Kleopatra Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Noen som kjenner noen billig og bra babyutstyrs-butikker i Sverige? (rett over grensa) Har hørt om en på Svinesund som skal være rimelig. Vet noen hvor mye billigere dette er og om det er bra standard på utstyret? trenger hjelp til en slunken lommebok.... 16+3
fruenge Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 det ligger en babybutikk ved butikkområdet som europris og maxi mat ligger på (før du kommer til Nordby senteret). butikken ligger innerst på området, men hvor billig og bra den er har jeg ingen formening om.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 Hei! Dette kjenner jeg til! Vi har planer om å handle alt her. Merkene de fører er de samme kjente som på babyshop, Fru Lyng osv. her hjemme. Med prisen er mye lavere!! Jeg har f.eks sett på Tetounia-vogn her hjemme og bestemt meg for hvem modell og farge jeg vil ha. Skal ringe butikken i Sverige om et par uker for å bestille. Samtidig som jeg må hente vognen (ca. 8 uker etter bestilling) skal vi også handle ting som bæresele, reiseseng osv. Vognen i Sverige koster 2 000,- mindre enn det den gjør her i Norge. Og det er verdt å ta med seg. Du kan finne telefon og navn ved å ringe utenlandsopplysningen. Spør etter babybutikk på Svinesund. Jeg har desverre ikke nummeret tilgjengelig her. Anbefales virkelig!! De har også tilbud på div. varer i butikken i ny og ne. Lykke til!
Gjest Marlena, ikke innlogget Skrevet 22. januar 2003 #4 Skrevet 22. januar 2003 Butikken heter Happyland og ligger slik det er beskrevet i første innlegg......de fører bl.a Brio og har mye billig. Jeg har vært masse der og handla....(for ikke å snakke om ammeinnlegg var billig...)
CEL. Skrevet 22. januar 2003 #5 Skrevet 22. januar 2003 Her er nettsiden deres: http://www.happybaby.no/ Den ser utrolig stor ut denne butikken med masse utvalg. Jeg har ikke vært der enda, men har store planer om å handle en del stæsj der. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #6 Skrevet 22. januar 2003 Noen som vet om noen butikker i Østersund som selger barneutstyr? Eventuelle nettadresser jeg kan sjekke ut? hvis jeg nå drar til Sverige for å kjøpe vogn- må man da betale toll på dette? Hilsen gravid student som vil spare penger
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #7 Skrevet 22. januar 2003 Hei! Mulig du må betale toll, men det hadde jeg ikke tenkt på og undersøke engang. Ta vognen ut av emballasjen osv, så det ser ut som den er i bruk. Ingen kan da bevise at du har kjøpt den i Sverige! Om du blir stoppet på grensen, er det ingen som spør om vognen er kjøpt i Sverige om den ser brukt ut.
Kleopatra Skrevet 22. januar 2003 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2003 takk for svar!!! Må man virkelig bestille barnevogn på forhånd? Trodde de hadde det på utsalgsstedet jeg!!!! 2000,- kr er MYE å spare, så det er nok mulig det blir en Sverige tur ja!! Må ha ny bil og!!
viblie Skrevet 22. januar 2003 #10 Skrevet 22. januar 2003 Du trenger ikke betale toll, så lenge beløpet på det du har handlet er under 6000kr. Du kan lese mere om toll reglene inne på: http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/re...nde/fritak.html
leoanna Skrevet 23. januar 2003 #11 Skrevet 23. januar 2003 De 6000 kronene gjelder om du har vært i Sverige i minst 24 timer. Er du mindre enn det er maksgrensen 3000 kroner. Dette er også den samlede verdien av alt du kjøper der og tar med deg inn i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #12 Skrevet 23. januar 2003 Hei! Nei, du må ikke bestille barnevogn på forhånd dersom du velger en som står i butikken. Men det finnes maaaaange forskjellige farger å velge mellom, og ofte er de som er utstilt i butikken "rester" (farger som folk flest ikke vil ha). Og da tar det gjerne litt tid for levering. Finnes mange forskjellige merker der. Vi har bestemt oss for å kjøpe tetounia vogn. Vi har vært på nettet og funnet farge, og vært på Fru Lyng og sett modellen. Skal derfor ringe Sverige og bestille farge og modell, og hente den om 8 uker (og samtidig kjøpe med andre babyting vi trenger).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå