Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Vært sammen med min kjæreste i snart 1 års tid og jeg forguder henne så altfor mye! Er utrolig gladi hun. Hun jobber mye, pusset opp en strøken leilighet, i år, mye gjeld. Strever for å få til livets opphold, mat på bordet og tak over hodet samtidig som hun studerer 100% fulltid ved siden av! Jeg har god økonomi og er innehaver av et medium med inntekt i form av annonser. Har gitt kjæresten min en oppgave som som går på markedsselger i mitt firma. Dette innebærer enkle tastetrykk iform av e-post eller noen ord på telefon , for så selge mine produkter (annonser) som gir flere tusen i fortjeneste. Jeg sa før hun begynte at jeg ønsket å kjøpe henne en ny flatskjerm (har nå en stusselig 21" gammel kasse), men synes det kunne være i det drøyeste laget og gi en så flott og dyr gave. Derfor foreslo jeg at hun kunne "jobbe" for det. Og det gjorde hun. Hun fikk solgt en annonse. Men jobben er så innmari enkel at det nesten er helt villt, noen tastetrykk liksom. Derfor så føler hun at det er for mye. Men jeg insisterer på å kjøpe denne 32" LCD flatskjermen. Den vil gå som hånd i hanske i den fine moderne og stilrene leiligheten hennes. Jeg hadde også blitt utrolig glad hvis jeg kunne få lov til å få kjøpt denne Tven. Hun fortjener det så innmari...... Hva hadde du (jente) følt hvis du var i samme situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Nei, hvorfor gidder jeg å bruke energi på dette hvis jeg kødder? Over til det jeg spør om.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ville vel følt at det var litt vel mye, ja. Det blir antakeligvis ikke så lett for henne å finne en tilfredstillende/matchende gave til deg når den tid kommer. Men om dere ble enige om at du skulle gi tven i betaling/som gave for jobben hun har gjort for deg så blir det kanskje litt annerledes. Spør henne igjen og si at du virkelig vil gi henne den gaven og at om hun fortsatt føler at det er litt "teit" kan du jo be henne gjøre en lignende jobb igjen siden det var så enkelt.
juliannae Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Hvorfor spørr du? Hvis du har veldig lyst å kjøpe denne og det ikke går spesielt utover din økonomi og etter at en jobb hun har gjort har dere avtalt å kjøpe tven. Go for it! Hun blir uansett ikke skuffet når hun får gaven
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg er av typen som synes det er veldig vanskelig å få fine gaver. Jeg føler at jeg må gi tilsvarende tilbake og hvis jeg ikke har mulihget til det har jeg dessverre ødelagt forholdet til den som ga meg gaven i ettertid, samtidig som jeg forstår veldig gleden ved å gi for jeg har ved et par anledninger nesten gitt bort alt jeg hadde fordi jeg mente at noen andre trengte tingene mer enn meg. Jeg har ikke noe godt råd til deg, annet enn at hvis hun uttrykker at hun vil synes det vil være vanskelig å motta en så stor gave fra deg så ta henne på alvor.
LilleLy Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ser ikke helt problemet. Hvis du gir klart uttrykk for at det er noe du virkelig har lyst til å gi henne og det ikke følger noen form for forpliktelser er det vel bare å gi henne den. Jeg forstår det med at det er litt vanskelig å ta imot, men dere er jo et par så dere får vel nytte av gaven begge to også...
Gjest Gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #8 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg hadde følt meg skikkelig dum og undervurdert hvis min velstående kjæreste hadde gitt meg en så dyr ting som "lønn" for en sånn jobb. Jeg ville følt at hvis jeg skulle JOBBE, så skulle jeg fått betalt en normal lønn. Det blir litt sånn som man gjør mot barn i mitt hode. Men hadde jeg selv hatt dårlig råd og hatt en kjæreste med god råd, hadde jeg blitt kjempeglad over en dyr og fin gave! Bare han ikke hadde prøvd å lure meg til å tro at det var lønn for en latterlig enkel fillejobb! Og jeg hadde ikke følt det ekkelt å ikke hatt råd til å gi tilsvarende. Man gir vel etter evne, og har du god råd er det vel bare hyggelig for henne å få tilsvarende dyre gaver selv om hennes gaver til deg ikke er like kostbare.
animelona Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Kan du ikke bare kjøpe tven til henne da? Jeg hadde iallefall blitt glad dersom kjæresten min overrasket meg med en 32" flatskjerm (eller noe annet jeg trenger eller har lyst på)! Nå tjener kjæresten min og jeg omtrent det samme og vi er ikke spesielt rike, så hvis han hadde gitt meg en sånn gave så måtte han ha spart lenge og da hadde det jo vært en ganske spesiell gave... Hadde nok fått litt dårlig samvittighet da kanskje, men hvis han hadde vært rik så hadde jeg ikke fått dårlig samvittighet. Hadde det vært jeg som var rik så ville jeg gitt masse til kjæresten min, men det tror jeg ikke han hadde likt da...
