Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har telefonsvarerskrekk. Det føles så utrolig kunstig og feil og prate til en maskin. Og verst av alt, når man sier noe dumt så får man ikke slettet det eller trukket det tilbake. Da må man evt lese en en ny beskjed hvor man unnskylder det dumme man sa på forrige melding Tør dere lese inn beskjeder, og har dere noen gang lest inn noe dere har angret på?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg legger på når det kommer maskin jeg. Med mindre det er til en jeg kjenner veeeldig godt, som bestevenninne, lillesøster, mamma eller typen ol. Og da som regel ikke noe mer enn litt sarkastisk "å, gidd å ha telefon og aldri svar"
monja Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg leser sjelden inn beskjeder på svarer, rett og slett fordi jeg ikke liker svarere.
Gjest Skya Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, jeg legger ofte igjen på svarere. Iallefall når det er noe spesielt jeg vil vedkommende.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Telefonsvarere er Djevelens verk. Møter svært sjelden telefonsvarere. Er det noen som bruker det ennå altså?
jolie Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Da må jeg legge på, tenke ut hva jeg skal si, øve på det og ringe tilbake igjen. I mange tilfeller har det da gått så lang tid at personen er tilgjengelig igjen
*Butterfly* Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Huff, nei jeg liker ikke telefonsvarere..
Gjest Gjest1 Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Det hender jeg gjør det gjennom jobb, men min erfaring er at det ikke er mange som får med seg beskjedene uansett. Jeg legger aldri igjen beskjed privat.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg legger aldri igjen beskjed. Hvis det er viktig ringer jeg heller oppigjen senere. Hater telefonsvarere. Eneste jeg kjenner som har det er dog min tante. Hvorfor hun har det må gudene veter, hun er pensjonert og driver stort sett ikke med noe i det hele tatt.
aimee Skrevet 9. oktober 2006 #10 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg skjønner at telefonsvarere ofte kan bli kunstige og rare På den andre siden, legger jeg igjen beskjed hvis det er til venninner eller kjæresten. Om det blir noe tull, kan man bare le det bort og skape seg litt? Også er det veldig koselig da, å få beskjeder på svareren, det er ikke hver dag det skjer! Så min mening er - legg igjen beskjed etter denne lyden *piiiiiiip*
minienthe Skrevet 9. oktober 2006 #11 Skrevet 9. oktober 2006 men min erfaring er at det ikke er mange som får med seg beskjedene uansett. Jeg legger aldri igjen beskjed privat. ← rart det der, sms har vel overtatt funksjonen ? tror jeg har en svarer ett eller annet sted men jeg har aldri sjekket den, kanskje på tide etter 3 år med samme nr ?
Gjest Emera Skrevet 9. oktober 2006 #12 Skrevet 9. oktober 2006 Det hender jeg gjør det gjennom jobb, men min erfaring er at det ikke er mange som får med seg beskjedene uansett. Jeg legger aldri igjen beskjed privat. ← Kun gjennom jobb her og, når jeg synes jeg at jeg må. Privat legger jeg på, og ringer heller opp senere. Men det er heldigvis sjelden at folk har telefonsvarere nå, da.
Amalie_85 Skrevet 9. oktober 2006 #13 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg legger ikke igjen beskjed. De jeg ringer har som oftes mobil og da sender jeg en melding i stede. Har heller ikke hatt tlf svarer selv. Da jeg fikk det med tlf nr før hørte jeg aldri på dem. Tenk om det var noe spennende. kan ikke si jeg har følt jeg har gått glipp av noe.
mysan Skrevet 9. oktober 2006 #14 Skrevet 9. oktober 2006 Hvis det er viktig så legger jeg igjen beskjed. Dermed er det ikke opp til meg å følge opp med en evt ny telefon og jeg kan konsetrere meg om andre ting. Koster meg ikke en drue å snakke inn på svarere.
Pauline Skrevet 9. oktober 2006 #15 Skrevet 9. oktober 2006 Ja, de bier jo ikke. Men det var flere svarere før i verden. Nå er det så mye som går på mobil, og da er det enklere å sende en sms. Vi hadde telefonsvarer før, men gidder ikke lenger nettopp pga muligheten for sms
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #16 Skrevet 9. oktober 2006 Da må jeg legge på, tenke ut hva jeg skal si, øve på det og ringe tilbake igjen. I mange tilfeller har det da gått så lang tid at personen er tilgjengelig igjen ← Sånn er jeg å Det verste jeg vet er folk som ikke legger på før pip-et kommer hvis de ikke har tenkt å si noe Da får man beskjed om at man har fått beskjed på svarer`n, ringer opp bare for å høre noen som puster, og legger på. Veldig gøy
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. oktober 2006 #17 Skrevet 9. oktober 2006 Sånn er jeg å Det verste jeg vet er folk som ikke legger på før pip-et kommer hvis de ikke har tenkt å si noe Da får man beskjed om at man har fått beskjed på svarer`n, ringer opp bare for å høre noen som puster, og legger på. Veldig gøy ← Og de som ringer blir kjempeirriterte fordi det faktisk koster penger å komme til en svarer. Skru av svareren - det er mitt råd.
Sympatia Skrevet 9. oktober 2006 #18 Skrevet 9. oktober 2006 Legger igjen beskjed på svarer til familie og venner, på svareren til mamma og pappa kan jeg sitte å prate lenge og fortelle dem det jeg ville si, og etter å ha snakka en stund så hører pappa ca alltid at noen prater på svareren , da han ikke hører telefonen noe særlig når den ringte, og da tar han telefonen, og jeg må si alt på nytt igjen til han siden han ikke gidder å sjekke svareren etter vi har lagt på. :blunke: Men folk ellers legger jeg på når svareren kommer på...
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2006 #19 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg legger kun igjen beskjed til samboeren. Hos andre, legger jeg på.
Malama Skrevet 10. oktober 2006 #20 Skrevet 10. oktober 2006 Det skal være noe viktig for at jeg skal legge igjen beskjed på svarer. Jeg støter stort sett bare på svarer i jobbsammenheng, og da legger jeg på. Somregel kan jeg da heller sende en mail, der får jeg formulert det jeg ville si skriftlig, og be dem ringe meg når de har lest den. (det ville jo uansett blitt "dette er saken, ring meg når du kan" jeg kunne legge på svareren) Jeg kan ikke selv fordra meldinger på svareren, men i jobbsammenheng kan jeg ikke slå den av. Sitte der og lytte, prøve å få med seg hva de sier, folk snakker enten veldig fort, utydelig eller rotete, og deretter skrive ned telefonnummeret de forhåpentligvis ramser opp, forå ringe dem tilbake... Nei, jeg liker ikke telefonsvarere. Om jeg ikke har mailadressen, og MÅ ha tak i vedkommende, legger jeg igjen melding, ellers lar jeg være (og legger på lenge før pipetonen) Privat treffer jeg så godt som aldri på en svarer, så da har jeg ikke problemet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå