Gå til innhold

"dagslyslampe"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette har vært oppe tidligere, men lager ny tråd, jeg... Saken er den at vi lurer på å kjøpe oss en sånn lampe som kompenserer for manglende sol i vinterhalvåret. Hvilke typer finnes, og hvilke erfaringer har folk? Merker og modeller å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Philips BrightLight, og den er helt grei. I tillegg har jeg en vekkerklokke-lampe, som vekker meg med gradvis økende lys (og motsatt funksjon om kvelden). Såvidt jeg husker heter den Lumie BodyClock.

Svarer også for å følge med på tråden, og se om det dukker opp nyttige råd.

Skrevet

vi kjøpe ei lampe for å ha p personalrommet på jobb...god erfaring, spesielt nå når mørketida nærmer seg., noen minuttrer hver morgen gjør underverker..er usikker på hvilket merke det er...men d kan jeg finne ut når jeg kommer meg på jobb...

Skrevet
vi kjøpe ei lampe for å ha p personalrommet på jobb...god erfaring, spesielt nå når mørketida nærmer seg., noen minuttrer hver morgen gjør underverker..er usikker på hvilket merke det er...men d kan jeg finne ut når jeg kommer meg på jobb...

..phillips...

Skrevet

Min heter Medi-Light, kjøpte den på Sykeartikler. Modellen er "skrivebordslampe", og jeg er veldig godt fornøyd med den. Føler meg mye mer opplagt i vinterhalvåret etter at jeg kjøpte den.

Jeg har ikke begynt å bruke den enda, men det nærmer seg vel tiden for å finne den frem igjen nå :)

Skrevet

Takk skal dere ha:-) samboern og jeg sliter litt med manglende overskudd om vinteren, og bare det at man gruer seg til mørketida er demotiverende i seg selv. Så håper en slik lampe kan hjelpe litt.

Skrevet

Har også Philips BrightLight, og den fungerer helt fint, men den er litt stor til å flytte rundt på. Min henger på veggen ved siden av senga. Ønsker meg en sånn "solskjerm" med lys i til å ha på hodet, hadde vært kjekt om morgenen.

Skrevet

Det hadde kanskje vært greiest med en litt mobil en, det mest sannsynlige er at ville hatt den vekselsvis ved siden av min og samboern sin pc (altså to pc-er i hvet sitt rom) i løpet av dagen. Får sjekke hva de har på apoteket her, og hvor de selger sånt ellers i Trondheim.

Skrevet
Får sjekke hva de har på apoteket her, og hvor de selger sånt ellers i Trondheim.

Generelt bør man ikke kjøpe ting som også selges andre steder på apoteket. Det er rådyrt.

Jeg har kjøpt lampen min på Elkjøp.

Skrevet

Vil anbefale deg å høre på en butikk der de selger helseartikler, jeg opplevde iallefall at de hadde veldige gode kunnskaper om dagslyslamper :)

Skrevet

Har høyrt om/sett på nettet nokre små som lett kan flyttes rundt. Prøv å google:

apolla health golite p1 og litebook.

Den siste trur eg finst i versjon som du kan lade opp i tillegg til versjon som brukar leidning. Den eine av dei har dei her til lands.

Eg også har veldig lyst på. Tenkte å ha på badet om morgonen. Men synest slik skjerm blir litt voldsomt.

Skrevet

Har vært innom p jobb, som tidligere sagt er det en Phillips, Orginal Energi Light, skulle merke være. Den kan lett flyttes, har en liten sokkel som du kan ha på nattbordet, kjøkkenbenk eller kontorpulten. Fikk opplyst at det er viktig at man bruker lyset hver morgen i 14 dager, for optimal virking...

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei

Det er ei på jobben som har kjøpt seg en Litebook (se http://www.litebook.no/index.htm ) og hun virker veldig fornøyd. Jeg lurer på om jeg kanskje skal kjøpe dette til kona. hun er fra Sør-Afrika og vinteren i Norge blir litt mørk og kald for henne ;)

Er det noen andre her som har erfaring med Litebook?

Skrevet

Dumt spørsmål, kanskje, men jeg er selvstendig næringsdrivende og ville brukt en slik i arbeidstida av praktiske grunner. Kan jeg utgiftsføre den?

Skrevet
I tillegg har jeg en vekkerklokke-lampe, som vekker meg med gradvis økende lys (og motsatt funksjon om kvelden).  Såvidt jeg husker heter den Lumie BodyClock.

ÅÅÅ! Sånn vil jeg ha! Husker du hvor du fikk tak i den, og omtrent hvor mye den kostet?

Skrevet
ÅÅÅ! Sånn vil jeg ha! Husker du hvor du fikk tak i den, og omtrent hvor mye den kostet?

Jeg kjøpte min i London, men jeg tror du kan få kjøpt den på nett i Norge nå, prøv google. Den kostet ca. 700 kroner tror jeg. Verd det.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet
Jeg kjøpte min i London, men jeg tror du kan få kjøpt den på nett i Norge nå, prøv google.  Den kostet ca. 700 kroner tror jeg.  Verd det.

Jeg vurderer også å kjøpe denne. Ser at den finnes i norske nettbutikker for ca 1200 kroner. Men våkner du? Føler du deg bedre i det lange løp, eller er det bare en myk vekkerklokke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...