Gå til innhold

Renholdsrutiner på jobb

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvilke daglige/ukentlige og månedlige renholdsrutiner har dere der dere jobber? Gjør dere dem selv, eller har dere ansatt vaskehjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ei og tørrmopper gulvene en gang i uka. Hun flytter omtrent ikke på en ting og skal heller ikke bøye seg, har hun fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vaskedame/mann som vasker hele dagen fra mandag til fredag. Og som er innom og vasker litt i helgene

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leier inn ISS til å vaske gulver og toaletter der vi jobber... De flytter heller ikke på noe.

Kjøkkenet skal vi holde orden på selv, men det er selvsagt en del gutter der som burde blitt tatt etter ørene!!! :sur: Blir mye arbeid på oss andre når de ikke gidder å sette inn i oppvaskmaskinen og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier inn ISS til å vaske gulver og toaletter der vi jobber... De flytter heller ikke på noe.

Kjøkkenet skal vi holde orden på selv, men det er selvsagt en del gutter der som burde blitt tatt etter ørene!!! :sur:  Blir mye arbeid på oss andre når de ikke gidder å sette inn i oppvaskmaskinen og slikt..

Har de kontorpult? Sett rotet deres på den i stedet. Det er sånn man lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann og sette det på deres arbeidsplass da denne er midt inni en butikk og de deler den med flere...

Men skulle ønske de kunne lære å rydde etter seg ja. Dette er et tema som kommer opp neste personalmøte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kafe/pub/motell og har vaskehjelp som vasker gulver, toaletter og motellrom hver morgen. Vask av kjøkken, disk, bordene i kafeen osv må vi som er ansatt som kokk/servitør/ekstrahjelp gjøre hver kveld etter stengetid.

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker alt selv.

Er kokk/servitør da, så da vaskes alt om kvelden.

Golvet på resturanten bare tørkes over, og sjefen gjør det ordentlig på morgenen.

Men personaldoen vasker jeg aldri.

Jeg er lei av å vaske den, og har tatt det opp med guttene. (sjelden vi er 2 jenter på jobb) Jeg tvinger dem ikke til å sitte å pisse, men bommer de, så får de vaske opp etter seg.

Personaldovaskehjelpen bollepikk er pensjonert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ei og tørrmopper gulvene en gang i uka. Hun flytter omtrent ikke på en ting og skal heller ikke bøye seg, har hun fortalt.

Til info: tørrmopping på gulv som ikke er sølete, bare støvete er mye mer effektivt enn våtmopping. Og renholdere skal ikke flytte på ting, særlig ikke på pulter og hyller, siden det vil innebære at pultens eier kanskje ikke finner ting etterpå. Regner med at de færreste vil at innleide skal flytte rundt på deres papirer.

Hvor lang tid innleide renholdere bruker på hvert rom og hva de faktisk gjør avhenger helt av den enkelte kontrakt. Derfor kan det være lurt å sjekke hva de faktisk skal gjøre før man evt klager.

(Og hvor mange av dere sier hei og slår av en prat med renholderen? Der hvor jeg er nå er jeg den eneste...)

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer innleide vaskefolk og vasker... kontoret en gang i uka tror jeg, de tømmer søpla av og til (en gang eller to i uka på kontorene, og daglig på kjøkkenet), og toalettene skal vaskes daglig.

Jeg slår ikke akkurat av en prat med dem, men jeg hilser og sier hei i alle fall. (at jeg ikke slår av en prat er litt det at mange av dem ikke snakker noe særlig norsk, og det er stor utskiftning av dem, så jeg rekker aldri å bli kjent med dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på skole i fjor, så saq jeg ofte hei, og og av og til sa de hei tilbake.

De var fra polen eller noe sånn og var egentlig utdannet ingeniører.

Det er kjipt da, og jobbe som vaskedame ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...