Gå til innhold

Dope husdyret??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er på flyttefot ned til Nordland om i underkant av et par uker, og tenker litt på selve kjøringen dit ned, med tanke på at jeg skal ha pus med meg. Kjøreturen er på en 6-7 timer, temmelig lang for en liten katt. Er det ikke mulig å få slikt beroligende middel hos dyrlegen, samme greia som når dyr skal ut å fly? Er det ikke mulig å gi pus det, iallefall for halve bilturen?

Ellers så har jeg planlagt å ha mange stopp, og lufte henne mye undeveis. Har kjøpt et kattebånd til henne. Og også henge opp en sånn vannflaske (de som kaninene bruker i burene sine) i reiseburet, og litt tørrfòr oppi koppen som er festet til døra.

Noen som syns dette er en god idè? Jeg prøver iallefall å tenke ut de beste måtene å frakte henne på under bilturen. Alle gode forslag mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk innom dyrlegen du.

Det finnes garantert noe å dope pusen med.

Synes at det var en god ide jeg, sikkert godt for både deg og katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes beroligende midler, og det kan være lurt å gi katten før bilturen, spesielt hvis den ikke er vant til lange bilturer.

Snakk med veterinæren, hun har sikkert noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pratet med dyrlegen, og de sa at denne metoden var helt grei. Jeg måtte komme og hente en tablett, som jeg ga katta en stund før vi kjørte. Den ville da vare alt i fra 30 min. til 6 timer. Alt avhengig av dyret selv. Så da er det jo bare å hive seg rundt og se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Et lite tips : IKKE ha en slik vannflaske i buret når dere kjører. Det vil nemlig humpe - og i hver hump - så vil det komme el liten dråpe ...så da blir teppet den skal ligge på vått. Sett heller inn en vannskål når dere stopper og se om den vil drikke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Virgo; dropp vannflaska - den blir det bare søl av! Jeg kjører flere ganger i året 60 mil med mine katter, og de har aldri villet drikke på turen, selv om de har fått tilbud ved hver pause. Det jeg har gjort er å ta med slike små porsjonspakninger med våtfôr, som jeg har gitt av ved hvert stopp. Ved å spise litt våtfôr får de også tilført væske.

Lykke til med flyttingen med pus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...