Gå til innhold

Å eksponere sine barn i media/ internet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen synes det er greit å la hele Norge se sin nyfødte baby naken, til og med før de har rukket å ta av navnearmbåndet fra sykehuset! Jeg er helt sjokkert over hvordan enkelte driter i barnas rettigheter! Er det virkelig greit å framvise mennesker nakne bare fordi de ikke kan utrykke seg selv?

Enkelte kjendiser er jo avhengi av pressen for å hele tatt overleve og møter flittig opp sammen med sine barn på alskens premierer, men å eksponere sine barn nakne!!! Jeg er mildt sagt sjokka!

Her inne på enkelte dagbøker er det også mange barn som ufrivillig blir eksponert i alle mulige situasjoner. "se han bader, lillegutt sitter på potte" Synes mange her inn også bryter personvernet når de deler sine barn med hele befolkningen! Hva om ekle pedofile laster ned ditt nakne barn til samlinga si?

Overdriver jeg her?

Så har vi de som for alt i verden ikke viser fram sine barn, skjermer dem så godt de kan for pressen inntill de kan velge å stå fram selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Tja, ja det er synd på de barna som ufrivillig poserer i aviser/blandet. Sikkert ikke såå morsomt når de begynner på skolen og "hele" klassen har sett de nakne/som små..

Men synes i grunn programmer som Nanny-hjelpen og "Savnet" er verre. Ikke bare stilles de til underholdning, men det er de dårlige sidene av familien også..

Jeg mener at pressens egen etikk burde ha strengere regler på dette, men det selger jo dessverre -fordi det er nok av folk som ser på eller kjøper bladene.

Skrevet

Manglende kunnskap om internett er ofte årsak. Mange tror internett tilsynelatende internett er det samme som å klistre et bilde opp på kjøleskapsdøra.. Det er SVÆRT stor forskjell. Redd Barna driver stadig å går ut med advarsler om at det er foreldrenes oppgave å skjerme barna, og at de ikke må legge ut bilde av dem i f.eks kontaktannonser osv. Ei heller bilde av dem i bikini på stranda osv. Det er lett å manipulere bilder, og plutselig er det din 4-åring som er på et pedofilt bilde..

Å legge ut bilder av ungene sine på internett er å gi opp all kontroll på bruk av bildet.

Skrevet

Men synes i grunn programmer som Nanny-hjelpen og "Savnet" er verre. Ikke bare stilles de til underholdning, men det er de dårlige sidene av familien også..

Jeg mener at pressens egen etikk burde ha strengere regler på dette, men det selger jo dessverre -fordi det er nok av folk som ser på eller kjøper bladene.

Pressen HAR egne regler for slikt, derfor er påstanden din meningsløs. Nannyhjelpen har ikke noe med "pressen" å gjøre, men er et underholdningsprogram på Tv...

Jeg er enig med TS i deler av det hun tenker, og jeg mener det er grunn til å be foreldre tenke seg nøye om hvilke bilder og informasjon de legger ut om sine barn. Mange glemmer at alle har adgang til nettet, og det kan være ting du skriver om barnet ditt: "Petter tisser i senga hele natta, han er fem år." Neste år begynner Petter på skolen, innleggene mora har skrevet om han på debattsiden står der fortsatt, og det snappes opp av en medelev (eller mor hans:Petter i klassen din brukte også å tisse i senga da han var liten, for det skrev mora hans på et nettsted, men du må ikke mobbe han for det altså)

Skrevet

Å legge ut bilder av ungene sine på internett er å gi opp all kontroll på bruk av bildet.

Dette er riktig, og ikke minst viktig!

Skrevet

Helt enig med trådstarter, dette er virkelig skremmende og idiotisk!! En annen ting litt utenfor tema som jeg så i går.. sånny vognskilt med navn og alder på barnet som man fester på bunnen av barnevogna, ligner på et vanlig bilskilt. Tenk så lett for en fremmed å lure barnet til å tro at han/hun kjenner barnet når de kan se alder og navn!!! Dette er skummelt! Hadde aldri turt å ha et slikt skilt på vogna vår ihvertfall! (tenker da på litt større barn som kan snakkes til).

Skrevet

Har vært masse på Din Baby tidligere, og der ble jeg sjokkert over hvor mye brukerene avslører om sine barn. Dessuten så legger de ut linker til hjemmesidene sine. Galskap, spør du meg.

Skrevet

Jeg legger ut bilder av sønnen min, men jeg viser han aldri naken. Han kan sitte med bar overkropp i bassenget sitt, men jeg viser han aldri uten shorts/badebukse.

Skrevet
Jeg legger ut bilder av sønnen min, men jeg viser han aldri naken. Han kan sitte med bar overkropp i bassenget sitt, men jeg viser han aldri uten shorts/badebukse.

Ja du er nok en av de jeg er lettere oppgitt over Monja. Har din lille sønn på noen måte samtykket i at du legger ut om hans privatliv i både bilder og detaljerte fortellinger? Har hans andre foresatte godtatt det? At du velger å dele intime detaljer om deg selv er en ting, men hvor i all verden er barnas rettigheter oppi alt dette? At du ikke bruker bilder der barnet er nakent er et skralt argument. Jeg skulle i løpet av få minutter greid å montere et nakenbilde av gutten din hadde jeg hatt interesse av det....

Personvern! Jeg mener moderatorene her på KG gjør en altfor dårlig jobb!

Skrevet

Jeg ville aldri aldri legge ut bilder av ungene på internett, ei heller skrive om dem på en måte som gjør at de kan identifiseres. To grunner: det som er på nett, blir på nett. Kanskje ikke så morsomt om snuppa på potte dukker opp når hun kommer til jobbintervju som tenåring fordi den smarte sjefen har googlet alle søkerne (og det ville bombesikkert jeg gjort hvis jeg skulle ansette noen!). Det andre er alle ekle pedoer som bruker nettet aktivt og laster ned koselige nakenbilder av barn i familiære settinger og lar det inngå i perverse bildeserier, eller for å finne og lokalisere barn som de så prøver å få kontakt med.

Jeg er så "paranoid" at barnas klær ikke er merket med fornavnet deres engang, for å unngå at fremmede ekliser tiltaler dem med fornavn for å vinne deres tillit.

Skrevet

Sunn skepsis og forsiktighet er ok. Å være paranoid er å gå for langt.

synes jeg.

Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av mine barn på nett.

Sånne barnevognskilt er en uting, det er jeg helt enig i.

Skrevet

Har reagert på mange av brukerne her inne jeg også. Bilder av barna deres i badetøy på stranden etc...

Skrevet
Pressen HAR egne regler for slikt, derfor er påstanden din meningsløs. Nannyhjelpen har ikke noe med "pressen" å gjøre, men er et underholdningsprogram på Tv...

Dette er jo bare bull.

Faktisk å ble jo den norske versjonen av "Nannyhjelpen" klaget inn for pfu

http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=8089

Skrevet
Jeg legger ikke ut bilder av mine barn på nett.

Sånne barnevognskilt er en uting, det er jeg helt enig i.

Æh.. Har ikke jeg sett bilder av datteren din i fotoalbumet her på KG? I en nydelig kjole hun skulle ha i forbindelse med bryllupet deres?

Skrevet
Æh.. Har ikke jeg sett bilder av datteren din i fotoalbumet her på KG? I en nydelig kjole hun skulle ha i forbindelse med bryllupet deres?

-det var ikke min datter ;)

Skrevet

Skjønner ikke poenget med sånne navneskilt på barnevogner... :klø: kan ikke foreldre skille mellom hverandres vogner eller, så de absolutt må ha skilt med navn og fødselsdato? :ler: Det er jo nesten det samme som å gå rundt med navneskilt og fødselsdato på jakka når man går ute, eller ha det på bilen...

Bilder av nakne barn er en ting, men å la dem løpe rundt nakne på stranden, skal det være lov? Er foreldra klare over hva slags infeksjoner og bakterier barna kan pådra seg? I verste fall kan pedofile prøve å få tak i nakne barn... Og barna har ikke noe de skulle sagt der, for de skjønner jo ikke det som skjer rundt dem når de løper rundt nakne, de vet jo ingenting! Bedre å beholde badebuksa på synes nå jeg.

Skrevet
-det var ikke min datter ;)

Og da er det greit liksom :roll:

snakker om dobbelt moral.

Skrevet
Og da er det greit liksom :roll:

snakker om dobbelt moral.

he he det var et bilde jeg fant på nett. Det finnes barnemodeller vettu ;)

Skrevet
Sunn skepsis og forsiktighet er ok. Å være paranoid er å gå for langt.

synes jeg.

Nei, hyserisk er ordet jeg letet etter...

Nei her er det til og med vitkig å slukke lyset inne når ungene er nakne! uff og uff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...