Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #1 Skrevet 9. oktober 2006 Er det noen som vet om det er noen spesielle regler for import av snop over landegrensene?
Amalie_85 Skrevet 9. oktober 2006 #2 Skrevet 9. oktober 2006 Det kan jeg aldri forestille meg. Men visst du kommer med en lastebil full av snop så kanskje de vil reagere på "til eget forbruk"
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Det faller vel innenfor kronebeløpet totalt, som er max 3000 ved under 24 timer, og 6000 hvis du har vært ute av landet mer enn 24 timer. Men mener også det var en maxgrense på sukkervarer, på et visst antall kilo. Hva med å sjekke toll.no?
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Det kan jeg aldri forestille meg. Men visst du kommer med en lastebil full av snop så kanskje de vil reagere på "til eget forbruk" ← *Knis* Ja, jeg kan jo alltids prøve meg på det at jeg er slikkmunn. Jeg tenkte mer i retning av at noe utenlandsk godteri kanskje inneholder stoffer som er ulovlige i Norge og om det da hadde blitt bråstopp på grensa. Jeg skal sjekke tolltariffen, men den er jo noe drøyt lesestoff.... , men antageligvis må jeg innom næringsmiddeltilsynet og dersom evt. tvilsomme tilsetningsstoffer kommer inn i bildet. Lurer derfor på om noen har erfaringer med dette. Gidder ikke engang å prøve dersom det koster mer enn det smaker.
Colargol Skrevet 9. oktober 2006 #5 Skrevet 9. oktober 2006 Hehe, hadde vært bra "paragraf 3.5:Max grense på innføring av smågodt, sjokolade, potetgull og is til Norge er 3.5 kilo"
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #6 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg ringte tollvesnet før jul og sjekket. Tolleren jeg snakket med sa at det kom inn under 3000/6000 kr regelen. Pulverheksa ii
pulverheksa Skrevet 9. oktober 2006 #7 Skrevet 9. oktober 2006 Hehe, hadde vært bra "paragraf 3.5:Max grense på innføring av smågodt, sjokolade, potetgull og is til Norge er 3.5 kilo" ← Det er så bra!! Kilobegrensningen ble fjernet for tre år siden.Forskrift om toll og avgiftsfri innførsel av reisegods gjeldene fra 1 februar 2003. Sitat: Kvantumsbegrensningene på sukker, sjokolade- og sukkervarer er fjernet, og varene kan innføres innenfor verdigrensene på henholdsvis kr 3000/6000.
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 #9 Skrevet 9. oktober 2006 Godteri for 3000kr. Ojojoj! ← Bare husk at da kan du ikke kjøpe noe annet da! Det er jo tross alt varer for 3000 man snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå