Gå til innhold

mor med bart...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

Hei!

Min mamma og jeg er egentlig veldig näre og snakker om det meste. Hun er i 50 årene og hun er en flott dame. Flink me sminke og hår og har en veldig kul og fresh klesstil.

Men..hun har bart..Og da mener jeg ikke bare noen fjun, men grove mörke hår på overleppen og jeg skjönner ikke at hun ikke tar dem bort. Hun bryr seg ju så mye om utseendet sitt ellers.

Jeg synes det er så synd hvis det er det "folk" skal se og ikke hvor flott hun er. Dessuten, for å väre helt erlig, så synes jeg det er litt flaut. Jeg er godt voksen jeg og, men tenker hvis jeg kommer hjem med en ny kjäreste eller så så vil han tenke at jeg også ser ut så...

Uff, får så dårlig samvittighet, men så er det.

Må legge til at jeg selv er nest inntil manisk på barbering osv..

Hun sier aldrig noe om det, kun en gang hvor jeg tok initiativet og begynte å snakke om voks, da sa hun at hun hadde dette håret osv men det ble aldri noe mer med det. En gang hun var til hudpleier så tok hudpleieren bort håret og moren min sa at det ble ju så mye penere men hun lot det gro ut igen.

Hun hade for noen år siden en utenlandsk venninde som ville ta det bort for henne, men moren min ville ikke........

Trur kanskje hun synes det er flaut å plutselig väre uten denne barten, som at hun medgir at det er noe feil.

Hva skal jeg gjöre, hvordan skal jeg si det uten å såre moren min, eller göre henne forlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal drite å si noe til henne. Hun vet hun har bart selv, som du skriver, og det plager henne ikke. Det er altså bare DEG det er et problem for. Hva skulle du sagt da? "kan du ta bort barten, for selv om det ikke plager deg så synes jeg det er flaut?". Nei, vet du hva.... Og en eventuell kjæreste vil jo se at du ikke har bart, selv om moren din har det. La nå moren din være i fred, om hun ikke har komplekser for barten sin så er det jo bare idiotisk av henne å si at du blir flau og at hun derfor må fjerne den.

Skrevet

Si det til henne!

Greit nok at hun ikke sjeneres av det, men det er jo det første andre mennesker ser og det er veeeeldig lett å bli hypnotisert av en en kvinnebart på den måten at en ikke klarer å fokusere på noe annet hvis man snakker med henne.

Tror forresten det også går å farge den, så den ikke blir så synlig!

:gullengel:

Skrevet
Si det til henne!

Greit nok at hun ikke sjeneres av det, men det er jo det første andre mennesker ser og det er veeeeldig lett å bli hypnotisert av en en kvinnebart på den måten at en ikke klarer å fokusere på noe annet hvis man snakker med henne.

Tror forresten det også går å farge den, så den ikke blir så synlig!

:gullengel:

Jeg har en veninne med bart, og jeg reagerer overhodet ikke noe på det. Jeg har ikke noe problem med å føre en normal samtale med henne fordetom, jeg faller ikke helt i staver og tenker på den kronisk. Den er der bare, på samme måte som øynene og nesen og munnen. Jeg synes det blir helt feil å si at noen må endre på en natrulig del av uteendet sitt som de selv er klar over og ikke synes er plagsomt, bare fordi andre synes det ser rart ut. Folk ser forskjellige ut, la dem nå få lov til det!

Skrevet

Jeg er mørk og har bart, men jeg bleker min. Fjerning med voks i ansiktet er ikke å anbefale, spesielt ikke hvis en har sensibel hus.

Blekemiddel fås kjøpt på bl.a. Vita.

- Mio -

Skrevet

Hvis jeg får bart håper jeg inderlig at noen forteller meg det hvis jeg ikke ser det selv...............

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvis jeg får bart håper jeg inderlig at noen forteller meg det hvis jeg ikke ser det selv...............

Denne moren ser det jo selv. Hun har jo kommentert det flere ganger. Hadde jeg vært ts hadde jeg heller kommet med råd om hvordan hun kan fjernebarten på en skånsom måte eller bleke den uten for mye styr.

Skrevet

Siden hun er en dame i 50-årene, tar hun det kanskje ikke så tungt lenger som en på 20 ville gjort? Så lenge den ikke plager henne, bør det egentlig ikke plage noen andre heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...