Gjest Revenka Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har fått flere dyre gaver av min samboer og syns ikke det er så dumt. Men har fått de fordi han ønsker å gi meg det og ikke omvendt
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Du kan kanskje vente med å gi den til det er jul, og du på en måte har en "grunn" til å gi gave? Min samboer tjener også mye mens jeg studerer, og jeg synes det er greit at han bruker penger på meg ved spesielle anledninger, men ikke hele tiden.
Gjest Gitte Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg hadde bare blitt kjempeglad. Dere har jo vært sammen en stund også. Hadde nok vært litt mer skeptisk om en "ny flamme" kom med en 32" tv.. Gi henne tv'n, si at du syns hun fortjener den siden hun jobber, studerer, pusser opp og at du er kjempestolt av henne. Hvem blir vel ikke glade for å høre sånt..?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg var slik før, da jeg var yngre, at jeg ikke ville bli spandert på, og da ville jeg ikke tatt imot en slik gave heller. Men har skjønt at ikke alt har baktanker, noen gir bare fordi de har lyst til å gi - og da må de få lov til det. Så med andre ord, hvis noen vil gi meg en dyr gave - så vær så god! Men husk å ikke nevne det senere, at det var du som ga den. Det er det verste som finnes, folk som liksom skal minne på hele tiden, om hvor gavmilde de er.
latte Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg syns du skal gi kjæresten din gaven....Jeg hadde blitt kjempeglad om kjæresten min hadde gjordt det samme....
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #15 Skrevet 13. oktober 2006 kjøp tven til henne du,det kan jo være halvparten gave og halvparten lønn,men hvis hun sliter så mye med penger som du sier kan det jo hende hun faktisk trenger lønn for jobben hun gjort istedenfor en tv,og har du god råd kan du jo slenge med en tv også
Gjest squeeky Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg fikk en flott dimantring mitt første år med typen. Han er velstående med god jobb, jeg var lærling på den tiden...Jeg følte ikke noen "gjeld" at jeg måtte gi noe råflott tilbake...Han gav meg ringen fordi han elsker meg, ikke fordi han forventet noe tilbake... Nå er jeg i en god jobbsituasjon, og lider ingen nød. I år vil jeg gi ham en rådyr klokke...fordi jeg synes han fortjener det, og jeg har råd til det... Jeg synes det er naturlig at når en er samboere, så fordeler en den felles inntekten på en måte som gjør at begge parter lever godt. Som sambo sa til meg; Greit at du vil klare deg selv, men det sier seg selv at når jeg sitter igjen med 20.000 i lommepenger og du med 1000,- så er det ikke særlig mye gøy jeg får ut av mine penger, når du ikke kan delta....
FashionySara Skrevet 13. oktober 2006 #17 Skrevet 13. oktober 2006 Kjæresten min har kjempegod økonomi..mens jeg er fulltidsstudent med en deltidsjbb ved siden av..han har faktisk tidligere overrasket meg en en ny vaskemaskin..og div andre ting jeg trenger..har aldri tatt imot dyre gaver fra andre..men dette er sæsten min!!så det går bra.. Når jeg protesterte sa han.."er du ikke glad i meg..alt jeg eier er ditt...alt du eier er mitt" på en søt søt søt måte... Go for it!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #18 Skrevet 13. oktober 2006 Gi henne tv'en og si henne opp! Hvorfor skal hun jobbe hos deg?? Ikke bra å ha kjæresten som sjef. Hun må være ganske ung og naiv som ikke ser verdien i en velstående kjæreste. Blir hun sur - vel, jeg er ledig på markedet
Gjest Fresh Skrevet 13. oktober 2006 #19 Skrevet 13. oktober 2006 Kjøp tv'en og si at hun kan få låne den på ubestemt tid. Så har du enda en grunn til å komme på besøk
Chic Skrevet 13. oktober 2006 #20 Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Tja, hva er galt med å gi henne det du har lyst å gi henne? Kjæresten min har gitt meg vanvittig flotte gaver, og vi har bare vært sammen et år. Hadde nok ikke villet tatt imot hadde det vært noen andre, men når det er fra kjæresten syns jeg det er greit sålenge han ikke ruinerer seg selv Hvis du virkelig vil gi henne en TV, så gjør du det! Du vil glede henne, da setter du selv stopperen for hvor mye du vil legge i gaven Endret 13. oktober 2006 av Chic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå