Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #1 Skrevet 22. januar 2003 Jeg har fylt ut et skjema og sendt inn, det samme har arbeidsgiver. Nå får jeg høre fra en venninne at det er et til skjema som skal fylles ut, men at dette er noe som iallefall hun ikke hadde fått beskjed om av noen... så da hun hadde hatt permisjon i tre mnd kom det brev om at det var for sent, og at hun hadde tapt nesten 20 000 kr. Jeg ringer trygdekontoret, og damen der skjønner ikke hva jeg snakker om. Hun sier at de har det de trenger. Men jeg stoler ikke på byråkrati-norge. Noen som vet?
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #2 Skrevet 22. januar 2003 Dette hørtes interessant ut. Hvorfor ikke spørre venninnen din hvilket skjema det var da?? Spesielt siden trygdekontoret ikke vet hva du mener? Jeg er nå snart 6 måneder på vei og har kun fått tilsendt ett skjema fra trygdekontoret. Jeg må vel snart sende inn nødvendige papirer også så jeg får vel svinge meg rundt!!! Mvh Marthe
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2003 #3 Skrevet 22. januar 2003 tror det må være at min venninne sendte inn for sent, og det er grunnen... fordi på trygdekontoret sier at det er kun ett skjema... så da får jeg vel stole på det...
CEL. Skrevet 22. januar 2003 #4 Skrevet 22. januar 2003 Er veninnen din aleneforsørger? Kanskje hun er uten jobb? Grunnen til at jeg spør er at man får jo penger fra Trygdekassen når man er eneforsørger eller hvis man er arb.løs. Det er mulig det er et skjema for det...?
Gjest Hilde K S Skrevet 22. januar 2003 #5 Skrevet 22. januar 2003 Når du er førstegangsfødende må du sende inn skjema for å få barnetrygd. Du må sende inn krav om fødselspenger, det er det eneste du sender inn FØR fødsel dersom du er i jobb og bor sammen med barnepappan. Er du alene må det sendes inn krav om bidrag, om dobbel barnetrygd og om en engangsstønad til barneutstyr samt overgangsstønad. Dersom du er arbeidsledig og ikke har tjent opp fødselspengegrunnlag, må du sende inn skjema om engangsstønad. Håper jeg har husket alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå