Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Hvor lang tid vil det ta å male et bad på ca 7 kvm? Og hva slags utstyr og maling trengs til det? Er helt blank på området og nå må det males kvikt før besøk.
Leo Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Er det veggene du skal male? Og hva består de av? Fliser? Baderomsplater? Eller noe annet? Som du forstår vil jeg gjerne vite litt mer før jeg svarer deg Du må imidlertid regne med at det i hvert fall tar et par dager.
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Hei, jeg gikk innom en farvehandel og kjøpte maling. Det er gipsplater tror jeg, og maler i en annen farve. Har malt det første laget nå, så det går ganske raskt.
Leo Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Har malt det første laget nå, så det går ganske raskt. ← Det heter strøk, Tanita Håper du husket å kjøpe maling beregnet på våtrom, men hvis du spurte i fargehandelen så fikk du sikkert riktig! Lykke til!
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Hehe, ja strøk var det ja. Ja, det er våtroms-maling, Lady i farven Champagne. Det trengtes plutselig en "ekstrem-oppussing" her, da de som leier ut kommer på inspeksjon i leilighetene snart...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Trenger du å pusse opp før huseier kommer på inspeksjon? Det høres rart ut synes jeg. Vedlikehold er vel huseiers ansvar såvidt jeg har forstått, med mindre du vil male og endre selv da. Og med mindre du ikke har en særlig spesiell leieavtale (men det er vel heller ikke lov). Stusser bare litt jeg, derfor jeg spør.
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Disse som leier ut, er ute etter å kreve penger for alt, og vanlig slitasje må vi dekke selv så for å ikke få noen evt problemer med de, blir det oppussing. Og det er mange naboer her som også pusser opp. De i etasjen over, høres ut som de legger gulv...
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Det høres veldig merkelig ut i mine ører. Nå kan ikke jeg husleieloven på rams, men dette kan ikke være riktig. Leier man ut og krever leie, så skal leien dekke vanlig slitasje. Dette ville jeg sjekket dersom jeg var deg. Har du ordentlig kontrakt med dem? Høres ut som noen skikkelige Ali Baba hushaier spør du meg.
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Disse som leier ut, er ute etter å kreve penger for alt, og vanlig slitasje må vi dekke selv ← Det er ikke lov iht. husleieloven.
Gjest Tanita Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Ja disse utleierne gjør som de vil. 6 mnd leie i depositum, og ordentlig forfalne leiligheter.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 Og dette godtar du sånn uten videre? Det hadde aldri jeg gjort.
Gjest Tanita Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 Det er et stort firma som leier ut flere blokker, så jeg kan ikke si noenting. Sykkelhjulene på to sykler jeg hadde, ble stjelt - etter at utleiefirmaet krevde at vi satte syklene i bodene i kjelleren istedet for at de sto ute, da truet de med å ta bort syklene om de sto ute. Det hadde aldri blitt stjelt noe fra de da de fikk stå ute. Så jeg ringte de og ville kreve erstatning, men det fikk jeg ikke, og de skulle se over video fra kamera som var i kjelleren, men jeg har ikke hørt mer fra de - men de sa at de visste at det hadde vært tyveri i sommer, og de hadde to jenter på film, men at politiet ikke gjorde noe med det - men jeg syns at de har plikt til å informere beboerne når slike ting skjer slik at vi kan være forberedte. Det er lite som er bra med de utleierne, de er kjent for å melke penger fra folk.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Du må vel kunne klage til forbrukerombudet? Hvis husleieloven skal gjelde må det være en eller annen instans du kan klage til. Det er enda viktigere når det er et stort firma som du sier. Ikke fatter jeg at de får leid ut til noen med den oppførselen. Klag Tanita, stå på krava.
Gjest Tanita Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Ja, kanskje jeg skal skrive en klage på de, men vet ikke da hva de vil gjøre. Ett par som bor her i blokka, ringte de og klagde på at kjøkkenet var i så dårlig stand (Mitt er ikke så bra heller), så de sa at de skulle ordne det, og utleierne pusset opp kjøkkenet, satte i ny kjøkkeninnredning, men like etter det satte de opp husleia til de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå