Amalie_85 Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Det er helt utrolig at de nektet for at det hadde noen sammenheng mellom vaksinen og tilstanden til de forskjellige som er med i programmet. Blir lei meg og redd når jeg ser dette. Er redd for visst jeg sette barn til verden og hva som skal skje med det. (selv om jeg regner med det går bra blir jeg nervøs når jeg sitter å ser på det) Andre synspunkter omkring dette?
Donpedro Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Veldig trist, og noe skurrer. Men jeg som legperson uten peiling vil ikke sitte og si at noe er "helt utrolig" i et så usikkert og omfattende felt som helse og årsakssammenheng. Håper de kan få erstatning nå. Man risikerer alltid at noe trist kan skje med barna sine, enten det er bivirkninger, bilkræsj, mobbing eller sykdom.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg hørt på det i bakgrunnen her i stad, og kan vel egentlig ikke uttale meg så veldig konkret i saken. Men jeg har sett ganske mange Dok.2 og de er virkelig flinke ti å vinkle saken slik de vil ha utfallet! Det har lått meg mange ganger at de er veldig ensporet, og viser ofte bare en side av saken. Jeg tror du kan bevise "hva du vil" om du bare kan klippe og lime godt nok. Har forlengst avskrevet dette som et seriøst program. Dette er en generell oppfattning av Dok.2 og ikke konkret om denne episoden... -M-
mysan Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Denne typen trippelvaksine sluttet de å bruke i -88, så den er ingen fare for barn som skal vaksineres i dag. Det har forekommet skader som følge av vaksine, men hva er alternativet? Vaksinene har gjort oss fri for kopper, nesten fri for polio, og flere sykdommer vil vi bli kvitt. Sykdommer som gjør atskillig større skade enn vaksinen, og for atskillig flere barn. Det er jo også noe å tenke på. Stivkrampe, difteri også videre er ikke sykdommer til å spøke med eller som vi ønsker ungene våre.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Hvilke skader gjør denne trippelvaksinen? Og når vår man den?
Gjest Gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Det har forekommet skader som følge av vaksine, men hva er alternativet? Vaksinene har gjort oss fri for kopper, nesten fri for polio, og flere sykdommer vil vi bli kvitt. Sykdommer som gjør atskillig større skade enn vaksinen, og for atskillig flere barn. Det er jo også noe å tenke på. Stivkrampe, difteri også videre er ikke sykdommer til å spøke med eller som vi ønsker ungene våre. ← Enig med deg, Mysan. Det er viktig å vaksinere. Men jeg syns foreldrene i denne dokumentaren var inne på noe: Å vaksinere barnet sitt er noe man gjør for allmenheten. Derfor syns jeg allmenheten må ta ansvar når slike ting skjer som det vi så i denne dokumentaren, og jeg syns foreldre skal slippe denne kampen for erstatning. Ble veldig grepet av spesielt denne pappan.
mysan Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 Hvilke skader gjør denne trippelvaksinen? Og når vår man den? ← han som det handlet om i dette programmet hadde fått en hjerneskade som følge av en betennelse på hjernen som de mener han fikk av vaksinen. Det har vel også vært snakk om at noen har dødd? Jeg så ikke programmet men har lest litt om det før det gikk. Glemte å se. Trippelvaksine får man mens man er baby.
mysan Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Enig med deg Kosemose, når de først har godtatt at det var vaksinen som ødela livet hans, så bør erstatningen ikke være noe man må slåss for for å få.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå