Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #21 Skrevet 14. oktober 2006 Min forlover synes det var vanskelig å finne kjole, tror nesten hun ble litt sur av å lete etterhvert Derfor tenkte hun å bruke en kjole hun har brukt før, på nyttårsaften.. Tilslutt fikk hun kjøpt seg en veldig fin turkis kjole, men hadde fortsatt vanskelig for å bestemme seg. På bryllupsdagen måtte jeg derfor hjelpe henne med å bestemme, og jeg fikk overtalt henne til å ta den turkise, synes ikke det var så festlig med sort nyttårskjole, særlig da det også var formiddagsbryllup med lunsj og masse sol Hun ble kjempefin.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #22 Skrevet 14. oktober 2006 Kan være enig i at hvitt ikke er så praktisk. Sort hadde ikke gjort meg noe da vi skal ha høstbryllup, men kan være enig i at det ser dystert ut i sommerbryllup. Men rødt ser jeg da ikke noe i veien med. Kanskje det er en kjent symbolikk (selv om jeg aldri hadde hørt om det før), men kan det være noen som virkelig tror at forlover har hatt et forhold til brudgommen? Har selv vært i bryllup der forlover hadde rød kjole. Jeg tror like lite på at hun hadde vært sammen med brudgommen, som jeg tror at bruden var uskyldig (hun hadde hvit brudekjole). Hvis hun finner noe rødt, så gå for det.
Gjest graceland Skrevet 14. oktober 2006 #23 Skrevet 14. oktober 2006 Jeg hadde vinrød kjole da jeg var forlover, men jeg vet ikke helt om det var etter "etiketten". Helt sikkert ikke!
Gifteklar:) Skrevet 14. oktober 2006 #24 Skrevet 14. oktober 2006 Min forlover vil gjerne ha en vinrød kjole, og jeg ser ikke noe galt i dette. Synes selv det er en kjempefin farge, og siden vi skal ha kremfarger og vinrødt i bryllupet, passer det jo godt inn By the way; hun har ikke tukla med min forlovede;) Kan si meg enig i at svart kjole på forlover kan bli litt dystert, men det kommer litt an på stilen, samt tilbehør og hår.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #25 Skrevet 15. oktober 2006 Som brud vil jeg gjerne at forloveren min ikke har en veldig utfordrene kjole. Jeg ville likt at den ikke var alt for tettsittende, da kjolen min kommer til ha "bløtkake-tendenser" og jeg ikke vil at kontrasten skal bli for stor. Av farger vil jeg helst at den ikke skal være hvit eller sort. Ellers er det viktig at den ikke kræsjer for mye med kjolen min, og at vi velger den ut sammen. Helst en kjole hun kan bruke flere ganger. Nå kommer det til å være et ganske formelt bryllup, så det blir nok ikke en veldig enkel kjole, heller. Og til slutt er det selvfølgelig viktig at hun trives i den og føler at hun har råd til den (nå har jeg valgt forloveren min delvis fordi hun altid sier sin ærlige mening, så jeg klarer nok uansett ikke å prakke på henne noe hun ikke liker ) Jeg er ikke redd for at kjolen hennes skal overgår min, da det nok blir litt vanskelig ← Hvis du ikke betaler for forlovers kjole, hvordan kan du da mene at du skal kunne bestemme over valget av kjole??
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #26 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har kjøpt kjole til min forlover på finn.no. Helt nydelig kjole til en rimelig penge-kjolen får hun i gave pluss et smykke. Bire.
Kara W Skrevet 16. oktober 2006 #27 Skrevet 16. oktober 2006 Hvis du ikke betaler for forlovers kjole, hvordan kan du da mene at du skal kunne bestemme over valget av kjole?? ← Hvis jeg peker på en bestemt kjole og sier "den skal du ha", er det en selvfølge at jeg også betaler for den. Sånn som det er nå, legger jeg ned rettningslinjer for hvordan jeg helst vil ha det. Det gjør jeg jo også for alle de andre gjestene, uten at noen vel mener at jeg skal betale for deres antrekk. Jeg stiller noe høyere krav til forloveren min, da hun skal være del av mitt "følge", men hun gjør selvfølgelig som hun selv føler er riktig. Spørsmålet (slik jeg forstod det) var fra en som skulle være forlover, som lurte på hvilke krav/ønsker bruder kunne ha til forloverkjole, og da svarte jeg ærlig hvordan jeg vil ha det, hvis jeg får bestemme. Men nå er jeg også såpass reflektert at jeg innser at jeg ikke kan bestemme alt, selv om det er bryllupsdagen min.
Gjest ice Skrevet 16. oktober 2006 #28 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil gjerne at bruden kommer med sine meninger, men det er jo jeg som skal ha på meg kjolen. Så jeg må jo til syvende og sist like den selv og bestemme selv liksom, men jeg vil jo passe inn... Men det er jo hennes bryllup, og hun som skal "slite" med meg på brudebildet sitt resten av livet... men hun har jo valgt meg... Dessuten kjenner vi hverandre så godt, at i vårt tilfelle blir det nok ikke noe problem med uenigheter om type kjole, farge, stil etc etc Men butikker folkens...hvor finner jeg fine kjoler???? Og hvor mye penger legger man egt i en forlover-kjole???
Kykkelikokos Skrevet 16. oktober 2006 #29 Skrevet 16. oktober 2006 Spiller vel ikke så stor rolle hva kjolen koster, så lenge den er fin
Susan Sto Helit Skrevet 17. oktober 2006 #30 Skrevet 17. oktober 2006 Legg ikke mer i kjolen enn du har råd til. Om kjolen kan brukes ved flere anledninger senere, synes jeg den kan koste litt mer enn om den kommer til å ende som skapfyll. Min forlover er ikke noe kjolemenneske, og jeg forventet da heller ikke at kjolen hun kjøpte skulle være spesielt dyr. (Hadde fryktelig dårlig samvittighet når vi så på kjoler til 2-3000 kroner. Heldigvis fant vi en i en kjedebutikk som passet bedre i forhold til hva vi så etter, og som var vel så kledelig som de dyre vi hadde sett på.) Så nå har hun en kjole som er veldig "henne", og som hun kan bruke ved de anledninger det er påkrevd at hun har kjole. Men kjenner jeg henne rett er ikke det så ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå