hjemme hvis de er under 12 år kanskje... Og da snakker jeg ikke om noen timer mens mor er på butikken osv - men 8 timer mens mor er på jobb....
Gjest Mayamor Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg ville sett ann allmenntilstanden til barnet og hvor gammelt det er. Men fra de er 10 år klarer våre barn seg hjemme alene. Vi har mobiltelefon med og på. Har også vært hjemme med samboer da han ble akutt dårlig og til slutt måtte fjerne blindtarmen. Selv om han ikke er et barn... En prevantiv ting: ingen dulling/tv/spilling = færre sykedager... Er de skikkelig syk, bryr de seg jo ikke om det likevell... Mayamor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå