Gå til innhold

ny bolig - sjokk under oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg kjøpte nylig en andelsleilighet i et borettslag.

Under riving av gulv, oppdager min samboer, som forøvrig er snekker av yrke, en stygg råteskade i gulvet utenfor bad i entreen. Kan tenkes det også kryper noe oppover vegger. Badet skal være renovert i år 2003 , så er da altså svært nytt.

Vi er egentlig avhengig av å komme i hus der til 15.10 , da vi da ikke lenger har noe tak over hode. Jeg kan ikke under noen omstendigheter flytte inn der pga ganske alvvorlige astma, allergiplager. Er unge, i start av 20årene, og begrenset økonomiske muligheter.

Så hva gjør vi nå?

Forstår vi må kontakte eierskifte forsikringselskapet til tidligere eiger (selger). MEn slikt tar vel sånn tid.....

Litt fortvilet her

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigerjente
Skrevet

Huff, dere kan ikke ha det lett nå, håper dere finner en løsning, jeg har ikke peiling på hva man gjør i en sånn situasjon, dessverre.

Skrevet

Du må uansett kontakte megler/selger og ditt eget forsikringsselskap og finne ut av om hvem som er dekket av hva og hvem som evt kan betale annen bolig i mellomtiden. Store byer har ofte uteieleiligheter på månedsbasis, kanksje noe sånn kan være aktuelt for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...