Gå til innhold

"dagslyslampe"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vurderer også å kjøpe denne. Ser at den finnes i norske nettbutikker for ca 1200 kroner. Men våkner du? Føler du deg bedre i det lange løp, eller er det bare en myk vekkerklokke?

Det er ikke en lysterapilampe, hvis det var det du lurte på. Det har jeg i tillegg.

Men jeg våkner bedre, og som du sier, mykere.

Skrevet

Vi har en som heter Daylight Power fra Phillips, men jeg følte i fjor at jeg fikk vondt i hode av å bruke den, så jeg prøvde ikke mer enn noen dager...

Noen som har samme erfaring? Kan det være lampen det er noe galt med? Mener den kostet rundt tusenlappen, burde vel kanskje ha lagt litt mer penger i det..

Skrevet
Vi har en som heter Daylight Power fra Phillips, men jeg følte i fjor at jeg fikk vondt i hode av å bruke den, så jeg prøvde ikke mer enn noen dager...

Noen som har samme erfaring? Kan det være lampen det er noe galt med? Mener den kostet rundt tusenlappen,  burde vel kanskje ha lagt litt mer penger i det..

Man kan få vondt i hodet de første dagene. Det kan være lurt å starte med litt kortere tid, og så trappe opp.

Gjest Elfrida
Skrevet

Man kan absolutt få vondt i hodet, for lyset er veldig sterkt. Man kan begynne med lavere styrke også, og trappe opp etter som man blir vant til det. Eller man må holde seg på lavere styrke og heller sitte lenger foran lyset.

Skrevet
http://www.consumer.philips.com/consumer/c...RESHP3HKFSEKI5P

sjekk denne linken, her fant jeg den vi har på jobb...

Vi har også denne på jobb. Jeg bruker den masse, gjerne med en gang jeg kommer på jobb. Parkerer den ved siden av PC'n og tenker egentlig ikke så mye over at den er der.

Men merker at jeg har mye mer overskudd enn jeg pleier på denne tida av året. Veldig fornøyd. Men jeg også har følt ubehag de første gangene jeg har brukt den etter en lang pause, men gått fort over. :)

Skrevet
Hei

Det er ei på jobben som har kjøpt seg en Litebook (se http://www.litebook.no/index.htm ) og hun virker veldig fornøyd. Jeg lurer på om jeg kanskje skal kjøpe dette til kona. hun er fra Sør-Afrika og vinteren i Norge blir litt mørk og kald for henne  ;)

Er det noen andre her som har erfaring med Litebook?

Har ikke erfaring med den personlig, men de i sykeartikler butikken skryter mye av den. Hadde jeg sett den før jeg kjøpte min store hadde jeg klart kjøp den. Den er særlig hendig når man skal reise, jeg er en del på reisefot å da får jeg ikke med min store, eller så må vi kjøre så jeg kan ha den i bilen. Litt upraktisk, men jeg er veldig glad i den fine lampa mi likevel, aner ikke hvordan jeg skulle klart meg gjennom vinteren uten.

Nå i januar, når pengene er litt bedre må jeg nok kjøpe sånn oppvåkningslampe også for det å stå opp er noe av det vanskeliste for meg.

Gjest Gjest_Solstråle_*
Skrevet (endret)

Hei.

Det finnes i dag mange forskjellige lamper på markedet. Det nye i år er Lucimed, trådløs lysterapibrille. Har hørt at hodepine kan oppstå. Reduser brukertiden litt og øk gradvis. Slå av lyset øyeblikkelig hvis en merker noe, og prøv igjen når hodepinen er borte. Mange gode tips finnes også på http://www.solstrale.no.

Har mange års erfaring med lysterapilamper.

Hilsen Solstråle

Mailadresse fjernet ihht KGs regler. Mie (mod)

Endret av Mie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...