Gå til innhold

Enkel kjole!?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg er på jakt etter en enkel brudekjole. Og da mener jeg altså en kjole uten underskjørt og sånt. Gjerne litt tynn i stoffet også - jeg kler ikke de derre litt tjukke sateng-kjolene, jeg...

Kjolen skal heller ikke være så utringet, og helst uten ermer, tror jeg... (?)

Er ikke fullt så firkanta som dette, altså, men bare for å forklare litt hvor jeg vil hen.

Sånne kjoler ser jeg nemlig fryktelig lite av!!

Er det noen som har tips?

Skulle også gjerne vite om en brudesalong i Bergen som har en del kjolen i denne stilen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag hade också liknande önskemål eller krav på min kjole och trodde att det skulle vara svårt att hitta en kjol. Jag hittade dock en bra butik (i Stockholm) där jag fick förklara vad jag ville ha och de plockade fram ett antal kjolar som skulle kunna passa.

Det de visar på brudeshower, i tidningar och i skyltfönster är oftast de dyrare och pråligare kjolarna. FRÅGA i din butik, gå runt till olika butiker i Bergen och jag lovar att någon kommer kunna hjälpa dig att finna DIN kjole.

lycka till

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en slik kjole - men kan jo ikke reklamere for salg her, så hintet må bli generelt: se på Markedssidene :D

Forøvrig hadde jeg samme erfaring som deg. "Enkle" kjoler er ikke hva jeg forbinder med enkelt (tre meter slep, korsett og struttende underskjørt...) Det var vanskelig å finne en kjole som du beskriver !

Lykke til i alle fall :wink:

Skrevet

Det er faktisk et problem for en del, det der. Er jo ganske dumt da, at ikke brudesalongene har litt mer 'for enhver smak'! De hevder gjerne at de har det, men som gjest ovenfor sier; det de kaller enkelt, er som regel langt fra enkelt i mine øyne iallefall! Men gå rundt, fortell dem hva du er ute etter, og kanskje du er heldig? Men det fins ikke akkurat overflod av sånne kjoler rundtomkring, nei...

Ellers så er vel gjerne en enkel kjole en del billigere å få sydd, så det kan kanskje være et alternativ? Har hørt at Atelier V - som har spesialdesign og sying i tillegg til salg/utleie - skal være flinke - du kan jo snakke med dem??

(Noen som har brukt dem som har andre erfaringer? Jeg har nemlig ingen - har bare hørt det...)

Lykke til med å finne drømmekjolen!!

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve Brudehuset, de er vertfall kjempe flinke til å se hvem som kler hva. Lykke til :)

Skrevet

Jag fann min enkla klänning, och fick bra hjälp, på Lillys i Stockholm. Lillys har även butiker både i Danmark och Norge. Kanske har de liknande utbud och lika trevlig personal?

Gjest Badu, ikke innlogget
Skrevet

Hei..

Jeg hadde et lignende innlegg for en stund tilbake og fikk tips om kjolene til Linea Raffaelli. Jeg syntes de kjolene er kjempefine, enkle og ikke "prinsessete" Har ikke prøvd de enda, men sjekk ut hjemmesiden: www.linearaffaeli.com. tror de bl.a har de på Christiane i Oslo.

Skrevet

Når jeg skulle kjøpe meg kjole hadde jeg også veldig bestemte meninger om hvordan den kunne se ut. Jeg var ute etter en enkel kjole med lite skjørt uten slep. Det var veldig vanskelig å finne, for så og si alle kjoler har slep. Når jeg først hadde prøvd en del forskjellige kjoler så fant jeg ut at jeg faktisk kunne ha flere typer kjoler enn jeg først trodde.

Jeg endte opp med en helt annen kjole enn det jeg først trodde, men kravet om lite skjørt og ikke noe slep ble opprettholdt. Jeg kjøpte med en kjole fra Lilly, en to-delt. Lillys to-delte kjoler er fine fordi de har tre forskjellige skjørt du kan velge mellom. Et skjørt som er veldig kropsnært, et smalt og et større med slep. Jeg valgte det mitterste.

Kjolen min ligger til salgs på markedsplassen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for hjelp, alle sammen! Dere er jammen greie, altså!

I dag fant jeg kjolen min!! Jeg gikk til brudehuset, som jeg fikk tips om, og de var de bare helt utrolig hjelpsomme og flinke, og vi fant fram til akkurat det jeg ville ha! Juhu!! :D

Jeg kommer nok igjen og spør dere til råds hvis jeg lurer på noe - dette var jo genialt!

Skrevet

Jeg fant en ganske enkel Romantica kjole på Brudehuset i Bergen. Den er uten underskjørt og langt slep. Jeg tok runden hos de fleste brudesalongene i Bergen, og jeg synest de har mye forskjellig alle stedene.

Jeg synest du skal ta deg en runde og kikke. Du finner helt sikkert en enkel kjole som passer til deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...