Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal dere gi barna deres til jul?? ca hvor mye bruker dere på gave til barna deres og er det noe de trenger eller??

Veldig usikker på hva vi skal gi gutten vår han er 3 og jeg føler han har "alt". han hadde just bursdag og føler det et greit å komme med ønsker til venner og famile så de ikke kjøper noe dill. han fikk lego og dupplo til bursdagen. Synes enda hna er for liten til lego og han har jo just begynt å lege mye med dopploen. men legoen kan jo spares til senere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi setter også opp ønskeliste for barna våre, hvor mye er ting de trenger og litt er ting de ønsker seg. De får så mye gaver til jul at det er galskap å ikke ønske de litt klær og andre ting de trenger. Det kan være ting de blir veldig glade for selv om det er nyttig. Vi bruker å kjøpe nyttige ting til våre barn til jul - og så får de en leke/spill eller noe gøy ved siden av. Det trenger ikke koste all verden.

Hva vi bruker varierer. i fjor kjøpte vi reoler til rommene og de fikk klær og en leke. Totalt kjøpte vi nok for over 1000,- per barn. I år er jeg usikker på hva det blir. Ski, skøyter + klær + leke kanskje?

Skrevet
hva skal dere gi barna deres til jul?? ca hvor mye bruker dere på gave til barna deres og er det noe de trenger eller??

Veldig usikker på hva vi skal gi gutten vår han er 3 og jeg føler han har "alt". han hadde just bursdag og føler det et greit å komme med ønsker til venner og famile så de ikke kjøper noe dill. han fikk lego og dupplo til bursdagen. Synes enda hna er for liten til lego og han har jo just begynt å lege mye med dopploen. men legoen kan jo spares til senere..

lego til en treåring er veldig bra. Ikke de små bitene selvsagt. Det får fantasien deres til å sette i gang og de trener opp motorikken. lego finnes til denne aldersklassen også. Og om ungen får lego som er beregnet på større barn, så går det an å gjemme det til han er klar for det. Vær glad for lego. veldig dyrt å kjøpe.

Skrevet
lego til en treåring er veldig bra. Ikke de små bitene selvsagt. Det får fantasien deres til å sette i gang og de trener opp motorikken. lego finnes til denne aldersklassen også. Og om ungen får lego som er beregnet på større barn, så går det an å gjemme det til han er klar for det. Vær glad for lego. veldig dyrt å kjøpe.

selvsagt ble vi glad for legoen,men de minste bitene han fikk synes jeg han kan vente 2 år med, for nå synes jeg han klarer seg med store lego= duplo som passer han bedre og som han alt har litt av fra før og godt kan få mere av. Men legoen har jeg satte bort og den kommer fram når alderen er riktig. men han synes det var litt leit at den ene gaven ble satte bort. Og er jo ikke nødvendig å gi gaver som barnet ikke bruker før om flere år(om det ikke er noe helt spes da)

Skrevet

Dere kan ønske dere barnebøker som dere kan lese for han. Eller sengetøy med motiver som han liker godt. Hånkle med motiv. En god barnehage /tursekk. Gode votter, vintersko ol. Av foreldrene mine får vi praktiske gaver (ski, klær, sko ol.) og så gir de en liten leke ved siden av. Andre i familien liker å gi puslespill, spill, bøker ol.

Hvis det er hva dere skal gi du lurer på...tre åringer er ofte glade i å leke med kjøkken, så et leke-kjøkken, leke-støvsuger, eller "verktøy-bod" ? Til et lekekjøkken kan dere ønske dere masse tilbehør av familien (lekemat ol.)

Ja, jeg vet du har en gutt, men mange gutter leker med dette. Men som sagt - noen pappar kan være litt missfornøyd med det i perioder :ler: Dermed er kanskje en verktøybod med div tilbehør en ide !!

Biler, båter, leker til badekar /baljen har han kanskje nok av ?

Uteleker?

Ceca ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...