Gå til innhold

Bryllup på Svalbar!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet

Hei,

har begynt såvidt å planlegge bryllup og har lyst til å ha det på Svalbar. Er det noen har som kan gi meg litt tips o.l.?

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg giftet meg på Svalbard for noen år siden. Hadde familie som bodde der da, og vi besøkte dem og ble fullstendig betatt av stedet. Så da bestemte vi oss for at hvis vi noen gang skulle gifte oss, så måtte det bli der!

Året etter dro vi opp, med kun nærmeste familie, og giftet oss i kirka der. Det var for oss en fantastisk stund, med kun vår aller nærmeste familie (foreldre og søsken med ektefeller, samt et vennepar av oss som var forlovere).

Feiringen foregikk på et av hotellene der. Stemningsfullt og hyggelig, men kanskje ikke så veldig personlig. Ikke så mange bjørkekvister å plukke og pynte med der nei, og alt av vekster ute er fredet. Så det ble litt "hotell-aktig", men en flott dag likevel. Dagen etter tok vi med oss gjestene på båttur/bryllupsreise til Pyramiden (det bodde fortsatt russere der da) Det ble det skåling i russisk vodka med is fra isbreer som er titusner av år gamle.

Skal du gifte deg borgelig, tar du kontakt med sysselmannen. Men for oss var kirkelig vielse det riktige. Kirken er så lita at det ble intimt selv med få gjester.

Vi giftet oss forresten midt på sommeren, når sola er høyt på himmelen hele døgnet og du ikke vet om det er natt eller dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...