Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Er det bare meg, eller skifter departementene til mer og mer latterlige navn for hver regjering? Hva er egentlig likestilling- og forbruksdep.? Er det naturlig å legge disse sammen? Hva med Fiskeri- og justisdep.? Eller Utenriks- og samferdselsdep?
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 He he. Hva med nye NAV? Trygd, sosial og aetat! 3 ting på en gang, det er jo ikke mulig, det!
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 He he. Hva med nye NAV? Trygd, sosial og aetat! 3 ting på en gang, det er jo ikke mulig, det! ← Og hva skal de gjøre når de ikke lenger er Nye Arbeids- og Velferdsforvalting (eller etat - hva det nå var siste leddet var...)? Skal de gjøre en "Nye kripos", fjerne N og bli AV?
Gjest gjesta Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Jeg synes også regjeringen har tatt seg visse friheter i forhold til departementnavn. Hva skal eksempelvis "Barne- og likestillingsdepartementet" signalisere, og hva med "Arbeids- og inkluderingsdepartementet"? Hadde det da ikke vært mer nærliggende med et eget Likestillings- og inkluderingsdepartement for eksempel? Lurer veldig på hvordan de får til disse forvaltningsmessige omstillingene etter hvert valg i praksis! Og hva det "koster"? Men rett skal være rett; jeg har virkelig sans for at vi har et eget "Kunnskapsdepartement" om dagen! Når det gjelder "NAV" så er jeg svært tilhenger av reformen i seg selv, men også jeg har stusset over at ordet "Ny" er blitt inkludert i navnet. Jeg regner med at betegnelsen NAV på sikt kommer til å bli et navn i sin egen rett, nærmest en institusjon, men likevel! Hvor logisk blir det om 10 år, å forklare hva bokstavene NAV står for... Edit: Tasteleifsyndromet Endret 11. oktober 2006 av Sprilla
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Men rett skal være rett; jeg har virkelig sans for at vi har et eget "Kunnskapsdepartement" om dagen! ← Et kunnskapsdepartement som bare satser på barmehager og nedprioriterer forskning, er det noe å rope hurra for?? Når det gjelder "NAV" så er jeg svært tilhenger av reformen i seg selv, men også jeg har stusset over at ordet "Ny" er blitt inkludert i navnet. Jeg regner med at betegnelsen NAV på sikt kommer til å bli et navn i sin egen rett, nærmest en institusjon, men likevel! Hvor logisk blir det om 10 år, å forklare hva bokstavene NAV står for... Edit: Tasteleifsyndromet ← Ang navnet NAV er det jo vedtatt at bokstavene ikke er forkortelse for noe. Begrunnelsen for å kalle etaten NAV er at det ville blitt litt feil å kalle den AV, siden målet med etaten nettopp er å få folk "på" igjen, ikke av...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå