Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har en diskusjon gående med en venninne - hun mener man kan bli gravid dersom man har ubeskyttet sex under mensperioden, og jeg mener det motsatte. Hun er ganske overbevisende og jeg begynner å bli litt engstelig for å si det mildt. Har hatt samleie på denne måten i god tro om at jeg ikke kunne bli gravid, men begynner nå å bli usikker. Kan noen være så snill å svare meg.... Vet at dette er et dumt spørsmål, men dette er noe jeg rett og slett har unngått å få med meg i seksualundervisningen på skolen :(

Hilsen Usikker

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel ganske liten sannsynlighet for å bli gravid under mensperioden, men det er ikke umulig. Hvis man tar utgangspunkt i en helt normal syklus, så er den på 28 dager. Første dagen i menstruasjonen er dag 1. Det er normalt å ha eggløsning rundt dag 14 og det er jo når man har eggløsning at man kan bli gravid. Sædcellene kan leve i 3-5 dager, så hvis man har sex 3-5 dager før eggløsning så kan man bli gravid. Lutealfasen som er tiden fra eggløsning til mensen begynner igjen kan være fra 10-17 dager. (Litt forskjellig fra person til person, men den er alltid +/- 1 dag hos samme person).

Altså, hvis man har veldig kort syklus, så kan det være en mulighet for å bli gravid de siste dagene av menstruasjonen, men som sagt det er ikke normalt. Håper dette hjelper litt. Ellers kan jeg anbefale www.snartgravid.com hvor du kan lese FAQ som beskriver noe av dette.

Skrevet

Heihei!

Jeg er resultatet av sex under mens (de hevdet at de hadde seg dag 1 eller 2 i syklusen). Jommen santen sitter jeg ikke her og jeg har til og med formert meg! Jaja. slik kan det gå! Mest sikre (og eneste 100% sikre) måten å ikke bli gravid på er å la være.

Maggie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...