Annieb Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Hei.. Har ofte problemer med linsene på kvelden, særlig når jeg har sminket meg litt med øyenskygge og sånn.. Har månedslinser og bruker moderat med sminke. Noen andre som har problemer? Det svir og er ubehagelig..
Cata Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Bruker dagslinser, så det er ikke helt det samme, men...blir gjerne litt sviende når jeg blir trøtt. (Bruker sjelden sminke da.)
Lola83 Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Vask av deg make upen på kvelden da? Linsene tørker ut øynene vet du, så utover kvelden føles de litt trange og kan svi og sånt som du sier.. Beste er egentlig og kombinere med en brille på kveldstid. Ellers finnes jo Clear eyes vet du, selges ikke i Norge da men..det er virkelig det beste jeg har prøvd for øynene.. Bruker selv månedslinser.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, linser er jo et fremmed element på øynene og det er ikke naturlig egentlig å ha det der. Ikke rart det blir irritabelt og tørt! Ideelt sett burde alle laseropereres. Jeg vil råde deg til å fukte øynene hver morgen, dag og kveld med engangsøyedraåper uten konserveringsmiddel, fås kjøpt på apoteket. Både de som er engangsbeholdere med rent saltvann, og de andre, Optitears ("smører" øynene, dråper uten konserveringsmiddel) er veldig bra for oss kontaktlinsebrukere. Eneste er: det er dyrt! Noen få dråper av Optitears koster kr. 110,- for en eske, og den holder vel i en måned knapt.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Utover kvelden tørker øynene litt ut, ergo vil linsene klistre seg mer fast til øynene, og dette svir og er ubehagelig. Jeg har det spesielt sånn når jeg er trøtt, da må jeg bare ta de av meg. Med eller uten sminke, samme problemet.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Det er normalt at linser blir litt tørre utover dagen. Det kan også være at du får rester av sminke inn på øynene.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Øynene mine blir irriterte på kvelden hvis jeg bruker de for lenge. Har linser jeg kan sove med, må skifte ihvertfall hver måned. Det samme er hvis jeg bruker mascara, kajal eller annen øyensminke for lenge. Tror det setter seg bakterier eller no i produktene hvis de får stå for lenge på badet.
Tristessa Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg og blir litt gåen i øynene om kvelden når jeg bruker linser, men det er helt normalt i følge optikeren min. Med mindre du er ute og ikke har anledning til det, er det beste å ta de ut og la øynene hvile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå