Gjest ice Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Som forlover må jeg jo ha en kjole som står i stil til bruden?? Og selvfølgelig skal jeg ha med meg bruden for å kjøpe min kjole Men vi lurer på tips om butikker i området Oslo-Lillestrøm som har bra utvalg av kjoler som passer på meg som forlover... Og noen tips til kjolevalg hadde vært fint, hva er lov og forbudt av farger etc, skikk og bruk????
spinnvil Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Det heter seg at man ikke skal ha svart kjole da det betyr sorg, ikke hvit fordi det er brudens farge og ikke rødt for det kan bety at man har hatt seg med brudgommen Men det er vel lov til det meste nå. Bare sjekk med bruden om hun har sterke meninger om saken, ellers kan du gjøre som du vil. Jeg kommer ikke til å legge meg bort i hvilken kjole min forlover skal ha i mitt bryllup, det får hun bestemme selv
Gjest K Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg vil på det sterkeste anbefale BE YOU i Akersgaten. Norges største utvalg av selskapskjoler, så der vil du nok garantert finne noe:)
Kykkelikokos Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Agape-brud i Rozenkrantzgate har også en del selskapskjoler.
Gjest ice Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Bra, jeg trenger tips til butikker vi kan se i!! *gleder meg*
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har aldri hørt at bruden er med og kjøper kjolen til forloveren? Det mest vanlige er vel at man bruker en kjole som ikke overstråler brudens kjole, men du kan bruke en penere kjole enn du ville gjort som gjest.
Kykkelikokos Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Synes det høres ut som en god idé at bruden er med, jeg. De er vel ganske gode venninner siden bruden først har valgt henne til forlover. Alltid greit å ha med seg litt bistand
Susan Sto Helit Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var med min forlover. (Hun var ikke med meg, for jeg kjøpte brukt.) Det passet seg best sånn. Hun ville ha bistand, og vi er jo gode venninner. Fant forøvrig kjolen hennes på en vanlig B-young butikk. Den var akkurat den stilen vi så etter, og hun kan bruke den til andre ting senere. Dessuten satt den som om den var sydd til henne! Så mye dyre selskapskjoler som ikke satt like fint, men kostet 5 ganger så mye.
Kykkelikokos Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Hva som er vanlig eller ikke spiller vel forøvrig ikke noen rolle. Man gjør det man har lyst til.
Gjest HB Skrevet 11. oktober 2006 #11 Skrevet 11. oktober 2006 På Lillestrøm Torv kan jeg anbefale Carla og Celine dersom du skal ha selskapskjole. Piano (tror jeg den heter) i Slottspassasjen midt i mot Steen & Strøm har også masse kjoler. Hilsen Lille meg
Gjest ice Skrevet 11. oktober 2006 #12 Skrevet 11. oktober 2006 Ett eller annet menneske vil jeg jo ha med for å kjøpe kjolen!!?? Litt ålreit å få fleres mening. Så hvorfor ikke bruden?? Og selvfølgelig skal ikke min kjole være overfin, nettopp derfor vil jeg ha med bruden, sånn at vi blir enige i sammen Spesielt angående farge, veldig usikker der. Men blir sikkert lettere når jeg begynner og se og prøve da... Jeg vil i grunn ha en litt enkel kjole, for jeg skal jo liksom bistå bruden på selve dagen. Og da passer det seg ikke med en kjole man må tenke på for hvert skritt man skal ta...det er min mening da Så før handleturen begynner ser jeg for meg å ha kartlagt hvor jeg skal se etter kjole, sånn at vi ikke bruker hele dagen på å i det hele tatt finne butikkene...i og med at ingen av oss er så veldig kjent i Oslo for eksempel.
Kykkelikokos Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Hvis dere lurer på hvor gatene er kan det være greit å skrive ut kart fra www.gulesider.no
Gjest ice Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Hvis dere lurer på hvor gatene er kan det være greit å skrive ut kart fra www.gulesider.no ← takk for tipset!!! Tror jeg har et kart et sted, men litt usikker på hvor akkurat nå ...
Gjest LilSweetie Skrevet 11. oktober 2006 #15 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg kjopte min forloverkjole paa CC Vest, mange fine butikker med kjoler der. Og enig at det var en god ide aa gjore det sammen med bruden Jeg gjorde ikke det, men kjopte den sammen med moren min. Men saa var bruden "min" ogsaa eksemplarisk lite stresset for alle slike detaljer
Kara W Skrevet 11. oktober 2006 #16 Skrevet 11. oktober 2006 Som brud vil jeg gjerne at forloveren min ikke har en veldig utfordrene kjole. Jeg ville likt at den ikke var alt for tettsittende, da kjolen min kommer til ha "bløtkake-tendenser" og jeg ikke vil at kontrasten skal bli for stor. Av farger vil jeg helst at den ikke skal være hvit eller sort. Ellers er det viktig at den ikke kræsjer for mye med kjolen min, og at vi velger den ut sammen. Helst en kjole hun kan bruke flere ganger. Nå kommer det til å være et ganske formelt bryllup, så det blir nok ikke en veldig enkel kjole, heller. Og til slutt er det selvfølgelig viktig at hun trives i den og føler at hun har råd til den (nå har jeg valgt forloveren min delvis fordi hun altid sier sin ærlige mening, så jeg klarer nok uansett ikke å prakke på henne noe hun ikke liker ) Jeg er ikke redd for at kjolen hennes skal overgår min, da det nok blir litt vanskelig
Helen Skrevet 12. oktober 2006 #17 Skrevet 12. oktober 2006 Det heter seg at man ikke skal ha svart kjole da det betyr sorg, ikke hvit fordi det er brudens farge og ikke rødt for det kan bety at man har hatt seg med brudgommen ← Jeg var forlover til min søster og jeg hadde mørk rød drakt, jeg har IKKE hatt meg med min svoger Da jeg giftet meg kom min forlover i en lys (baby) blå bomullskjole med lys rosa bomullsjakke over, håret hang rett ned (som vanlig) og sminken var kull svart rundt øynene (som vanlig) Jeg fikk mange kommentarer på utseende hennes og får det fortsatt når folk ser bryllupsbildet. Hadde jeg visst at hun ikke hadde råd (?) til å kjøpe ny kjole og gå til frisøren hadde jeg så klart kunnet betale for det, men hun nevnte ingenting om det på forhånd, sa bare at alt var i orden da jeg spurte.
Gjest Gjesta Skrevet 12. oktober 2006 #18 Skrevet 12. oktober 2006 hva slags prisklasse har du tenkt deg da? Jeg ville unngått de typiske penkjolebutikkene, for der koster de aller fleste kjolene fra 3000 og oppover. Dessuten har jeg aldri funnet noe som er enkelt og "gjenbrukelig" disse stedene (og siden jeg kjenner smaken din tror jeg at du mener det samme )
Gjest HP-nerdinnen Skrevet 13. oktober 2006 #19 Skrevet 13. oktober 2006 min forlover hadde rød "japansk" kjole med mønster hun!!!! og jeg tror ikke hu har hatt seg meg mannen min ( å har hu nå det, så unner jeg henne gleden ) nei, man gjør som man vil... det viktigste er vel at hun har en kjole som hun føler seg vel i, og bruden også er fornøyd med!!!!
Gjest ice Skrevet 13. oktober 2006 #20 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg får vel droppe rød kjole da... Eh, vel, har ikke tenkt så masse på pris ennå. Må se hva de ligger på. Men jeg skal ihvertfall innom de "billige" butikkene og se også!!! Kan jo like godt finne en fin kjole der som noe annet sted! Men må jo sjekke ut litt forskjellig for å se utvalget. Men har ikke råd til en alt for dyr kjole nei... og ja, du vet sikkert hva slags stil jeg mener, så bare i ifra om du ser noen Vampis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå