Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Da jeg gikk på videregående så var det ei i klassen min som lagde en slags julekaker før jul, og de var kjempegode. Jeg spurte om oppskriften, men det ble liksom aldri til at jeg husket på det når jeg var hjemme hos de, og så ble det glemt. Men jeg har så lyst å prøve slike, til en forandring, for jeg tror de kommer til å bli spist fremfor tørre sandkaker Det jeg husker om de kakene var: De var ganske flate, og venninne mi og de hadde de i sånn ruter-form.. Og så hadde de knust drops midt på, på størrelse med en 50-øring eller kronestykke.. Dette ble jo selvfølgelig smeltet i ovnen da kakene stekte. Noen som vet hva slags kaker dette er, og som har en oppskrift? Da hadde jeg blirr kjempeglad Må imponere sambo med at jeg er husmoremne
Arwen Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg lurer på om jeg har den i en kokebok. *sjekke*
Arwen Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Det kan være denne: Hjertecookies 100 g smør 2,5 dl sukker 1 stort egg 5 dl hvetemel 1/2 ts bakepulver 2-3 ss melk melis konditorfarge kakepynt trepinner Rør smør og sukker lyst og luftig. Rør i egget. Sikt i mel og bakepulver og bland sammen deigen raskt med melken. Blir deigen før tørr, tilsettes mer melk. Pakk deigen i plast og la den ligge kaldt minst en time. Kjevl deigen ut til en 4 mm tynn leiv. Stans ut hjerter med en kakeform og legg de på en smurt bakeplate. Stekes ved 200C i ca 4-7minutter. Avkjøles på rist. Rør sammen melis, litt vann og konditorfarge. Pynt hjerte som du selv ønsker. Smelt litt sukker i en stekepanne og bruk det smeltede sukkeret som lim når du fester hjertene på pinnen. Eller så har jeg noe som heter glasscookies også, nesten like, men i boka mi er de stjerneformet og har litt annet innhold.
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Hmm.. Kanskje det var den.. Når jeg tenker meg om så var de jo faktisk hjerteformet tror jeg Tusen takk for svar Arwen Noen fler? Endret 9. oktober 2006 av Aylana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå